MSN vs ICQ|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
MSN vs ICQ
Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
sp_UserOfflineSmall Offline
794786
December 12, 2004 - 9:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Msn, för att alla kompisar har det..

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
794796
December 12, 2004 - 9:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kör med Adium X, är antagligen ganska ensam om det här. Helt klart mycket trevlig klient, men den funkar ju bara på "brödrostar" 👿 (se tråden om "bästa bärbara"...).

När jag fortfarande inte skaffat den bärbara körde jag med Miranda under Windows. Innan dess ICQ, men den fick för mycket extra krafs. MSN:s originalklient har jag inte ens brytt mig om att titta åt, jag har ett konto men det använder jag bara med mina multiklienter...

.ToL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1319
794815
December 12, 2004 - 10:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Kör med MSN. Jag hade ICQ en gång i tiden men jag kom aldrig riktigt in i det. Varför jag kör MSN istälet för ICQ är för att:
1. Pallar inte sätta mig in i ICQ.
2. Har haft msn så länge nu att jag pallar inte gå över.

Deadleg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 475
794819
December 12, 2004 - 10:28 pm
sp_Permalink sp_Print

både icq och msn i trillian....

Arne_Garflak
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 916
794833
December 12, 2004 - 10:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kör jabber med psi, men använder mest msn, alla jag känner kör det numer utom en eller två, och dom kör jabber.
Är online på ICQ hela tiden, men ingen skriver till mig på det ändå.

zukker
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 585
794834
December 12, 2004 - 10:42 pm
sp_Permalink sp_Print

körde med båda ett tag...utan miranda o trillian sen ett tag me miranda.
Nu kör jag bara med MSN eftersom all polare har det och alla andra

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
794901
December 13, 2004 - 12:05 am
sp_Permalink sp_Print

dae wrote: [quote=Gamblor]Vad jag skulle vilja se är ett opensource-projekt för instant messaging på protokollnivå. Ett plattformsoberoende bibliotek som utgör grunden för en stor variation klienter anpassade för olika användarbaser (MSN-typer resp. Miranda-typer t.ex.). Detta skulle få fördelen att ALLA kunde prata med varandra då t.ex. alla klienter skulle vara tvugna att stödja ett bas-set av funktioner. Sedan skulle stöd för mer lull-lull kunna vara modulbaserat och lätt att bygga på. Sedan skulle användarna i realtid kunna få information om vilken kapacitet samtalspartnerna har via små ikoner i användarlistan.

Då borde Jabber vara något för dig. Ett opensource-protokoll med massor av klienter för både windows och linux. Dessutom kan man kommunicera med ICQ- och MSN-användare via något som heter transporter. För alla andra ser det ut som om du har en ICQ- eller MSN-klient, och du ser alla andra som Jabber-användare.

Häftigt. Jag trodde att Jabber var Yahoo's IM-protokoll.

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
794924
December 13, 2004 - 1:50 am
sp_Permalink sp_Print

MSN, eftersom alla andra har MSN, vore inte så stor idé att sitta och prata med sig själv bara för man gillar ICQ 🙂

Jag hade ICQ först, men jag tycker MSN är helt okej för jag behöver inte alla ICQ's miljoner funktioner 🙂 (Brukar iofs köra trillian men har bytt till MSN för tillfället tills trillian får stöd för att skicka filer+webcam då kommer jag byta tillbaka till trillian!

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
795017
December 13, 2004 - 10:56 am
sp_Permalink sp_Print

ICQ och MSN via Trillian. Tänkte även testa IRC via Trillian...

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
795021
December 13, 2004 - 11:01 am
sp_Permalink sp_Print

nu blir jag väl lunarizerad här men jag använder : ICQ MSN,AIM, Eyeball, 😛

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
795022
December 13, 2004 - 11:04 am
sp_Permalink sp_Print

Gamblor wrote: [quote=dae][quote=Gamblor]Vad jag skulle vilja se är ett opensource-projekt för instant messaging på protokollnivå. Ett plattformsoberoende bibliotek som utgör grunden för en stor variation klienter anpassade för olika användarbaser (MSN-typer resp. Miranda-typer t.ex.). Detta skulle få fördelen att ALLA kunde prata med varandra då t.ex. alla klienter skulle vara tvugna att stödja ett bas-set av funktioner. Sedan skulle stöd för mer lull-lull kunna vara modulbaserat och lätt att bygga på. Sedan skulle användarna i realtid kunna få information om vilken kapacitet samtalspartnerna har via små ikoner i användarlistan.

Då borde Jabber vara något för dig. Ett opensource-protokoll med massor av klienter för både windows och linux. Dessutom kan man kommunicera med ICQ- och MSN-användare via något som heter transporter. För alla andra ser det ut som om du har en ICQ- eller MSN-klient, och du ser alla andra som Jabber-användare.

Häftigt. Jag trodde att Jabber var Yahoo's IM-protokoll.

skulle ju iof kunna orsaka en äcklig monopol på IMC 😛 och så kanske dom börjar kräva oss på pengar. (sätter min burk på att fjortisarna skulle börja smsa för o betala för MSN) Då blir det IRC! 🙂

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
795029
December 13, 2004 - 11:15 am
sp_Permalink sp_Print

Orkar inte läsa de senaste sidorna, Coore hade ngn bra tanke i början på tråden.

Har använt icq sen tidernas begynnelse och nästan alla jag känner använder icq. Men tiden går och dagens latmaskar/folk som inte kan så mkt om datorer använder msn (och tycker dessutom att det är bra!!) av ngn oförklarlig anledning så jag är illa tvungen att använda msn oxå.

Tack o lov använder jag miranda så jag kan själv sätta vad alla heter så jag slipper förvirras.

Dhorum
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 423
795090
December 13, 2004 - 1:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Det första jag gör efter en ominstallation är att ta bort alla äckliga spår efter MSN messenger som microsoft lurat alla fjortisar att använda.

Suck!!! vilket skitprogram, ful icon har dom också 😀

Däremot.. så använder jag mig utav MSN-nätverket via Trillian vilket är en helt anna sak (tycker jag). ICQ är ju helt klart bäst, men alla tjejer nu för tiden har ju bara MSN konto. Så vad har man för val?

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
795096
December 13, 2004 - 1:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: Tack o lov använder jag miranda så jag kan själv sätta vad alla heter så jag slipper förvirras.

Att folk byter namn är asjobbigt, helt plötsligt ploppar någon online som man inte har någon aning vem det är.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
795119
December 13, 2004 - 1:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Kör både och. Fast har mer "seriösa" på ICQ. ;D

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
795178
December 13, 2004 - 3:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kör icq 2003a och tar bort allt så det bara är användarna som syns.

Orkar inte med msn, så pjårtis 🙂 precis som nya icq.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 372
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL