September 15, 2003
Ja, så här i katastroftider så kommer ju välviljan fram hos de flesta, och det doneras som aldrig förr till diverse hjälporganisationer.
Men musikbranschens torpeder har tvärtom fått för sig att de istället kan knipa pengar från Röda Korset.
http://www.idg.se/ArticlePages.....OK.dbp.asp
Kazaa har tydligen donerat pengar till Röda Korset, och musikjättarna anser att det är deras pengar, och vill åt dem.
Undrar vad ni tycker om detta agerande?
August 27, 2003
Pojo wrote: Lite aftonbladet rubrik!!!
Om man läser så står det att pengarna från sharman networks skall frysas pågrund av en massa bla bla bla.
Njae, alla pengar som Röda Korset fått av Sharman Networks ska frysas inne tycker MPAA/RIAA/eller vilka svin som nu organiserat detta. De vill att pengarna ska frysas inne så att inte röda korset kan använda dem till bra saker såsom att fixa fram antibiotika till alla barn som tappat diverse kroppsdelar. De skulle väl få lite dåligt samvete och ett par skålpund ovett om de skulle börja begära redan förbrukare pengar av Röda Korset.
Hoppas innerligt att detta inte går igenom, då kommer jag garanterat inte köpa en enda skiva till. Kan inte ärligt påstå att jag köpt någon skiva från nått annat än Nuclear Blast på ett par år heller så ... 🙂
April 14, 2002
Hugge wrote: Hoppas innerligt att detta inte går igenom, då kommer jag garanterat inte köpa en enda skiva till. Kan inte ärligt påstå att jag köpt någon skiva från nått annat än Nuclear Blast på ett par år heller så ... 🙂
Nu har man iaf nått att skylla på då när de frågar varför man inte köper musiken 😉
February 16, 2004
Hugge wrote: [quote=Pojo]Lite aftonbladet rubrik!!!
Om man läser så står det att pengarna från sharman networks skall frysas pågrund av en massa bla bla bla.
Njae, alla pengar som Röda Korset fått av Sharman Networks ska frysas inne tycker MPAA/RIAA/eller vilka svin som nu organiserat detta. De vill att pengarna ska frysas inne så att inte röda korset kan använda dem till bra saker såsom att fixa fram antibiotika till alla barn som tappat diverse kroppsdelar. De skulle väl få lite dåligt samvete och ett par skålpund ovett om de skulle börja begära redan förbrukare pengar av Röda Korset.
Hoppas innerligt att detta inte går igenom, då kommer jag garanterat inte köpa en enda skiva till. Kan inte ärligt påstå att jag köpt någon skiva från nått annat än Nuclear Blast på ett par år heller så ... 🙂
Säger inte att det är bra men bättre att de frys än att de används och att de du skulle behöva få dem tillbaka.
Men jag gillar inte sånna här "saker" då de som sprider informationen vidare oftast/alltid pekar på de som de vill peka på.
Sen att de skulle behövas nu är ju inte direkt sant de behövs ju alltid kan man säga.
Sen kan man ju spekulera i "när" de skänkte pengarna till "internationella röda korset" det kan ha varit före flodvågen. Så drar de bara upp det som nyhet nu.
Sen kan det vara att de försökte få bort pengarna så de skulle slippa betala till musikjättarna. Men detta kan man bara spekulera i.
Som sagt gillar inte saker där inte all fakta finns med utan pekar bara på det som de vill peka på. (Typiskt aftonbladet stuk)
November 27, 2003
Pojo wrote: [quote=Hugge][quote=Pojo]Lite aftonbladet rubrik!!!
Säger inte att det är bra men bättre att de frys än att de används och att de du skulle behöva få dem tillbaka.
Men jag gillar inte sånna här "saker" då de som sprider informationen vidare oftast/alltid pekar på de som de vill peka på.
Sen att de skulle behövas nu är ju inte direkt sant de behövs ju alltid kan man säga.
Sen kan man ju spekulera i "när" de skänkte pengarna till "internationella röda korset" det kan ha varit före flodvågen. Så drar de bara upp det som nyhet nu.
Sen kan det vara att de försökte få bort pengarna så de skulle slippa betala till musikjättarna. Men detta kan man bara spekulera i.
Som sagt gillar inte saker där inte all fakta finns med utan pekar bara på det som de vill peka på. (Typiskt aftonbladet stuk)
Det här hörde jag om för flera månader sen. Ingen "nyhet". Bara Aftonbladet som vill skapa rubriker, det gav nog inte mycket då utan dom såg nog chansen att slänga ut den igen när ett "bättre" sammanhang fanns. Aftonbladet är minst lika illa som skivbolaget här. 👿
//Andreas
February 16, 2004
Delph1 wrote:
Det här hörde jag om för flera månader sen. Ingen "nyhet". Bara Aftonbladet som vill skapa rubriker, det gav nog inte mycket då utan dom såg nog chansen att slänga ut den igen när ett "bättre" sammanhang fanns. Aftonbladet är minst lika illa som skivbolaget här. 👿
//Andreas
Detta var ju i och för sig från idg men menade att det liknande aftonbladet.
Ja då kom det fram det då..... :bgrin:
November 27, 2003
Pojo wrote: [quote=Delph1]
//Andreas
Detta var ju i och för sig från idg men menade att det liknande aftonbladet.
Ja då kom det fram det då..... :bgrin:
Doh ... fick för mig jag läste om det på aftonbladet igen :-k
//Andreas
September 15, 2003
Delph1 wrote: [quote=Pojo][quote=Hugge][quote=Pojo]Lite aftonbladet rubrik!!!
//Andreas
Ja, för innan detta hände så fanns det förstås inga katastrofer, inget lidande, ingen fattigdom, ingen missär runt om i världen som dessa pengar kunde användas bättre till :rolleyes:
Ni menar alltså att om katastrofen INTE hade inträffat och drabbat SVENSKAR, så hade det varit ok av skivbolagen att agera på detta sätt, för de pengarna hade ju bara gått till någon icke-människa av annan hudfärg på någon annan kontinent?
Nä, denna rubrik är mitt eget dramatiska påhitt, och artikeln är äldre än katastrofen. Jag tog upp den nu, i samband med katastrofen, dels för att den åter var aktuell, och dels därför att det är denna typ av agerande som går omärkt förbi när offren är andra (vem fan brydde sig då om att de snodde pengar från röda korset?). Nu när de flesta svenskar verkligen är mottagliga för denna typ av information då de har fått känna på hur det är att vara offer för olyckliga omständigheter, så kan denna nyhet äntligen få den uppmärksamhet och resultera i det ramaskri som den förtjänar.
February 16, 2004
_Danneman_ wrote:
Ja, för innan detta hände så fanns det förstås inga katastrofer, inget lidande, ingen fattigdom, ingen missär runt om i världen som dessa pengar kunde användas bättre till :rolleyes:Ni menar alltså att om katastrofen INTE hade inträffat och drabbat SVENSKAR, så hade det varit ok av skivbolagen att agera på detta sätt, för de pengarna hade ju bara gått till någon icke-människa av annan hudfärg på någon annan kontinent?
Nä, denna rubrik är mitt eget dramatiska påhitt, och artikeln är äldre än katastrofen. Jag tog upp den nu, i samband med katastrofen, dels för att den åter var aktuell, och dels därför att det är denna typ av agerande som går omärkt förbi när offren är andra (vem fan brydde sig då om att de snodde pengar från röda korset?). Nu när de flesta svenskar verkligen är mottagliga för denna typ av information då de har fått känna på hur det är att vara offer för olyckliga omständigheter, så kan denna nyhet äntligen få den uppmärksamhet och resultera i det ramaskri som den förtjänar.
Katastrofer händer lite hela tiden.
Men det var det att nån skrev i tråden att pengarna behövs nu så kan man ju inte säga eftersom det var en tid sen pengarna kom in.
Och de snor inte pengar från röda korset. Läs Läs.
Sen har nog musiken gett de behövande mest med pengar i tiden.
Band aid och live aid.
Men grunden till pengarna har inget att göra med röda korset igentligen de skulle lika bra kunnat suttit på någon bank.
1 Guest(s)