August 16, 2002
fan va ni gnäller... när jag gick skola i finland så hade vi (i musiken) test i att sjunga, spela blockflöjt o sen trummor eller piano, man fick välja... sen så skrev vi prov om världens genom tiderna mest kända kompositörer, o man skulle kunna ALLT, typ vilket år de föddes o shiet... o de va i femman...
October 28, 2002
keffing wrote: fan va ni gnäller... när jag gick skola i finland så hade vi (i musiken) test i att sjunga, spela blockflöjt o sen trummor eller piano, man fick välja... sen så skrev vi prov om världens genom tiderna mest kända kompositörer, o man skulle kunna ALLT, typ vilket år de föddes o shiet... o de va i femman...
Ja, och hur lyckade är inte finska artister!? Kolla bara på mark levengoodt och skivan "Nuuooii Hippoppia!"
January 8, 2003
Precis som om alla band skulle klara sig utan en sampler eller dator, Dansband är ju helgjort på dator ju, ok i en studio finns ju olika process saker till ljudet, många rockband sjunger ju inte med egen röst utan den är mixad på ett eller annat sätt. Lyssna noga på musik så hör man hur mycket/allt är mixat eller samplat på ett eller annat sätt. Ok det finns band som inte använder tekninska saker mer än förstärkare å micar men det är nog inte en majoritet precis. Den komersiella musik industrin och all trance å så är nog bra mycket större än de renodlade rockbanden som inte har några hjälpmedel alls.
January 23, 2003
Hauk wrote: Ja, och hur lyckade är inte finska artister!? Kolla bara på mark levengoodt och skivan "Nuuooii Hippoppia!"
dom är väldigt lyckade i den genren jag bryr mig om... 🙄
Children Of Bodom
Norther
Stratovarius
Nightwish
för övrigt så hade jag aldrig några problem med musik i skolan, kan spela gitarr från förut o sen hade vi en trummis o en till gitarrist o basist m.m... blev som ett bandrep på skoltid
October 11, 2002
Dadde wrote: Precis som om alla band skulle klara sig utan en sampler eller dator, Dansband är ju helgjort på dator ju, ok i en studio finns ju olika process saker till ljudet, många rockband sjunger ju inte med egen röst utan den är mixad på ett eller annat sätt. Lyssna noga på musik så hör man hur mycket/allt är mixat eller samplat på ett eller annat sätt. Ok det finns band som inte använder tekninska saker mer än förstärkare å micar men det är nog inte en majoritet precis. Den komersiella musik industrin och all trance å så är nog bra mycket större än de renodlade rockbanden som inte har några hjälpmedel alls.
Va? Vad snackar du om egentligen? Hoppas du syftar på typ nåt B-fjortisband som Linkin park när du pratar om rockband, för de håller verkligen på och mixar och grejar med datorer i sina låtar. Men går du istället till några RENODLADE rockband som typ Motorhead, Metallica, Megadeth, Iron Maiden osv, då har du bannemej inga datorer i musiken. Okej om de kanske använder datorn i studion idag för inspelningen men det är ju bara utvecklingen som har gått framåt och hjälper studioteknikerna att göra det lättare. Det behöver ju inte betyda att de håller på och samplar rösten och så? Nej du, rock är och förblir trummor, förstärkare, gitarrer och elbasar. 👿
September 30, 2003
October 11, 2002
BelGarath wrote: [quote=Gil_galad]står NHU möjligtvis för NordicHardware Underground?
'
Förövrigt fick jag VG i musik bara för att jag hade en j**la taktkänsla
o spelade trummor som en gud
Vi behövde inte sjunga alls
Så du fick VG för att du hade en taktkänsla och spelade trummor som en gud? Borde inte det resulterat i MVG då?
Jag fick MVG.. både på högstadiet och gymnasiet.
August 21, 2001
Jiggly wrote: [quote=Dadde]Precis som om alla band skulle klara sig utan en sampler eller dator, Dansband är ju helgjort på dator ju, ok i en studio finns ju olika process saker till ljudet, många rockband sjunger ju inte med egen röst utan den är mixad på ett eller annat sätt. Lyssna noga på musik så hör man hur mycket/allt är mixat eller samplat på ett eller annat sätt. Ok det finns band som inte använder tekninska saker mer än förstärkare å micar men det är nog inte en majoritet precis. Den komersiella musik industrin och all trance å så är nog bra mycket större än de renodlade rockbanden som inte har några hjälpmedel alls.
Va? Vad snackar du om egentligen? Hoppas du syftar på typ nåt B-fjortisband som Linkin park när du pratar om rockband, för de håller verkligen på och mixar och grejar med datorer i sina låtar. Men går du istället till några RENODLADE rockband som typ Motorhead, Metallica, Megadeth, Iron Maiden osv, då har du bannemej inga datorer i musiken. Okej om de kanske använder datorn i studion idag för inspelningen men det är ju bara utvecklingen som har gått framåt och hjälper studioteknikerna att göra det lättare. Det behöver ju inte betyda att de håller på och samplar rösten och så? Nej du, rock är och förblir trummor, förstärkare, gitarrer och elbasar. 👿
Jag kan inte hjälpa det.. Men "renodlade rockband" som motorhead, Megadeath, ironmaiden (metallica skiljer sig något).. Om man tittar på vilka det är som lyssnar på dessa, så är jag nog hellre fjortis faktiskt.
Tunna spinkiga skitiga bönner med feta prillan under läppen..
Långt stripigt hår, jeansjackor med stora bilder på den där Eddie på..
Skrikandes skrålandes hängandes ut ur den trimmade volvon..
Folköl i näven, Wunderbaum i fickan..
Nä, då håller jag mig heller till fjortisbanden som Linkin Park mfl..
Är jag väldigt fördomsfull nu?
October 11, 2002
Ja faktiskt.
Grejen är ju att det är inte bara de personerna som du beskrev som lyssnar på sån musik. Dock så vill ju såna personer väldigt gärna "visa" vilka de är och vad de lyssnar på, därför kanske man uppmärksammar dom mer.
Jag lyssnar väldigt mycket på rock och hårdrock/metal och allt vad det heter, men inte går jag omkring i slitna jeans och en jeansjacka med Eddie på för det.. nej jag låter musiken tala för sig själv. 8)
Ja.. japp. 🙂
January 15, 2002
Mind wrote: jag lovar, ni har inte hört många som sjunger sämre än mig, på fyllan så blir det många goa ultima thule låtar men aldrig att jag skulle sjunga nykter.
Som Uggla låten: "Jag dansar aldrig nykter någon stanns, aldrig, inte en chans, att jag dasnar nykter " 😛
1 Guest(s)