MS Ger suverän support.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
MS Ger suverän support.
Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 19, 2008 - 4:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Vet inte om denna tråd passar i almänt men vi gör ett försök.

Ringde under dagen till MS och frågade lite ang mitt trådlösa headsett som inte verkar snappa upp min röst när jag sitter och pratar när ja spelar.

Så efter lite trilskandes i menyer och liknande så konstaterade personen jag pratade med att alla mina inställningar var som de skulle och bad mig skicka in mitt headsett till webhallen där jag köpte det.

Jag påpekade då att jag skulle få betala frakten + eventuel felsökningsavgift om dom inte skulle hitta något fel på det.
Suport personen bad mig då vänta och efter ett tag återkom han med att jag skulle få ett nytt hemskickat av dem.

Helt suveränt, behövde inte skicka mitt nuvarande eller något sådant utan dom skickar bara iväg ett nytt som har ett värde av ca 400kr, vist jag får vänta i 2-3 veckor som max men ändå, jag får en helt ny produkt 🙂

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1181361
February 19, 2008 - 4:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Nice. Aldrig haft med dem att göra själv. 🙂

Jag har bra erfarenheter på andra ställen:

Dell - Ringde och ville få ett xp pro till min dator. Det fick jag hemskickad helt utan kostnad, ett xp pro orginal. (Hade vista på burken när jag ringde).

Bredbandsbolaget - De skickar med en 2 meters tp-kabel på default tror jag. Ringde dem och sa att jag ville ha en lång (20m), sagt och gjort fick hem en gratis.
Ringt tre gånger sedan dess när jag velat ha en ny

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1181381
February 19, 2008 - 6:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Nice. Aldrig haft med dem att göra själv. 🙂

Dell - Ringde och ville få ett xp pro till min dator. Det fick jag hemskickad helt utan kostnad, ett xp pro orginal. (Hade vista på burken när jag ringde).

Bredbandsbolaget - De skickar med en 2 meters tp-kabel på default tror jag. Ringde dem och sa att jag ville ha en lång (20m), sagt och gjort fick hem en gratis.
Ringt tre gånger sedan dess när jag velat ha en ny

niiiiiiiiiiiiiiiiiiiice laugh

kanske skulle köpa en billig dell o beställa några xp pro 😛

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
1181384
February 19, 2008 - 7:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Kul med en tråd när någon får beröm! Händer inte ofta, speciellt inte när det gäller returärenden. Bra initiativ Death 😉

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1181406
February 19, 2008 - 10:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Nice. Aldrig haft med dem att göra själv. 🙂

lol, bad om att få en OEM-skiva, inte ens det kunde jag få.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1181409
February 19, 2008 - 11:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: lol, bad om att få en OEM-skiva, inte ens det kunde jag få.

Det gäller att hamna rätt på supporten. För personen där har ju makt att göra rätt mycket för en.

Om jag skulle blivit nekad skulle jag ringa flera gånger tills jag kommer till en snäll person. 😀

Balor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 516
1182621
February 29, 2008 - 1:30 am
sp_Permalink sp_Print

Jag kommer på direkten att tänka på alla de dåliga upplevelser man har haft. Förmodligen är det inte många som har haft positiva upplevelser hos ONOFF.

En av de värsta jag har haft var när jag frågade när min dator på reperation skulle bli klar.

- "När blir datorn kvar? Jag har väntat närmare en månad nu efter att den skulle varit klar och innan dess fick jag vänta en månad."

- "Den blir klar när den blir det! Vår policy säger att vi kan låta dig vänta flera månader till innan vi ska kompensera dig. Det bästa för dig är bara att glömma datorn tills vi kontaktar dig."

Sen frågar jag vad man kan förvänta sig för kompensation efter att ha väntat så pass länge och får svaret att de ger en värdecheck som endast kan användas i butiken på ett par hundringar! Jag borde ha fått en ny dator när det har gått bra över en månad. Det värsta var att när den kom tillbaka så fungerade den inte!! Handla aldrig hos Onoff. En liknande upplevelse har drabbat mig en annan gång med en dator från Onoff med ett mellanrum på 10 år från den första händelsen och det hela utspelade sig nästan identiskt. Jag köper mycket IT-produkter och några gånger har grejer varit sönder och när jag har haft kontakt med företag som Dustin och Inet så har servicen varit utmärkt.

