January 23, 2002
Milton wrote: Klassisk Hårdrock som Black Sabbath, Deep Purple, Kiss etc... Brukar inte gör några Blandcds utan har originalskivorna även i bilen.
Att du inte har några blandskivor kanske beror på att din skräpstereo inte klarar av CD-R eller CD-RW 😛
Jag kör en Mitsubishi Lancer GLXi från 1990.
85 lågvarvspigga hästar.
I bilen lyssnar jag på allt från fransk hiphop till hårdrock.
Allt mellan trance och klassiskt, med mera med mera.
Lyssnar dock inte på riktig tungmetall och inte på dansband eller religös musik 😕
För att lyssna på detta så använder jag:
Pioneer huvudenhet med 4x50W
Pioneer baslåda med 8" bas som drivs av 150W
2x tvåvägs 4" mellanregister och diskant, får inte plats med större och vill inte ta hål.
2x trevägs 6x9" fullregister, låter väl rätt bra men stereon är lite i svagaste laget för å driva dem. Hade gärna satt ett delningsfilter så de inte får nån bas eftersom det är det som drar mest kraft. Ska bara hitta nåt inte alltför dyrt. Hittar jag inte det så får jag väl köpa stereo med hps-filter inbyggt så den kan sköta det, eller ett steg å driva dem med men det blir så dyrt och jag är student. 🙄
October 22, 2003
Steel wrote: [quote=Milton]Klassisk Hårdrock som Black Sabbath, Deep Purple, Kiss etc... Brukar inte gör några Blandcds utan har originalskivorna även i bilen.
Att du inte har några blandskivor kanske beror på att din skräpstereo inte klarar av CD-R eller CD-RW 😛
85 lågvarvspigga hästar.
Lyssnar dock inte på riktig tungmetall och inte på dansband eller religös musik 😕
2x tvåvägs 4" mellanregister och diskant, får inte plats med större och vill inte ta hål.
2x trevägs 6x9" fullregister, låter väl rätt bra men stereon är lite i svagaste laget för å driva dem. Hade gärna satt ett delningsfilter så de inte får nån bas eftersom det är det som drar mest kraft. Ska bara hitta nåt inte alltför dyrt. Hittar jag inte det så får jag väl köpa stereo med hps-filter inbyggt så den kan sköta det, eller ett steg å driva dem med men det blir så dyrt och jag är student. 🙄
Den klarar visst CD-R!
Du har väl aldrig lyssnat på hårdrock???
October 27, 2001
Milton wrote: [quote=Darko][quote=PaiN]Jag brukar sitta och lyssna på motorn jag 😛
Samma här och helst ska varvräknaren ligga å picka på rödstrecket också 😀
Vad har ni för bilar då?
Än så länge har jag inte kommit på någon bra anledning att skaffa en egen bil så jag tager vad som är ledigt här hemma. 😛
Saab 9-5 sportkombi -00 och en liten Golf -02
Jag föredrar Saaben, eftersom det händer saker när man trycker ner gasen. 😉
May 2, 2003
Steel wrote: [quote=Milton]Klassisk Hårdrock som Black Sabbath, Deep Purple, Kiss etc... Brukar inte gör några Blandcds utan har originalskivorna även i bilen.
85 lågvarvspigga hästar.
Hmm....varför inte skaffa ett steg och driva 6x9:orna med?
Roligast är juh att köpa nya trevliga prylar, men ett beggat litet steg på 75w och uppåt räcker och kostar inte skjortan.
Det gör en jäkla massa att driva på steg ist för huvudenheten.
Jag tex driver mitt framsystem (alpine 6x4 tvåvägs) med ett litet steg på 40w och det gjorde en jäkla massa framförallt i ljudkvalitet.
Med dina prylar antar jag att du inte är ute efter fett ljudtryck?
hmm....hoppas inte detta räknas som spam isf ursäkta 🙂
//Tobbe
August 12, 2003
antar att ni e inne på musik nu, kan passa på o fråga vad rock låten heter som går typ så här:
"they're coming to take me away from the paiiiiiiiiiiiiin".
tror själva låten heter painkiller, men vet inte vem som har gjort den. det e inte judas priest.
nån borde oxå starta en officiell "vad heter låten" tråd.
January 23, 2002
Milton: Jo, jag har lyssnat på hårdrock, bara det att jag inte spelar det när du är i närheten eftersom du gillar det 😛
tobbeviking: Nä, inte direkt ute efter fett ljudtryck.
Men att sätta in ett slutsteg skulle inbära en massa kabeldragning om jag inte känner för i denna bilen då jag bara ska ha den tills jag är färdig med studierna, planerar seröst ljudbygge sedan i annan bil. Räkte med å slänga baslådan i bilen.
För det andra så har jag två lågnivåutgångar på stereon, den bakre använd ju nu till baslådan medans jag inte vill använda den främre till bakre högtalare.
I så fall så skulle jag sätta en konverterare som gör om högnivå till lågnivå, men har inte koll på hur ljudkvalitén blir då. Kanske du vet, återkom gärna då. Men då återstår ju ändå kabeldragning till slutsteget från t.ex. batteri, tror inte det blir bra å använda den befintliga som är till baslådan.
Baslådan är aktiv så jag kan inte köpa nytt steg å driva både basen och 6x9:a med samma steg.
Nä, nåt enkelt filter bara, sen gör jag ett bättre ljudbygge i nästa bil.
3 Guest(s)