January 17, 2002
Klockan 6 idag började jag montera ner mitt Sunbeam Plexi chassi för att flytta över sakerna till mitt gamla chieftech, mina 2 nya HDDs skulle jag köra i RAID 0.
Klockan TIO var jag klar med all överföring av hårdvara, på den tiden hade jag:
1. Tappat livsviktiga skruvar och letat mig fördärvad. (+30 min och svettningar)
2. Upptäckt att man inte kan stoppa i Hårddiskarna efter man satt i grafikkortet (+15 min pga punkt ett och svettningar)
3. dragit sönder en skruv i nätagget
4. Satt moderkortet snett (+10 minuter, och den sedvanliga stickande svetten)
7. Mat (+ 1 timme)
6. kört över mitt nätverkskort med rullstolen så det gick sönder (+45 min för att hitta och testa ett nytt 10/100)
+ massa andra småsaker som tog tid.
SEN börjar det roliga!
1. Ställer in mina 2 nya HDs till RAID 0 (+ förväntan)
2. Kommer på att jag inte har en fungerande Bootdisk (- förväntan + frustration)
3. Slita fram bärbara och ställa in alla nätverksuppgifter och hitta en fungerande bootdisk på bootdisk.com (+ förväntan)
4. Arrayen fungerar inte i windows. (- förväntan + svordommar + fysiskt våld)
5. Testa varje tänkbar kabelkombination på moderkortet (+ mer svordommar + blåa knän + 3 timmar)
6. Rätt kombination hittad, ologisk såklart, vad annars? (+ förväntan)
7. Partionera (+ 10 minuter + mer förväntan)
8. format C:
9. Dra fram bärbara igen, ta hem ny bootdisk (+ uppgivenhet)
10. format c: 0% (+ Extas)
11. 20 minuter gångna, 30% (+ Kaffe och macka)
12. 100%! (+ Erektion)
13. Startar windows och ser min nya partition på... 320 gig! (+ Utlösning)
Detta tog fram till 03:30...
Jag är mörbultad, psykiskt nedbruten och 250:- fattigare, men nog fan var det värt!
Murphys lagar existerar, det kan jag gå ed på, inte en ENDA gång gick det rätt på första försöket...!
January 17, 2002
Dehman wrote: Haha, efter många om och men så har du äntligen lyckats med något Colic. 😉
Det där med hårdvara verkar inte vara din grej. 😉
Jodå, jag kan min hårdvara, bara det att allt jävlas då man inte kan stå eller gå. Och såklart att inget ska fungera då det enligt logiken borde det...
Godnatt mina vänner, nu ska jag sova som en skadeskjuten ekorre.
March 10, 2002
CoLiC wrote: [quote=Dehman]Haha, efter många om och men så har du äntligen lyckats med något Colic. 😉
Det där med hårdvara verkar inte vara din grej. 😉
Jodå, jag kan min hårdvara, bara det att allt jävlas då man inte kan stå eller gå. Och såklart att inget ska fungera då det enligt logiken borde det...
Godnatt mina vänner, nu ska jag sova som en skadeskjuten ekorre.
Det är sant, tänkte inte på det...
March 20, 2003
caged wrote: När jag plockade ihop denna dator började jag typ fem på efter middagen och var klar två på natten (hade diverse problem med en hdd som inte ville vara slave). Hade skola 10:30 dagen...
Oj oj oj 8,5 timmar ( -ca 1h resa+gå upp) => 7,5h sömn. Att du överlevde den dagen överhuvudtaget.........
July 26, 2003
Pim_ wrote: [quote=caged]När jag plockade ihop denna dator började jag typ fem på efter middagen och var klar två på natten (hade diverse problem med en hdd som inte ville vara slave). Hade skola 10:30 dagen...
Oj oj oj 8,5 timmar ( -ca 1h resa+gå upp) => 7,5h sömn. Att du överlevde den dagen överhuvudtaget.........
Ja, det där är ju rena lyxsömnen för mig.
Stackars liten.
June 20, 2002
Haha... en till som tröttnat på sitt Sunbeam...
om en vecka ryker mitt till förmån för ett gammalt hederligt Antec...
För övrigt ligger ju lite av charmen i att det aldrig funkar på första försöket...
Enda gången det gjort det var när jag flyttade över datorn till just det Sunbeam-chassi jag har nu...
Allt var klart förutom att jag satt på sidan, trycker igång datorn och den snurrar igång fint...
Slår av igen, skruvar på sidan och tänker att jag ska testköra en gång till innan jag går och lägger mig...
Datorn fryser vid POST och hårddisken (IBM) står och klickar...
Den gången ville det sig inte på andra försöket istället...
January 17, 2002
boogey wrote: Haha... en till som tröttnat på sitt Sunbeam...
om en vecka ryker mitt till förmån för ett gammalt hederligt Antec...För övrigt ligger ju lite av charmen i att det aldrig funkar på första försöket...
Enda gången det gjort det var när jag flyttade över datorn till just det Sunbeam-chassi jag har nu...
Allt var klart förutom att jag satt på sidan, trycker igång datorn och den snurrar igång fint...
Slår av igen, skruvar på sidan och tänker att jag ska testköra en gång till innan jag går och lägger mig...
Datorn fryser vid POST och hårddisken (IBM) står och klickar...Den gången ville det sig inte på andra försöket istället...
Mitt Sunbeam ska vikarera som kattlåda, faaan vad less jag e på det chassit!
1 Guest(s)