November 29, 2001
personligen föredrar jag MSN
smidigare filskicning, skönt att bara trycka enter när man ska skriva nått
mindre bloat
ICQ är så proppfyllt med menlösa funktioner att jag blir trött på alal menyer överallt
störta problemet med MSN i mina ögon är helt enkelt att man inte kan skicka offline-meddelanden
Windows Messenger är ännu bättre, ännu mindre fluff
fast då kan man å andra sidan inte köra custom smileys vilket jag vant mig vid att använda nu 😀
dessutom är patiensduellen och minröj asballt 🙂
September 19, 2002
January 17, 2004
June 17, 2002
ICQ har ju överlägsen Filöverföring.. Skicka Mappar o sånt.. o så kan man ju se hastigheten...
Skicka till mess folk som e offline...
MSN kör man ju bara för att man har costum slylies o alla brudar har ju MSN..:=)
Undac: Det e ju bara att trycka Alt+S när man ska skicka med ICQ ju.. jobbigt??
dessutom lättare att formatera meddelanden om man kan slå Enter för att byta rad.. det e ju drygt att trycka Ctrl+Enter för att byta rad ju.. vilket iaf jag gör ofta...
March 1, 2001
MSN använder jag, mest eftersom nästan alla jag känner har msn, och många av dom som hade icq har gått över till msn. Saknar dock funktionen att skicka mess till dom som e offlajn.
just nu kör jag båda men orkar jag kan man ju installera trillian eller miranda å allt vad dom heter.
November 26, 2002
RollCage83 wrote: Men vad är det ICQ gör som inte MSN gör?
Det är smidigare att chatta i MSN, så är det bara och det kommer man inte ifrån.
Sen att alla tycker dom är såååå j**la häftig bara för att dom inte kör M$ är ju tragiskt.
vad är det som gör det smidigare att chatta i msn?
November 4, 2003
CoLiC wrote: Alla som använder MSN är fjortisar *fnys* :bgrin:
Nej, men jag har den fördommen faktsiskt, alla som "var med från början" använder ICQ, går man över till MSN tycker jag man är dum.
jag var INTE med från början...jag är uppväxt med MSN 🙄 testade ICQ en gång tyckte de va helt cp men då va jag lika dum som Tiger fan...:D...nu ska jag kanske ta o testa ICQ en gång till nu när jag är lika smart som Nalle Puh fan 😀
EDIT: nöjda nu..ICQ: 284642675 :QCI..:va:
September 11, 2002
UndaC wrote: personligen föredrar jag MSN
smidigare filskicning, skönt att bara trycka enter när man ska skriva nått
mindre bloat
ICQ är så proppfyllt med menlösa funktioner att jag blir trött på alal menyer överalltstörta problemet med MSN i mina ögon är helt enkelt att man inte kan skicka offline-meddelanden
Windows Messenger är ännu bättre, ännu mindre fluff
fast då kan man å andra sidan inte köra custom smileys vilket jag vant mig vid att använda nu 😀dessutom är patiensduellen och minröj asballt 🙂
smidigare filskickning? jag har för mig att man måste acceptera alla filer som kommer till en o sen ladda ner dem en efter en.. säg jag ska ta emot 10 eller fler filer, det blir mycket onödigt klickande.. varför inte göra som i icq att packa ihop allt till ett paket.. (sist jag kollade msn så var det så jobbigt, sorry om det ändrats)
onödiga menyer? 1 minut i preferences o man har ett helt rent icq, beroende på hur mycket man vill ha på skärmen. ungefär lika lång tid om inte mindre som det tar att bli av med den jobbiga pop-up grejen i msn som bara förstör o de fula o onödiga tabbarna.
bara trycka enter? värdelöst om man vill skicka ett meddelande över flera rader med radbrytning där man vill ha det.. nej det är inte jobbigt att trycka tab sen enter i icq, snarare bättre..
enligt mig... 8)
1 Guest(s)