Niklas.Andersson
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 164
1182877
March 1, 2008 - 2:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Onoff är verkligen uppåt och neråt beroende på vilken butik

Jag har valt att bara handla på onoff i farsta . Då jag har fixat en säljares nummer då jag bara handlar av honom . bäst i test.

vet att onoff brukar vara extremt struliga med garanti och byta prylar osv osv. =/

Twelve
Kronoberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1341
1182882
March 1, 2008 - 3:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Balor wrote:
- "När blir datorn kvar? Jag har väntat närmare en månad nu efter att den skulle varit klar och innan dess fick jag vänta en månad."

- "Den blir klar när den blir det! Vår policy säger att vi kan låta dig vänta flera månader till innan vi ska kompensera dig. Det bästa för dig är bara att glömma datorn tills vi kontaktar dig."

Haha fan vilka muppar.

Shikar
Member
Medlem
1182893
March 1, 2008 - 4:42 pm
sp_Permalink sp_Print

angående ONOFF: förut så kände ajg en anställd där som var så snäll o skyst att vi fick 10% rabatt på allt o alltid några presenter på köpet. att laga asker gick snabbt o smidigt,

men sedan han sluade jobba där får vi ingen respekt av personalen alls. aldrig mer att jag handlar där mer.

Hexxy
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 208
1182930
March 1, 2008 - 9:53 pm
sp_Permalink sp_Print

har bara haft med Av/På en gång att göra.... och det gav mig absolut inget , hade en laptop vars disken pajade på.... bytte själv ut den men jag hade inget OS utan en " recovery CD " gick till Av/På och hörde efter om garanti osv samt frågade om nytt OS.... fick nobben omdelbart, de ville inte ens höra med Compaq ( var en compaqlaptop ) de rörde inte ett finger åt saken.

När samma sak hände med min fd Dell-laptop så fick jag ny HDD + OS CD inom 24h.... enorm skillnad och massa kudos till Dell

Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
1183134
March 2, 2008 - 10:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Försökte reklamera ett par v-moda vibe hörlurare via applestore nyss. inte alls smidigt...

Om jag skickar in dem kommer det ta minst 1 månad och jag får stå för frakten, till usa...

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1183158
March 3, 2008 - 6:35 am
sp_Permalink sp_Print

Dry_Ice wrote: Försökte reklamera ett par v-moda vibe hörlurare via applestore nyss. inte alls smidigt...

Om jag skickar in dem kommer det ta minst 1 månad och jag får stå för frakten, till usa...

Helt emot lagen ...

//Andreas

wojt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1236
1183349
March 4, 2008 - 6:37 am
sp_Permalink sp_Print

Skickade min gamla xbox (1) till Tyskland, gick smidigt och fint (UPS kom till dörren). Fast då var det ju inte riktigt så att man kastade skit på MS så fort ens xbox säckade ihop, konstigt nog har min 360 jag haft sedan releasen aldrig gått sönder/krånglat. 😮 Tur är väl det kanske eftersom jag varit inne och petat i den (flashad dvd).

Shikar
Member
Medlem
1183437
March 4, 2008 - 5:45 pm
sp_Permalink sp_Print

min xbox 360 har bara visat "den röda ringen" en gång o då stängde ja av o lät den kylas ner under ett helt dygn. aldrig inträffat igen 😉

mycket bra mao!

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
1185231
March 15, 2008 - 3:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Man måste tänka utanför sitt eget perspektiv, hade företag bara givit bort saker hela tiden hade de inte exisiterat.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
1185285
March 15, 2008 - 11:20 pm
sp_Permalink sp_Print

I dag fick jag mitt headsett och det fungerar bättre än det tidigare jag hade.

Det tog lite tid men det var slut på lager då dom slutat att tryckt upp halo 3 utgåvan av dem.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 362
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL