musik i skolan suger...|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
musik i skolan suger...
ruski2
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1468
sp_UserOfflineSmall Offline
450565
November 4, 2003 - 10:27 pm
sp_Permalink sp_Print

MEN VA FAN, HUR SVÅRT E DET ATT SKRIVA VAD DET ÄR?!

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
450566
November 4, 2003 - 10:27 pm
sp_Permalink sp_Print

jag lovar, ni har inte hört många som sjunger sämre än mig, på fyllan så blir det många goa ultima thule låtar men aldrig att jag skulle sjunga nykter.

ruski2
Kommer du hit ofta?
Medlem
450567
November 4, 2003 - 10:28 pm
sp_Permalink sp_Print

vad jag har fattat hittils så e musiken fortfarande skit, lr?

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
450569
November 4, 2003 - 10:31 pm
sp_Permalink sp_Print

ruski2 wrote: vad jag har fattat hittils så e musiken fortfarande skit, lr?

Musik går ju inte leva utan! 😉
Men ämnet musik klarar jag mig utmärkt utan!

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
450571
November 4, 2003 - 10:32 pm
sp_Permalink sp_Print

fan va ni gnäller... när jag gick skola i finland så hade vi (i musiken) test i att sjunga, spela blockflöjt o sen trummor eller piano, man fick välja... sen så skrev vi prov om världens genom tiderna mest kända kompositörer, o man skulle kunna ALLT, typ vilket år de föddes o shiet... o de va i femman...

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
450595
November 4, 2003 - 10:58 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: fan va ni gnäller... när jag gick skola i finland så hade vi (i musiken) test i att sjunga, spela blockflöjt o sen trummor eller piano, man fick välja... sen så skrev vi prov om världens genom tiderna mest kända kompositörer, o man skulle kunna ALLT, typ vilket år de föddes o shiet... o de va i femman...

Ja, och hur lyckade är inte finska artister!? Kolla bara på mark levengoodt och skivan "Nuuooii Hippoppia!"

Dadde
Member
Medlem
Forum Posts: 2868
450598
November 4, 2003 - 11:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Precis som om alla band skulle klara sig utan en sampler eller dator, Dansband är ju helgjort på dator ju, ok i en studio finns ju olika process saker till ljudet, många rockband sjunger ju inte med egen röst utan den är mixad på ett eller annat sätt. Lyssna noga på musik så hör man hur mycket/allt är mixat eller samplat på ett eller annat sätt. Ok det finns band som inte använder tekninska saker mer än förstärkare å micar men det är nog inte en majoritet precis. Den komersiella musik industrin och all trance å så är nog bra mycket större än de renodlade rockbanden som inte har några hjälpmedel alls.

conformeR
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 132
450608
November 4, 2003 - 11:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: Ja, och hur lyckade är inte finska artister!? Kolla bara på mark levengoodt och skivan "Nuuooii Hippoppia!"

dom är väldigt lyckade i den genren jag bryr mig om... 🙄

Children Of Bodom
Norther
Stratovarius
Nightwish

och mycket mer finns det här

för övrigt så hade jag aldrig några problem med musik i skolan, kan spela gitarr från förut o sen hade vi en trummis o en till gitarrist o basist m.m... blev som ett bandrep på skoltid laugh

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
450614
November 4, 2003 - 11:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Är nightwish finska?!

*raderar 40 låtar ur playlisten*

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
450617
November 4, 2003 - 11:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: Är nightwish finska?!

*raderar 40 låtar ur playlisten*

hahaha laugh

Etheral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
450701
November 5, 2003 - 7:40 am
sp_Permalink sp_Print

står NHU möjligtvis för NordicHardware Underground?

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
450760
November 5, 2003 - 9:39 am
sp_Permalink sp_Print

Dadde wrote: Precis som om alla band skulle klara sig utan en sampler eller dator, Dansband är ju helgjort på dator ju, ok i en studio finns ju olika process saker till ljudet, många rockband sjunger ju inte med egen röst utan den är mixad på ett eller annat sätt. Lyssna noga på musik så hör man hur mycket/allt är mixat eller samplat på ett eller annat sätt. Ok det finns band som inte använder tekninska saker mer än förstärkare å micar men det är nog inte en majoritet precis. Den komersiella musik industrin och all trance å så är nog bra mycket större än de renodlade rockbanden som inte har några hjälpmedel alls.

Va? Vad snackar du om egentligen? Hoppas du syftar på typ nåt B-fjortisband som Linkin park när du pratar om rockband, för de håller verkligen på och mixar och grejar med datorer i sina låtar. Men går du istället till några RENODLADE rockband som typ Motorhead, Metallica, Megadeth, Iron Maiden osv, då har du bannemej inga datorer i musiken. Okej om de kanske använder datorn i studion idag för inspelningen men det är ju bara utvecklingen som har gått framåt och hjälper studioteknikerna att göra det lättare. Det behöver ju inte betyda att de håller på och samplar rösten och så? Nej du, rock är och förblir trummor, förstärkare, gitarrer och elbasar. 👿

carlberg
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 112
450761
November 5, 2003 - 9:42 am
sp_Permalink sp_Print

The Rasmus är väll finnar också... och Boomfunk MC's. Fast svenska artister är och kommer alltid vara bland de största: Abba, Roxette m.m som slått STORT utomlands.

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
450786
November 5, 2003 - 10:20 am
sp_Permalink sp_Print

Gil_galad wrote: står NHU möjligtvis för NordicHardware Underground?

'

det är ju absurt! 😡

Förövrigt fick jag VG i musik bara för att jag hade en jävla taktkänsla
o spelade trummor som en gud

Vi behövde inte sjunga alls

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
450791
November 5, 2003 - 10:23 am
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: [quote=Gil_galad]står NHU möjligtvis för NordicHardware Underground?

'
Förövrigt fick jag VG i musik bara för att jag hade en j**la taktkänsla
o spelade trummor som en gud

Vi behövde inte sjunga alls

Så du fick VG för att du hade en taktkänsla och spelade trummor som en gud? Borde inte det resulterat i MVG då?

Jag fick MVG.. både på högstadiet och gymnasiet.

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
450795
November 5, 2003 - 10:25 am
sp_Permalink sp_Print

Okej jag kanske tog i en smula jag var inte som en gud..

Garfzez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
450861
November 5, 2003 - 12:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Jiggly wrote: [quote=Dadde]Precis som om alla band skulle klara sig utan en sampler eller dator, Dansband är ju helgjort på dator ju, ok i en studio finns ju olika process saker till ljudet, många rockband sjunger ju inte med egen röst utan den är mixad på ett eller annat sätt. Lyssna noga på musik så hör man hur mycket/allt är mixat eller samplat på ett eller annat sätt. Ok det finns band som inte använder tekninska saker mer än förstärkare å micar men det är nog inte en majoritet precis. Den komersiella musik industrin och all trance å så är nog bra mycket större än de renodlade rockbanden som inte har några hjälpmedel alls.

Va? Vad snackar du om egentligen? Hoppas du syftar på typ nåt B-fjortisband som Linkin park när du pratar om rockband, för de håller verkligen på och mixar och grejar med datorer i sina låtar. Men går du istället till några RENODLADE rockband som typ Motorhead, Metallica, Megadeth, Iron Maiden osv, då har du bannemej inga datorer i musiken. Okej om de kanske använder datorn i studion idag för inspelningen men det är ju bara utvecklingen som har gått framåt och hjälper studioteknikerna att göra det lättare. Det behöver ju inte betyda att de håller på och samplar rösten och så? Nej du, rock är och förblir trummor, förstärkare, gitarrer och elbasar. 👿

Jag kan inte hjälpa det.. Men "renodlade rockband" som motorhead, Megadeath, ironmaiden (metallica skiljer sig något).. Om man tittar på vilka det är som lyssnar på dessa, så är jag nog hellre fjortis faktiskt.
Tunna spinkiga skitiga bönner med feta prillan under läppen..
Långt stripigt hår, jeansjackor med stora bilder på den där Eddie på..
Skrikandes skrålandes hängandes ut ur den trimmade volvon..
Folköl i näven, Wunderbaum i fickan..
Nä, då håller jag mig heller till fjortisbanden som Linkin Park mfl..
Är jag väldigt fördomsfull nu?

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
450865
November 5, 2003 - 12:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja faktiskt. wink

Grejen är ju att det är inte bara de personerna som du beskrev som lyssnar på sån musik. Dock så vill ju såna personer väldigt gärna "visa" vilka de är och vad de lyssnar på, därför kanske man uppmärksammar dom mer.

Jag lyssnar väldigt mycket på rock och hårdrock/metal och allt vad det heter, men inte går jag omkring i slitna jeans och en jeansjacka med Eddie på för det.. nej jag låter musiken tala för sig själv. 8)

Ja.. japp. 🙂

Jontez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1645
450867
November 5, 2003 - 12:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: jag lovar, ni har inte hört många som sjunger sämre än mig, på fyllan så blir det många goa ultima thule låtar men aldrig att jag skulle sjunga nykter.

Som Uggla låten: "Jag dansar aldrig nykter någon stanns, aldrig, inte en chans, att jag dasnar nykter " 😛

ruski2
Kommer du hit ofta?
Medlem
451645
November 6, 2003 - 8:21 am
sp_Permalink sp_Print

morsan snackade om nåt "obligatorisk närvarnade". hon menade att jag bara kunde vara på musiken, inte göra ett piss, typ sitta i mitt lilla hörn, så skulle jag ändå få ett G, wtf?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 327
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL