August 13, 2001
Blir eran hand som ni håller musen med iskall då ni sitter vid datorn?
Min blir iskall och stel. Rumstemperaturen är 21 C och det spelar ingen roll vad jag gör framför datorn, om jag skriver blir den iskall, om jag kör unreal tournament=iskall. Den andra handen som jag inte har på musen blir inte så fruktansvärt kall.
[ Detta Inlägg ändrades av: Zaver den 2001-11-28 18:01 ]
September 2, 2001
du har helt enkelt dålig blod-cirkulation..
du kanske röker ? då är det vanligt ..
detta låter som ett sjukhus besök dock 😛
Edit: testa o dra ner handen i kallsongerna då o då du inte sorfar porr, det funkar..
[ Detta Inlägg ändrades av: KImma den 2001-11-28 18:10 ]
July 14, 2001
On 2001-11-28 18:49, Zaver wrote:
kallt luft drag, kan min utandningluft från näsan räcka för att kyla ner min hand? Jag känner att der drar lite då jag andas ut.
Röker gör jag inte alla ofta, det har jag nästan helt lagt av med, bara på ngn fest då och då.
hoho,, alltså,, du är visserligen lite spec, men när du säger det så har du fakitskt rätt om man tänker efter,,, högra handen e ovanligt kylig....
September 12, 2001
On 2001-11-28 18:49, Zaver wrote:
kallt luft drag, kan min utandningluft från näsan räcka för att kyla ner min hand? Jag känner att der drar lite då jag andas ut.
Röker gör jag inte alla ofta, det har jag nästan helt lagt av med, bara på ngn fest då och då.
Hoho..den var bra..men egentligen så har du näs(t)an rätt ..när vi sitter så andas vi egentligen med en näsborre..
Så du sitter väl o blåser kall luft på din högra hand
October 14, 2001
Har inte det problemet själv, även om jag har lite kalla lemmar (som dock inte stör mig). Jag är oftast den med "den kalla handen" när jag tar i hand.
Det som jag däremot besväras av är kalla fötter eftersom jag gärna har fönstret lite öppet och där jag sitter har den nollgradiga luften inte mer än ca. 70 cm raka vägen ner till fötterna. Strumpor brukar avhjälpa problemet.
För resten tror jag att ni som lider av "kall mushand" skulle må gott av lite motion och rökstopp...
July 14, 2001
On 2001-11-28 21:17, HAL 9000 wrote:
Har inte det problemet själv, även om jag har lite kalla lemmar (som dock inte stör mig). Jag är oftast den med "den kalla handen" när jag tar i hand.Det som jag däremot besväras av är kalla fötter eftersom jag gärna har fönstret lite öppet och där jag sitter har den nollgradiga luften inte mer än ca. 70 cm raka vägen ner till fötterna. Strumpor brukar avhjälpa problemet.
För resten tror jag att ni som lider av "kall mushand" skulle må gott av lite motion och rökstopp...
varken zaver eller jag röker,, och dålig kondition har vi väl inte? jag tror att handen inte får tillräckligt med blod när man höjer den upp till skrivbordet..
September 8, 2001
On 2001-11-28 18:01, Zaver wrote:
Blir eran hand som ni håller musen med iskall då ni sitter vid datorn?
Min blir iskall och stel. Rumstemperaturen är 21 C och det spelar ingen roll vad jag gör framför datorn, om jag skriver blir den iskall, om jag kör unreal tournament=iskall. Den andra handen som jag inte har på musen blir inte så fruktansvärt kall._________________
[b]| Gateway G6-98 | Intel 450Mhz | 272MB RAM | 13.6GB Quantum | Nvidia TNT |
| 1920*1200 85Hz @ my 21" | Philiphs CDD3610 CD-R/RW |
| Windows XP Plus |[ Detta Inlägg ändrades av: Zaver den 2001-11-28 18:01 ]
Jag her det nu. Morsan tror att det är när jag inte motionerar. Vilket jag betvivlar starkt. :wide:
2 Guest(s)