Morsdagsmiddagen från de varmare regionerna...|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Morsdagsmiddagen från de varmare regionerna...
Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
sp_UserOfflineSmall Offline
344260
May 25, 2003 - 9:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: Fick en tanke till Final Destination när jag såg Mind´s inlägg..
Ni skulle alla ha avlidigt om ni ätigt av maten.. Å på ett eller annat sätt kommer ni nu sakta men säkert gå en ryslig död till mötes. :cy:

Givetvis kommer detta aldrig inträffa så CoLiC kan vara lugn.

såg 1an och 2an för några veckor sedan, brutalt grym film.
garva sönder mig totalt.
ändrar lite settet att se på saker o ting oxå.

"death has a plan"

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
344263
May 25, 2003 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha... Underbar berättelse... Fint skrivet tycker jag... Hade jag varit dig hade jag sett mig omkring efter videokameror och undrat när Lennart Swan kommer in och säger att du just blivit blåst... =D

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
344525
May 26, 2003 - 11:56 am
sp_Permalink sp_Print

Gamblor wrote: Haha... Underbar berättelse... Fint skrivet tycker jag... Hade jag varit dig hade jag sett mig omkring efter videokameror och undrat när Lennart Swan kommer in och säger att du just blivit blåst... =D

Haha, jag hade 3 timmar på mig att forumlera ett inlägg ^^

Jag hade sett mig omkring efter kameror pga andra orsaker, som tex dokumentera förödelsen laugh

Millhouse
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 558
344536
May 26, 2003 - 12:09 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Hej hej allihopa, nyss hemkommen från en provisorisk uteätar kväll på stan.

för ca 3 timmar sedan väckte morsan mig (Var på LAN från 17:00 till 14:00) för att vi skulle äta fin middag med gäster och allt. Jag hade hunnit sova 40 minuter...
Trött som ett as rullade jag in till köket (För dem som inte vet har jag en knäskada och sitter just nu i rullstol) och sätter mig och dregglar o gäspar vid bordet där morsan dukat fram sin hårt genomarbetade middag!

Såklart ska vi ha fint vin till maten också, och det ställde dom icke fördelaktigen brevid min högra armbåge.
Så när jag ska sträcka mig efter såsen stöter jag till den numera öppnade vinflaskan och den faller rätt på serveringsfatet med den ciderkokta skinkan och tillbehörande grönsaker!
Morsan försökte hålla sig från att slå mig och ojade sig förskräckligt istället medans jag försökte hålla mig för skratt åt hennes beteende 😀
Efter en runda till diskbänken för att försöka rädda smaken på skinkan sätter vi oss och äter igen.
Jag far på toa mitt i allt och kommer tillbaka och kör tillbaka till bordet.... Under tiden på toan hade min ena hund lagt sig under bordet för att utöva passiv tiggning antar jag. Max är nu en väldigt stor och kraftig hund, och om nån drulle i rullstol råkar köra över hans svans då han ligger under ett inte fullt tillräckligt stabilt bort, går det fullständigt åt h*****e vill jag lova!
Förödelsen var väl vad man kan kalla total... Vin och morötter på golvet, brysselkol var du än tittade och krossat glas lite här och där. Tur bara att bordet inte välte helt 😮
Allt slutade med att morsan körde ut alla i bilarna och for på eurasia i umeå och käkade där!

Just nu sitter jag inschasad på mitt rum för att jag inte ska kunna föreviga förödelsen med min kamera (vilket var det första jag kom att tänka på, och påpeka) :bgrin: Tyvärr han jag inte i början eftersom kameran var på övervåningen :gråt:

Det här var mycket minnesvärt :bgrin: Ska försöka knäppa några bilder på nått kvarvarande sen och lägga upp laugh laugh laugh

Ibland går det inte riktigt som man vill att det ska..

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
344775
May 26, 2003 - 3:51 pm
sp_Permalink sp_Print

att du bara orkar vara i händelsernas centrum hela tiden.. du verkar vara lite av en vandrande katastrof (för dina föräldrar)

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
345400
May 27, 2003 - 9:13 am
sp_Permalink sp_Print

"A CoLiC moment..." 😉

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
345407
May 27, 2003 - 9:21 am
sp_Permalink sp_Print

heimdal wrote: att du bara orkar vara i händelsernas centrum hela tiden.. du verkar vara lite av en vandrande katastrof (för dina föräldrar)

Jag ja? Jag älskar katastrofer! Mina föräldrar får stå ut heltenkelt, även fast dom inte e särskilt utsatta =)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 342
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL