June 28, 2001
Häromdagen fick jag ett brev från Partille kommun, dom vill uppenbarligen förbättra sin statestik ang arbetslösa i länet så dom skickar arbetslösa till praktik för nån fjuttig tusenlapp i månaden.
imorn kl 11 ska jag tjöta med någon om just det, en polare gick påett sådant möte och hamnade på Willys, och har en ganska stor chans att få anställning efter 3 månaders praktik.
Jag tänker inte sitta i någon ICA kassa för fjuttiga 1000kr i månaden så jag försöker ladda upp lite argument och saker att säga till dom imorn.
Jag undrar vad jag har för möjligheter och argument att komma med för att slippa sådant och endå få en ersättning från alfakassan ?
har någon erfarenhet av sådana möten och kan dela med sig om innehållet, tips osv ?
April 2, 2004
April 2, 2004
April 2, 2004
June 27, 2002
Mind wrote: fast jobb ja, men dom vill att man ska praktisera för den pengen, och det tänker jag ju inte göra om jag inte har en ärlig chans att få ett fast jobb.
Man får en chans att visa företag vad man kan det är jävligt bra då du inte har en chans att få jobb utan Högskola annars.
April 2, 2004
April 16, 2003
Hur gammal är du egentligen? 🙂
Alfa-kassan ger väl inte så mycket pengar? Varför inte sitta i kassan på ICA i ett halvår, vara med i akassan, sluta och sen få lite bättre pengar?
Kanske inte det du vill höra men här kommer ett argument som du kanske kan använda.
Behöver företaget verkligen någon eller utnyttjar dom bara praktikanter?
Utöver det så har du inte så mycket att säga till om som arbetslös. Du ska söka dom jobb dom hänvisar till dig, du ska gå dom kurser du blir hänvisad till osv.
June 28, 2001
McFatty wrote: Hur gammal är du egentligen? 🙂
Alfa-kassan ger väl inte så mycket pengar? Varför inte sitta i kassan på ICA i ett halvår, vara med i akassan, sluta och sen få lite bättre pengar?Kanske inte det du vill höra men här kommer ett argument som du kanske kan använda.
Utöver det så har du inte så mycket att säga till om som arbetslös. Du ska söka dom jobb dom hänvisar till dig, du ska gå dom kurser du blir hänvisad till osv.
21 vadådå ?
ahyes, det var en mkt bra
man Ska det ja, hmm, undra hur jag ska lirka mig ur det.
jag har snäppet högre standarder än ICAkassan, jag har utbildning och anser att jag förtjänar ett bättre jobb än så.
November 22, 2003
Mind wrote: 3k för att jobba ?
ingen direkt drömlön, tror inte att företagen kan förvänta sig att man gör sitt bästa i mer än en månad för den fjuttiga lönen.det får till sig att det blir en bra praktik om det ska bli några bullar gjorda.
Det är bättre än att inte få några pengar alls. Dessutom så får man erfarenheter, erfarenheter som man kan ha nytta av i framtiden när man söker jobb.
January 22, 2002
Mind wrote:
jag har snäppet högre standarder än ICAkassan, jag har utbildning och anser att jag förtjänar ett bättre jobb än så.
Ja men vad man förtjänar är inte alltid vad man får. Det tjänar liksom ingenting till att bara sitta på arslet med inställningen att "Jag förtjänar bättre än det där" Ta jobbet i väntan på nått annat. Om inte annat så har du ytterligare en referens när du söker nästa jobb.
2 Guest(s)