January 12, 2004
Vet en hel del som är födda på 90-talet som gillar och lyssnar på 80-tals musik.
Hur är det med er?
Gillar ni musik som gjordes efter er födelse mer, eller föredrar ni äldre musik?
Själv så är jag heltorsk på musik från -75 till -85/86 (är född -68).
Och för tillfället så lyssnar jag på Deep Purple - Live in Japan (-72).
April 23, 2003
Well, då hardstyle (.. http://sv.wikipedia.org/wiki/Hardstyle ) uppkom på 2000-talet så .. är det ganska ny musik jag lyssnar konstant på 😉
Född -89 btw.
June 18, 2001
Född -81. Lyssnar gärna på t.ex Bob Dylans 60-tals album, Deep Purple från 70-talet. mm. Jag skulle säga att det mesta jag lyssnar på är från de två årtiondena. Musiken var mer meningsfull i min mening.
Sedan lyssnar jag även på olika sorters elektronisk musik från 90- och 00-talet, men det är i mycket mindre skala och aldrig för texternas skull. Bra rytmer, nostalgiska melodier.
80-talet... :cy:
May 19, 2003
Född -88, och lyssnar på grupper som skapades för några år sedan (tex Green Day) år sedan och även några nya grupper, så deras album ända från "då" tills idag kan man säga. Så det varierar lite om det är gammal eller ny musik.
Men kan även lyssna på gammal musik, 60-70tal, härliga låtar det finns 😉
November 27, 2003
Född 82, lyssnar på hela spannet av hårdrock/meta från de tidiga dagarna Led Zeppelin, Deep Purple, Black Sabbath, osv till dagens långt ifrån lika nyskapande hårdrock/metal. Även de flesta avarter som uppstått länge med tidslinjen även om det finns en del saker såsom nu metal som fan inte är musik.
//Andreas
1 Guest(s)