June 28, 2001
bah, det var det lamaste mötet jag någonsinvaritpå.
kvinnan hade ju inte ens någon praktik att erbjuda mig, utan tyckte bara att jag skulle kontakta företag själv.
tror inte att hon gillade mig heller,
kvinnan -Du är ganska få-ordig
jag -hop
tätt följt av närmare en minut tystnad då hon bara stirrade mig rakt i ögonen.
wow, gamlingar är riktigt bra på arga leken.
June 28, 2001
Smirnoff wrote: Var det inte du som hade kraftiga fördomar med att jobba i en mataffär, och att jobben är kvalificerade för esteter och sam:are?
Men visst, gå till praktiken och tjäna ~3000kr.
Du lär inte göra saken sämre, på kaffepauserna kan du ösa i dig delikatesser.
ohja, varje gång jag går igenom den lokala ICAbutiken och ser några av "stjärnorna" från högstadiet sitta i kassan så skrattar jag ivrigt för mig själv.
Dom pluggade röven av sig och fick jobb på ica kassan, Loosers!
October 22, 2002
Mind wrote: [quote=Smirnoff]Var det inte du som hade kraftiga fördomar med att jobba i en mataffär, och att jobben är kvalificerade för esteter och sam:are?
ohja, varje gång jag går igenom den lokala ICAbutiken och ser några av "stjärnorna" från högstadiet sitta i kassan så skrattar jag ivrigt för mig själv.
Man kan ju vända på det hela. Visst dom pluggade, jobbar inte med det dom har tänkt sig just nu.
Du har bra utbildning som du säger, vad gör du? Sitter hemma och rullar tummarna och är bitter.
Är då MYCKET bättre att HA ett jobb som GENERERAR pengar. Tänk på att det är vi som jobbar som bär upp dig. Så sluta klaga och skit i din heder eller vad det är och acceptera att man får börja på botten.
July 27, 2002
Mind wrote: [quote=Smirnoff]Var det inte du som hade kraftiga fördomar med att jobba i en mataffär, och att jobben är kvalificerade för esteter och sam:are?
Det där funkar inte att säga.
De har ju iaf ett jobb, hur mkt du än pluggar så får man ju inte alltid jobb direkt efter utbildningen, och de kanske sitter och jobbar ihop pengar eller något där?
A
Alla börjar någonstans.
November 22, 2001
Mind wrote: [quote=McFatty]Hur gammal är du egentligen? 🙂
Alfa-kassan ger väl inte så mycket pengar? Varför inte sitta i kassan på ICA i ett halvår, vara med i akassan, sluta och sen få lite bättre pengar?Kanske inte det du vill höra men här kommer ett argument som du kanske kan använda.
Behöver företaget verkligen någon eller utnyttjar dom bara praktikanter?
Utöver det så har du inte så mycket att säga till om som arbetslös. Du ska söka dom jobb dom hänvisar till dig, du ska gå dom kurser du blir hänvisad till osv.
21 vadådå ?
ahyes, det var en mkt bra
Behöver företaget verkligen någon eller utnyttjar dom bara praktikanter?
man Ska det ja, hmm, undra hur jag ska lirka mig ur det.
jag har snäppet högre standarder än ICAkassan, jag har utbildning och anser att jag förtjänar ett bättre jobb än så.
Jag tycker du ska snäppa upp dig o försöka skaffa ett jobb, vad som helst.
Det är jäkligt många med utbildning som inte får jobb inom sitt område efter de är färdiga. Min tjej har pluggat till kemiingenjör (högskole) på chalmers. Tror hon sa att det var en eller två som fått "riktiga" jobb, de andra är abetslösa eller sysslar med något annat tills vidare.
Antar att du fortfarande bor hemma eller har föräldrar som pröjsar åt dig eftersom du kan leva på alfa-kassa utan att ha panik efter ett jobb?
[edit]
Det är inte så jäkla snyggt med stora hål i cv'et.
"Vad gjorde du den där tiden då?"
"Nä, jag va slö o satt på röven o sög i mig bidrag"
June 28, 2001
starscream, du går fortfarande i kommunal skola, ingen får pröjs då.
-----
jo jag vet att det är mindre bra att ha ett stort hål i CVn, ska nog ta och regga mig på Manpower och hoppas att dom hittar nånting åt mig,problemet är bara att jag inte gillaratt vara ny på nått ställe.
November 22, 2001
Mind wrote:
jo jag vet att det är mindre bra att ha ett stort hål i CVn, ska nog ta och regga mig på Manpower och hoppas att dom hittar nånting åt mig,problemet är bara att jag inte gillaratt vara ny på nått ställe.
Inte för att vara negativ, men välkommen till verkligheten.
1 Guest(s)