October 7, 2002
Jag kör med Adium X, är antagligen ganska ensam om det här. Helt klart mycket trevlig klient, men den funkar ju bara på "brödrostar" 👿 (se tråden om "bästa bärbara"...).
När jag fortfarande inte skaffat den bärbara körde jag med Miranda under Windows. Innan dess ICQ, men den fick för mycket extra krafs. MSN:s originalklient har jag inte ens brytt mig om att titta åt, jag har ett konto men det använder jag bara med mina multiklienter...
September 1, 2002
dae wrote: [quote=Gamblor]Vad jag skulle vilja se är ett opensource-projekt för instant messaging på protokollnivå. Ett plattformsoberoende bibliotek som utgör grunden för en stor variation klienter anpassade för olika användarbaser (MSN-typer resp. Miranda-typer t.ex.). Detta skulle få fördelen att ALLA kunde prata med varandra då t.ex. alla klienter skulle vara tvugna att stödja ett bas-set av funktioner. Sedan skulle stöd för mer lull-lull kunna vara modulbaserat och lätt att bygga på. Sedan skulle användarna i realtid kunna få information om vilken kapacitet samtalspartnerna har via små ikoner i användarlistan.
Då borde Jabber vara något för dig. Ett opensource-protokoll med massor av klienter för både windows och linux. Dessutom kan man kommunicera med ICQ- och MSN-användare via något som heter transporter. För alla andra ser det ut som om du har en ICQ- eller MSN-klient, och du ser alla andra som Jabber-användare.
Häftigt. Jag trodde att Jabber var Yahoo's IM-protokoll.
July 14, 2003
MSN, eftersom alla andra har MSN, vore inte så stor idé att sitta och prata med sig själv bara för man gillar ICQ 🙂
Jag hade ICQ först, men jag tycker MSN är helt okej för jag behöver inte alla ICQ's miljoner funktioner 🙂 (Brukar iofs köra trillian men har bytt till MSN för tillfället tills trillian får stöd för att skicka filer+webcam då kommer jag byta tillbaka till trillian!
July 14, 2004
Gamblor wrote: [quote=dae][quote=Gamblor]Vad jag skulle vilja se är ett opensource-projekt för instant messaging på protokollnivå. Ett plattformsoberoende bibliotek som utgör grunden för en stor variation klienter anpassade för olika användarbaser (MSN-typer resp. Miranda-typer t.ex.). Detta skulle få fördelen att ALLA kunde prata med varandra då t.ex. alla klienter skulle vara tvugna att stödja ett bas-set av funktioner. Sedan skulle stöd för mer lull-lull kunna vara modulbaserat och lätt att bygga på. Sedan skulle användarna i realtid kunna få information om vilken kapacitet samtalspartnerna har via små ikoner i användarlistan.
Då borde Jabber vara något för dig. Ett opensource-protokoll med massor av klienter för både windows och linux. Dessutom kan man kommunicera med ICQ- och MSN-användare via något som heter transporter. För alla andra ser det ut som om du har en ICQ- eller MSN-klient, och du ser alla andra som Jabber-användare.
Häftigt. Jag trodde att Jabber var Yahoo's IM-protokoll.
skulle ju iof kunna orsaka en äcklig monopol på IMC 😛 och så kanske dom börjar kräva oss på pengar. (sätter min burk på att fjortisarna skulle börja smsa för o betala för MSN) Då blir det IRC! 🙂
March 20, 2003
Orkar inte läsa de senaste sidorna, Coore hade ngn bra tanke i början på tråden.
Har använt icq sen tidernas begynnelse och nästan alla jag känner använder icq. Men tiden går och dagens latmaskar/folk som inte kan så mkt om datorer använder msn (och tycker dessutom att det är bra!!) av ngn oförklarlig anledning så jag är illa tvungen att använda msn oxå.
Tack o lov använder jag miranda så jag kan själv sätta vad alla heter så jag slipper förvirras.
February 25, 2002
Det första jag gör efter en ominstallation är att ta bort alla äckliga spår efter MSN messenger som microsoft lurat alla fjortisar att använda.
Suck!!! vilket skitprogram, ful icon har dom också 😀
Däremot.. så använder jag mig utav MSN-nätverket via Trillian vilket är en helt anna sak (tycker jag). ICQ är ju helt klart bäst, men alla tjejer nu för tiden har ju bara MSN konto. Så vad har man för val?
1 Guest(s)