October 7, 2003
Om bara alla jag ville ha kontakt med kunde dumpa MSN för ICQ så skulle det vara underbart. Jag gillar ICQ mycket mer än jag gillar MSN, men som sagt så är det merparten som använder MSN av någon outgrundlig anledning.
Tider var det på 90-talet då man använde ICQ som mest och då alla hade det. Men nu är det tyvärr inte många på min gamla lista som fortfarande använder det 🙁
January 19, 2003
Både MSN och ICQ med standardprogrammen.
ICQ är ju bättre och MSN använder man för att det är där större delen folket håller till. Saknar stöd för offlinemeddelanden och att kunna skicka mappar mm i MSN.
Synd att ICQ har blivit mer "fjortisinriktat". ICQ Lite liknar ju mer och mer MSN. För de har väl slutat att utveckla den riktiga ICQ (ICQ pro)?
May 17, 2002
em wrote: Både MSN och ICQ med standardprogrammen.
ICQ är ju bättre och MSN använder man för att det är där större delen folket håller till. Saknar stöd för offlinemeddelanden och att kunna skicka mappar mm i MSN.
Synd att ICQ har blivit mer "fjortisinriktat". ICQ Lite liknar ju mer och mer MSN. För de har väl slutat att utveckla den riktiga ICQ (ICQ pro)?
nope, ICQ-pro utvecklas fortfarande, tack och lov. ICQ-lite är inte mycket att ha.
July 28, 2003
Gamblor wrote: Vad jag skulle vilja se är ett opensource-projekt för instant messaging på protokollnivå. Ett plattformsoberoende bibliotek som utgör grunden för en stor variation klienter anpassade för olika användarbaser (MSN-typer resp. Miranda-typer t.ex.). Detta skulle få fördelen att ALLA kunde prata med varandra då t.ex. alla klienter skulle vara tvugna att stödja ett bas-set av funktioner. Sedan skulle stöd för mer lull-lull kunna vara modulbaserat och lätt att bygga på. Sedan skulle användarna i realtid kunna få information om vilken kapacitet samtalspartnerna har via små ikoner i användarlistan.
Då borde Jabber vara något för dig. Ett opensource-protokoll med massor av klienter för både windows och linux. Dessutom kan man kommunicera med ICQ- och MSN-användare via något som heter transporter. För alla andra ser det ut som om du har en ICQ- eller MSN-klient, och du ser alla andra som Jabber-användare.
2 Guest(s)