December 31, 2001
Vet inte om denna tråd passar i almänt men vi gör ett försök.
Ringde under dagen till MS och frågade lite ang mitt trådlösa headsett som inte verkar snappa upp min röst när jag sitter och pratar när ja spelar.
Så efter lite trilskandes i menyer och liknande så konstaterade personen jag pratade med att alla mina inställningar var som de skulle och bad mig skicka in mitt headsett till webhallen där jag köpte det.
Jag påpekade då att jag skulle få betala frakten + eventuel felsökningsavgift om dom inte skulle hitta något fel på det.
Suport personen bad mig då vänta och efter ett tag återkom han med att jag skulle få ett nytt hemskickat av dem.
Helt suveränt, behövde inte skicka mitt nuvarande eller något sådant utan dom skickar bara iväg ett nytt som har ett värde av ca 400kr, vist jag får vänta i 2-3 veckor som max men ändå, jag får en helt ny produkt 🙂
July 27, 2002
Nice. Aldrig haft med dem att göra själv. 🙂
Jag har bra erfarenheter på andra ställen:
Dell - Ringde och ville få ett xp pro till min dator. Det fick jag hemskickad helt utan kostnad, ett xp pro orginal. (Hade vista på burken när jag ringde).
Bredbandsbolaget - De skickar med en 2 meters tp-kabel på default tror jag. Ringde dem och sa att jag ville ha en lång (20m), sagt och gjort fick hem en gratis.
Ringt tre gånger sedan dess när jag velat ha en ny
April 24, 2007
Callister wrote: Nice. Aldrig haft med dem att göra själv. 🙂
Dell - Ringde och ville få ett xp pro till min dator. Det fick jag hemskickad helt utan kostnad, ett xp pro orginal. (Hade vista på burken när jag ringde).
Bredbandsbolaget - De skickar med en 2 meters tp-kabel på default tror jag. Ringde dem och sa att jag ville ha en lång (20m), sagt och gjort fick hem en gratis.
Ringt tre gånger sedan dess när jag velat ha en ny
niiiiiiiiiiiiiiiiiiiice
kanske skulle köpa en billig dell o beställa några xp pro 😛
March 10, 2002
Callister wrote: Nice. Aldrig haft med dem att göra själv. 🙂
lol, bad om att få en OEM-skiva, inte ens det kunde jag få.
July 27, 2002
Dehman wrote: lol, bad om att få en OEM-skiva, inte ens det kunde jag få.
Det gäller att hamna rätt på supporten. För personen där har ju makt att göra rätt mycket för en.
Om jag skulle blivit nekad skulle jag ringa flera gånger tills jag kommer till en snäll person. 😀
November 14, 2003
Jag kommer på direkten att tänka på alla de dåliga upplevelser man har haft. Förmodligen är det inte många som har haft positiva upplevelser hos ONOFF.
En av de värsta jag har haft var när jag frågade när min dator på reperation skulle bli klar.
- "När blir datorn kvar? Jag har väntat närmare en månad nu efter att den skulle varit klar och innan dess fick jag vänta en månad."
- "Den blir klar när den blir det! Vår policy säger att vi kan låta dig vänta flera månader till innan vi ska kompensera dig. Det bästa för dig är bara att glömma datorn tills vi kontaktar dig."
Sen frågar jag vad man kan förvänta sig för kompensation efter att ha väntat så pass länge och får svaret att de ger en värdecheck som endast kan användas i butiken på ett par hundringar! Jag borde ha fått en ny dator när det har gått bra över en månad. Det värsta var att när den kom tillbaka så fungerade den inte!! Handla aldrig hos Onoff. En liknande upplevelse har drabbat mig en annan gång med en dator från Onoff med ett mellanrum på 10 år från den första händelsen och det hela utspelade sig nästan identiskt. Jag köper mycket IT-produkter och några gånger har grejer varit sönder och när jag har haft kontakt med företag som Dustin och Inet så har servicen varit utmärkt.
November 7, 2005
Onoff är verkligen uppåt och neråt beroende på vilken butik
Jag har valt att bara handla på onoff i farsta . Då jag har fixat en säljares nummer då jag bara handlar av honom . bäst i test.
vet att onoff brukar vara extremt struliga med garanti och byta prylar osv osv. =/
January 12, 2007
Balor wrote:
- "När blir datorn kvar? Jag har väntat närmare en månad nu efter att den skulle varit klar och innan dess fick jag vänta en månad."- "Den blir klar när den blir det! Vår policy säger att vi kan låta dig vänta flera månader till innan vi ska kompensera dig. Det bästa för dig är bara att glömma datorn tills vi kontaktar dig."
Haha fan vilka muppar.
April 24, 2007
angående ONOFF: förut så kände ajg en anställd där som var så snäll o skyst att vi fick 10% rabatt på allt o alltid några presenter på köpet. att laga asker gick snabbt o smidigt,
men sedan han sluade jobba där får vi ingen respekt av personalen alls. aldrig mer att jag handlar där mer.
February 23, 2004
har bara haft med Av/På en gång att göra.... och det gav mig absolut inget , hade en laptop vars disken pajade på.... bytte själv ut den men jag hade inget OS utan en " recovery CD " gick till Av/På och hörde efter om garanti osv samt frågade om nytt OS.... fick nobben omdelbart, de ville inte ens höra med Compaq ( var en compaqlaptop ) de rörde inte ett finger åt saken.
När samma sak hände med min fd Dell-laptop så fick jag ny HDD + OS CD inom 24h.... enorm skillnad och massa kudos till Dell
August 13, 2004
Skickade min gamla xbox (1) till Tyskland, gick smidigt och fint (UPS kom till dörren). Fast då var det ju inte riktigt så att man kastade skit på MS så fort ens xbox säckade ihop, konstigt nog har min 360 jag haft sedan releasen aldrig gått sönder/krånglat. 😮 Tur är väl det kanske eftersom jag varit inne och petat i den (flashad dvd).
1 Guest(s)