December 31, 2001
Ska ha det på måndag och det ska ha något med tid att göra, tänkte då ta "film va bättre förr" och det var accepterat av läraren.
Men nu har jag torka i skallen kommer inte på ett skit som jag skulle kunna gämföra med dagens filmer som finns.
Behöver tipps på en remake rulle som va bra förr som blivit kass nu vid senare år 🙂
Gärna lite almäna tips om vad jag skulle kunna ta med oxå.
MVH
October 2, 2003
March 1, 2003
MULLVADEN wrote: Gudfadern trilogin e väl den enda i historien där alla 3 filmer e riktgit j**la bra...
Kanske starwars oxå.. men dom e ju långt ifrån iklass med Gudfardern.. Star Wares e ju bara Cool..=) dom 3 första då.. dom nya nu suger ju jämfört med dom 3 gamla...
gudfadern 3 var väl mindre bra...???
men iaf. "uppföljare" i allmänhet är sämre än "originalet"...
January 20, 2003
nivaman wrote: [quote=MULLVADEN]Gudfadern trilogin e väl den enda i historien där alla 3 filmer e riktgit j**la bra...
Kanske starwars oxå.. men dom e ju långt ifrån iklass med Gudfardern.. Star Wares e ju bara Cool..=) dom 3 första då.. dom nya nu suger ju jämfört med dom 3 gamla...
gudfadern 3 var väl mindre bra...???
men iaf. "uppföljare" i allmänhet är sämre än "originalet"...
Ja, Gudfadern 1 och 2 är riktigt bra, medan 3an inte håller samma klass...
May 17, 2002
Vampis wrote: Eller att skräckfilmerna förr var bättre än nu... förr hade man inga specialeffekter att skrämma med..
Samt fenomenet att parodisera filmer (Scary Movie 1,2,3 syndromet)
ej att förglömma:
Scream var från början en film som drev med skräckfilmerna, Scary Movie driver med Scream (bla.) Scary Video driver med Scary Movie.
Slutsats: Scary Video är en parodi på en parodi på en parodi.
November 26, 2002
jag gjorde ett argumenterande föredrag om det här: http://www.dbeat.com/28/
fick ett ganska starkt vg
tycker att starwarstrilogin är ganska bra också
July 19, 2001
Hihi, jag skrev om nästan exakt samma sak. Fast själv kom jag fram till att det görs lika många bra filmer nu som förr, bara det att man inte kommer ihåg gamla skitfilmer.. Sedan kom jag också fram till att de bästa filmerna kommer från USA. För europeiska filmer brukar suga ganska så hårt.. Men ibland kommer det dock jävligt bra filmer, typ Taxi och 28 days later..
nivaman wrote:
och nästan undantagslöst så är "ettan" bättre...
(Terminator 2 är väl ett undantag???)
Aliens är också bättre än Alien..
February 1, 2002
Jag snackade om mig själv typ, fick ett G+ men jag inproviserade bara och det såg nog läraren 😉
Ang. filmerna så kunde de göra komedeierna på ett helt annat sätt som faktiskt är roligt fortfarande, t.ex sällskapsresan, snuten i hollywood osv.. roliga filmer som inte görs längre 🙂
June 28, 2001
rippz wrote: Du kan ju alltid skriva om att förr i tiden var det mer handling i filmerna, nuförtiden så är det bara massor specialeffekter som försöt filmerna..
precis, det var det första so jag tänkte på.
jag har sett filer från 50 talet so är utan tvekan kt bättre än dagens action rullar.
December 31, 2001
Mind wrote: [quote=rippz]Du kan ju alltid skriva om att förr i tiden var det mer handling i filmerna, nuförtiden så är det bara massor specialeffekter som försöt filmerna..
precis, det var det första so jag tänkte på.
jag har sett filer från 50 talet so är utan tvekan kt bättre än dagens action rullar.
Jo det är något som ska tas upp och jag ska även som någon gav tips om ta med just fenomenet uppföljare.
5 min borde ju inte va så svårt att fylla ut tycker man.
2 Guest(s)