September 8, 2003
badbolll wrote: titta på denna..
gud vilken hojj..
Ärligt talat.. den var riktigt FUL! 😀
October 6, 2003
Pierre C wrote: [quote=badbolll]titta på denna..
gud vilken hojj..http://www.hyp4r.com/motorcyclepictures/hayabusa/1/busa13.jpg
Håller med, ser ut som en dumpad överljudsbil med två hjul.
September 8, 2003
BearznaiL wrote: [quote=Pierre C][quote=badbolll]titta på denna..
haha precis, kan inte fatta om det är en "glidare" eller nåt åt superbikehållet..
March 11, 2003
BearznaiL wrote: [quote=Pierre C][quote=badbolll]titta på denna..
Nu börjar ni snacka så att man förstår. Motorcyklar skall se ut som motorcyklar, inte en orgie i plast. Inte heller skall de se ut som kromade giraffer på rygg. Så inga rymdraketer eller boppers-choppers tack!:)
Funktionalitet är vackert!
January 12, 2004
Ännu mer godingar...
http://www.westcoastchoppers.com/
March 11, 2003
BearznaiL wrote: denstore: Vad tycks om min PUCH? :bgrin:
Har alltid haft en viss förälskelse i Puch Dakota och dess föregångare. Min andra moppe var en Dakota. En söndertrimad blå -74. Men den var rätt snygg. Följdes av ett par andra Puchar och ett par Vespor. Hade någon konstig ide om att sluten fläktkylning skulle vara bra. Villfarelse.....:)
October 6, 2003
denstore wrote: [quote=BearznaiL]denstore: Vad tycks om min PUCH? :bgrin:
Har alltid haft en viss förälskelse i Puch Dakota och dess föregångare. Min andra moppe var en Dakota. En söndertrimad blå -74. Men den var rätt snygg. Följdes av ett par andra Puchar och ett par Vespor. Hade någon konstig ide om att sluten fläktkylning skulle vara bra. Villfarelse.....:)
Hehe 🙂
Min är en Blå -76 med 7 hästar och 75cc cylinder. Lite drevad osv. Kan ju säga att inte många hänger med, inte ens polarnas Betor osv 🙂
October 6, 2003
Marron wrote: Är den i bra skick och så då?
Har en Zündapp CS50 från 82... ser som ny ut.. men det är för att den är helrenoverad sen några år tillbaka..
men den är fin! 😀kommer fram massa gubbar hela tiden och tittar.. 😛
Säg att det är en Zündapp-motor. Annars blir jag sur 🙂
March 11, 2003
Marron wrote: Är den i bra skick och så då?
Har en Zündapp CS50 från 82... ser som ny ut.. men det är för att den är helrenoverad sen några år tillbaka..
Vems då? Min Bol dór? Nja, den var i fint skick när jag köpte den, men att säga att den är fin idag vore nog att ge den lite för mycket beröm. Men bågar är precis som brudar. Det är insidan som räknas...;)
October 27, 2001
Jag är sugen på en motorcykel, men det känns så... ...osäkert (krock, inte mycket kvar o.s.v. :P).
Om jag någon gång sätter mig på en cykel blir det nog ett sportigt plåtmonster eller en OCC-cykel.
May 1, 2003
BearznaiL wrote: [quote=Marron]Är den i bra skick och så då?
Säg att det är en Zündapp-motor. Annars blir jag sur 🙂
Jadå, orginaldelar är det.. är väl förgasaren som inte är det tror jag.. och växelpedalen sa någon att den kom från nån annan modell.. men jag vet inte..
Jo, jag menade din denstore.. 😀
March 11, 2003
En liten förtydling krävs visst här, och p.g.a. forumets natur, så skall jag göra en liten allegori:
Ducati och BMW = som Intel.
Fina saker, men folk handlar mycket p.g.a. märket. Även om alla tester visar på att något annat är snabbare så har den ju faktiskt mer hästar "egentligen".....
Japshojar i allmänhet. = AMD.
Man får mest prestanda för pengarna. Ingen tvekan. Inte heller behöver man idag oroa sig för kvaliten. Den är minst lika bra som konkurrenternas.
HD = Mac (Motorola).
Köps p.g.a. design och marknadsföring. Egentligen var det åratal, om inte årtionden sedan de egentligen hade något att komma med. Dock försvarar ägarna sig in absurdum. "Den är snabbast, han i butiken sade det...".
Brittiska motorcyklar = VIA, Transmeta,IBM, o.s.v.
Visst har man hört talas om dem, men ingen vid sina sinnens fulla bruk skulle köpa den som första alternativ. Det är som att be om att få totalhaveri.
Så, nu kanske ni datornördar kan följa med i debatten!:)
5 Guest(s)