Murderdolls/Slipknot/Stone sour|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Murderdolls/Slipknot/Stone sour
chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 17, 2003 - 1:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Någon som hört murderdolls? Hörde dem när de var förband till Papa roach, fyfan vilken skit. Det låter som dansbandsmusik, skillnaden är att de öser på som fan. Verkar inte vara något seriöst budskap, låtnamn som slit my wrist, twist my sister, love at first fright osv...

Slipknot antar jag att ni hört.. Slipknot tycker jag däremot är bra, texter och musik. Nån som såg dem live förra året?

Stone sour är snäppet bättre än slipknot, de har gjort en ny video nyligen inhale, någon som vet om de ska komma till Sverige?

Sammanhanget= Joey är Slipknots trummis och murderdolls gitarrist, corey taylor är slipknots sångare och stone sour's sångare.

jompz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 428
273465
February 17, 2003 - 4:40 pm
sp_Permalink sp_Print

jo jag har hört Murderdolls...gillar inte dom såå mycke.

Stone Sour o Slipknot avgudar jag näst intill 😀

Jo jag va såg slipknot i vintras...såg dom även -99 as grymma redan då.

StoneSour hoppas jag kommer hit NÅN gång men SK är ju inne i studion nu o spelar in.. 😀 😀

Rock On

Ps. Äntligen en vettig tråd 😉

chrippaz
Member
Medlem
273688
February 17, 2003 - 9:54 pm
sp_Permalink sp_Print

ok, jag hörde att de skulle släppa en skiva om ungefär 1-1½ år vet du om det stämmer?

Kan ju koppla det till papa roach också eftersom coby är kompis med Sid i slipknot 😀 vad tycker du om dem? Jag tycker de är riktigt jävla bra!

jompz
Kommer du hit ofta?
Medlem
274003
February 18, 2003 - 3:29 pm
sp_Permalink sp_Print

nya skivan ska komma i slutet på det här året..MEN det kommer nog skjutas fram o tillbaka. =)

Gillade papa roach som bäst när dom inte va så kända...typ i början på insects skivan.. det är den första va?

chrippaz
Member
Medlem
274026
February 18, 2003 - 3:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker det är störande med fjortisar och wannabepunkare som tror att de är häftiga för att de lyssnar på t.ex. slipknot. När jag var på papa roach konserten var det minst 1/3 som var småtjejer...

Jag gillade också infestskivan, jag tycker iofs att andra skivan är jävligt bra, har du hört deras första skivor? Old friends from young years, let 'em know, 5 tracks deep eller Potatoes For Christmas? Det är skitgrymt, man hör verkligen hur deras musik förändras, mycket av det gamla materialet är jävligt bra, endel har de förnyat och släppt på infest/Lovehatetradgedy. Har du hört det sista (hidden) spåret på infest skivan? Tightrope, det finns en äldre version av den när de INTE kör den i reggaetempo.

Vad mer lyssnar du på?

mikabob
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 175
274145
February 18, 2003 - 7:31 pm
sp_Permalink sp_Print

tyckte att murderdolls va lite coola faktiskt... Å slipknot va faktiskt tuffare i samband med första plattan........

jompz
Kommer du hit ofta?
Medlem
274194
February 18, 2003 - 8:34 pm
sp_Permalink sp_Print

jag lyssnar på det mesta..

Machine Head
Sepultura (äldre)
The Used
Finch
Hatebreed
Mudvayne
In Flames
Metallica (det före den svarte)
Raised Fist

punk o skatepunk.
allt som är energirikt kan man säga..

ja du listan kan bli lååång.. så mycke som är bra..

jo jag gillar Tightrope med reggaetempo lite soft så där- 😀
Det som är äldre än insects har jag inte lyssnat på..

mikabob: menar du skivan INNAN S/T (mate.feed.kill.repeat asså) den är oxå grym

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
274295
February 18, 2003 - 10:45 pm
sp_Permalink sp_Print

detta känns värkligen meningslöst

MINSTRY rockar sönder er alla

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
274829
February 19, 2003 - 10:04 pm
sp_Permalink sp_Print

säger bara två saker Judas Priest och Rammstein 😀

-=Andreas=-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 509
276024
February 22, 2003 - 6:33 am
sp_Permalink sp_Print

Du glömde Jim Root som är gittarist i både Slipknot och Stone Sour. Visst sångerna och musiken av Murderdolls är annorlunda men det känns endå fräscht. En snabbare och skrikigare variant av den "skräckfilmsmusik" som dessa band gör så bra. Jag tycker dock att banden inte har mycket mer gemensamt än medlemmarna och att Slipknot är det klart bästa av dem. Började lyssna när de släppte Wait and bleed på singen i USA och vart fasst direkt. De direkta arvtagarna till Sepultura och sin skiva Roots. Vad skall man säga om spelningen på hovet då? Högt brutalt och svettigt? Jag är 2m lång och trodde aldrig jag skulle befinna mig horisontellt längts golvet. Hamnar man av misstag mitt i moshpitten kan det lätt bli så 8) Jag håller Corey Taylor för en jäkligt bra sångare som kan sjunga hårt men endå få fram de ord som man faktiskt kan finna i texthäftet. Något som nästan bara Tom Araya (Slayer) klarat av förut.

Något annat småkul är att jag käkade på Mc Donalds med Slipknots tourmanager under signingen. Det var kul att sitta och lyssna på massa skvaller om bandet i nästan en timme. Träffade henne efter med och hon var imponerad av det öset som Sverige kunde erbjuda som public.

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
276048
February 22, 2003 - 9:51 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har nyligen börjat gilla Rob Zombie lite 😀 Det är väl Rob och Rammstein som jag lyssnar på.. Om det ska vara gitarrer..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 43
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL