November 4, 2001
Någon som hört murderdolls? Hörde dem när de var förband till Papa roach, fyfan vilken skit. Det låter som dansbandsmusik, skillnaden är att de öser på som fan. Verkar inte vara något seriöst budskap, låtnamn som slit my wrist, twist my sister, love at first fright osv...
Slipknot antar jag att ni hört.. Slipknot tycker jag däremot är bra, texter och musik. Nån som såg dem live förra året?
Stone sour är snäppet bättre än slipknot, de har gjort en ny video nyligen inhale, någon som vet om de ska komma till Sverige?
Sammanhanget= Joey är Slipknots trummis och murderdolls gitarrist, corey taylor är slipknots sångare och stone sour's sångare.
June 29, 2002
jo jag har hört Murderdolls...gillar inte dom såå mycke.
Stone Sour o Slipknot avgudar jag näst intill 😀
Jo jag va såg slipknot i vintras...såg dom även -99 as grymma redan då.
StoneSour hoppas jag kommer hit NÅN gång men SK är ju inne i studion nu o spelar in.. 😀 😀
Rock On
Ps. Äntligen en vettig tråd 😉
November 4, 2001
Jag tycker det är störande med fjortisar och wannabepunkare som tror att de är häftiga för att de lyssnar på t.ex. slipknot. När jag var på papa roach konserten var det minst 1/3 som var småtjejer...
Jag gillade också infestskivan, jag tycker iofs att andra skivan är jävligt bra, har du hört deras första skivor? Old friends from young years, let 'em know, 5 tracks deep eller Potatoes For Christmas? Det är skitgrymt, man hör verkligen hur deras musik förändras, mycket av det gamla materialet är jävligt bra, endel har de förnyat och släppt på infest/Lovehatetradgedy. Har du hört det sista (hidden) spåret på infest skivan? Tightrope, det finns en äldre version av den när de INTE kör den i reggaetempo.
Vad mer lyssnar du på?
May 22, 2001
June 29, 2002
jag lyssnar på det mesta..
Machine Head
Sepultura (äldre)
The Used
Finch
Hatebreed
Mudvayne
In Flames
Metallica (det före den svarte)
Raised Fist
punk o skatepunk.
allt som är energirikt kan man säga..
ja du listan kan bli lååång.. så mycke som är bra..
jo jag gillar Tightrope med reggaetempo lite soft så där- 😀
Det som är äldre än insects har jag inte lyssnat på..
mikabob: menar du skivan INNAN S/T (mate.feed.kill.repeat asså) den är oxå grym
July 25, 2001
Du glömde Jim Root som är gittarist i både Slipknot och Stone Sour. Visst sångerna och musiken av Murderdolls är annorlunda men det känns endå fräscht. En snabbare och skrikigare variant av den "skräckfilmsmusik" som dessa band gör så bra. Jag tycker dock att banden inte har mycket mer gemensamt än medlemmarna och att Slipknot är det klart bästa av dem. Började lyssna när de släppte Wait and bleed på singen i USA och vart fasst direkt. De direkta arvtagarna till Sepultura och sin skiva Roots. Vad skall man säga om spelningen på hovet då? Högt brutalt och svettigt? Jag är 2m lång och trodde aldrig jag skulle befinna mig horisontellt längts golvet. Hamnar man av misstag mitt i moshpitten kan det lätt bli så 8) Jag håller Corey Taylor för en jäkligt bra sångare som kan sjunga hårt men endå få fram de ord som man faktiskt kan finna i texthäftet. Något som nästan bara Tom Araya (Slayer) klarat av förut.
Något annat småkul är att jag käkade på Mc Donalds med Slipknots tourmanager under signingen. Det var kul att sitta och lyssna på massa skvaller om bandet i nästan en timme. Träffade henne efter med och hon var imponerad av det öset som Sverige kunde erbjuda som public.
1 Guest(s)