LorD_Kvadd wrote: Jag kör med båda...
Dock utan Trillian eller Miranda.
Samma här..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 23, 2002
LorD_Kvadd wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=LorD_Kvadd]Jag kör med båda...
Dock utan Trillian eller Miranda.
men villken föredrar du då?
Ingen,men jag sitter mer på MSN än på ICQ pga att alla kompisarna sitter där i stortsett.
Vad hände med IRC då?
IRC är ju helt kalrt överlägset. 🙂
January 4, 2001
Jag använder både Icq och msn. Dock använder jag endast msn för att det ska vara lättare för er användare som ej har icq att komma i kontakt med mig.
Jag gillar inte msn, förstår inte varför folk använder det istället för ICQ.
Enda anledningen jag kan se till att folk kör msn istället är för att dom vill ha webcam stöd. Men det finns det ju andra program till.
Bara det att man kan skicka medelanden till folk som är offline gör icq överlägset.
Och det mest irriterande på msn är att av någon anledning så måste alla ha så jäkla jobbiga namn, och byter namn lika ofta som jag byter underkläder. "Stefan - solen skiner idag och jag ska nog ta och köpa en ny dator snart" tycker inte jag är ett särskillt bra nick. Så jag har fått börja sätta fasta nick på alla där.
Använder för övrigt gaim som klient, och där är de långa nicken ännu jobbigare då man har alla använadare man pratar med i ett fönster, sen har varje person en egen "tab", som i firefox, att folk har långa namn resulterar då i jäääävligt långa tabbar.
February 11, 2004
Jag skulle säga icq. Kör själv Miranda då många kompisar kör icq, msn samt yahoo messenger. Men med Miranda förlorar man många fördelar som är specifika för respektive program (Men även en del negativa som reklam). Visst, själva meddelanden går ju fram och man kan ju ladda ner smiliespacket för icq/msn/yahoo + plugins för olika saker. Men saker som att få webkameran att fungera så man kan se och prata med varandra live har jag inte fått å fungera. Sen är det en massa andra saker också. Men men.. har börjat bli för gammal för sånt där.. nu för tiden räcker det mest med vanliga textmeddelanden och då är Miranda perfekt
February 11, 2004
MoNsTeR wrote: Jag kör både ICQ och MSN. Tycker dock att MSN är lite trevligare, det är ju smidigare med mailadresser i stället för siffror.
Siffrorna i icq är ju som ett "personnummer". Du har ju ett nick också. Går ju minst lika bra att ge ut det istället för att ge siffrorna. Sen är det lite b att man inte kan skicka meddelande till folk på msn som är offline. Det fungerar perfekt i icq och de är nåt som msn borde ha.
1 Guest(s)