Musikjättarna TAR pengar från Röda Korset|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Musikjättarna TAR pengar från Röda Korset
_Danneman_
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 402
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 1, 2005 - 3:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, så här i katastroftider så kommer ju välviljan fram hos de flesta, och det doneras som aldrig förr till diverse hjälporganisationer.

Men musikbranschens torpeder har tvärtom fått för sig att de istället kan knipa pengar från Röda Korset.

http://www.idg.se/ArticlePages.....OK.dbp.asp

Kazaa har tydligen donerat pengar till Röda Korset, och musikjättarna anser att det är deras pengar, och vill åt dem.

Undrar vad ni tycker om detta agerande?

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
810976
January 1, 2005 - 3:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Blir nån förvånad över musikbranschen girighet längre?

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 845
810979
January 1, 2005 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

bojkotta musiken och ladda hem! 😛

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
810982
January 1, 2005 - 3:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Jekyll 3000 wrote: Blir nån förvånad över musikbranschen girighet längre?

//Andreas

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
810985
January 1, 2005 - 3:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Fyfan vilka svin...

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
810990
January 1, 2005 - 3:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite aftonbladet rubrik!!!

Om man läser så står det att pengarna från sharman networks skall frysas pågrund av en massa bla bla bla.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
810991
January 1, 2005 - 3:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: Lite aftonbladet rubrik!!!

Om man läser så står det att pengarna från sharman networks skall frysas pågrund av en massa bla bla bla.

Ja tills rättegången är över, den börjar i mars!
Pengarna som skänks behövs ju NU

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
810996
January 1, 2005 - 3:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Ja tills rättegången är över, den börjar i mars!
Pengarna som skänks behövs ju NU

Lär ju iofs behövas pengar sedan med...

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
811000
January 1, 2005 - 3:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: Lite aftonbladet rubrik!!!

Njae, alla pengar som Röda Korset fått av Sharman Networks ska frysas inne tycker MPAA/RIAA/eller vilka svin som nu organiserat detta. De vill att pengarna ska frysas inne så att inte röda korset kan använda dem till bra saker såsom att fixa fram antibiotika till alla barn som tappat diverse kroppsdelar. De skulle väl få lite dåligt samvete och ett par skålpund ovett om de skulle börja begära redan förbrukare pengar av Röda Korset.

Hoppas innerligt att detta inte går igenom, då kommer jag garanterat inte köpa en enda skiva till. Kan inte ärligt påstå att jag köpt någon skiva från nått annat än Nuclear Blast på ett par år heller så ... 🙂

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
811005
January 1, 2005 - 4:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Hugge wrote: Hoppas innerligt att detta inte går igenom, då kommer jag garanterat inte köpa en enda skiva till. Kan inte ärligt påstå att jag köpt någon skiva från nått annat än Nuclear Blast på ett par år heller så ... 🙂

Nu har man iaf nått att skylla på då när de frågar varför man inte köper musiken 😉

Pojo
Member
Medlem
811014
January 1, 2005 - 4:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Hugge wrote: [quote=Pojo]Lite aftonbladet rubrik!!!

Njae, alla pengar som Röda Korset fått av Sharman Networks ska frysas inne tycker MPAA/RIAA/eller vilka svin som nu organiserat detta. De vill att pengarna ska frysas inne så att inte röda korset kan använda dem till bra saker såsom att fixa fram antibiotika till alla barn som tappat diverse kroppsdelar. De skulle väl få lite dåligt samvete och ett par skålpund ovett om de skulle börja begära redan förbrukare pengar av Röda Korset.

Hoppas innerligt att detta inte går igenom, då kommer jag garanterat inte köpa en enda skiva till. Kan inte ärligt påstå att jag köpt någon skiva från nått annat än Nuclear Blast på ett par år heller så ... 🙂

Säger inte att det är bra men bättre att de frys än att de används och att de du skulle behöva få dem tillbaka.

Men jag gillar inte sånna här "saker" då de som sprider informationen vidare oftast/alltid pekar på de som de vill peka på.

Sen att de skulle behövas nu är ju inte direkt sant de behövs ju alltid kan man säga.

Sen kan man ju spekulera i "när" de skänkte pengarna till "internationella röda korset" det kan ha varit före flodvågen. Så drar de bara upp det som nyhet nu.

Sen kan det vara att de försökte få bort pengarna så de skulle slippa betala till musikjättarna. Men detta kan man bara spekulera i.

Som sagt gillar inte saker där inte all fakta finns med utan pekar bara på det som de vill peka på. (Typiskt aftonbladet stuk)

Andreas Galistel
Member
Medlem
811018
January 1, 2005 - 4:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: [quote=Hugge][quote=Pojo]Lite aftonbladet rubrik!!!

Säger inte att det är bra men bättre att de frys än att de används och att de du skulle behöva få dem tillbaka.

Men jag gillar inte sånna här "saker" då de som sprider informationen vidare oftast/alltid pekar på de som de vill peka på.

Sen att de skulle behövas nu är ju inte direkt sant de behövs ju alltid kan man säga.

Sen kan man ju spekulera i "när" de skänkte pengarna till "internationella röda korset" det kan ha varit före flodvågen. Så drar de bara upp det som nyhet nu.

Sen kan det vara att de försökte få bort pengarna så de skulle slippa betala till musikjättarna. Men detta kan man bara spekulera i.

Som sagt gillar inte saker där inte all fakta finns med utan pekar bara på det som de vill peka på. (Typiskt aftonbladet stuk)

Det här hörde jag om för flera månader sen. Ingen "nyhet". Bara Aftonbladet som vill skapa rubriker, det gav nog inte mycket då utan dom såg nog chansen att slänga ut den igen när ett "bättre" sammanhang fanns. Aftonbladet är minst lika illa som skivbolaget här. 👿

//Andreas

Pojo
Member
Medlem
811027
January 1, 2005 - 4:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote:

Det här hörde jag om för flera månader sen. Ingen "nyhet". Bara Aftonbladet som vill skapa rubriker, det gav nog inte mycket då utan dom såg nog chansen att slänga ut den igen när ett "bättre" sammanhang fanns. Aftonbladet är minst lika illa som skivbolaget här. 👿

//Andreas

Detta var ju i och för sig från idg men menade att det liknande aftonbladet.

Ja då kom det fram det då..... :bgrin:

Andreas Galistel
Member
Medlem
811033
January 1, 2005 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: [quote=Delph1]

//Andreas

Detta var ju i och för sig från idg men menade att det liknande aftonbladet.

Ja då kom det fram det då..... :bgrin:

Doh ... fick för mig jag läste om det på aftonbladet igen :-k

//Andreas

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
811034
January 1, 2005 - 4:27 pm
sp_Permalink sp_Print

hehe
"bränn musik och ge pengarna skivan skulle kostat till röda korset istället? :)"

Andreas Galistel
Member
Medlem
811036
January 1, 2005 - 4:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag reagerade precis likadant sist. 🙄

EDIT: Detta inlägga ska ligga under det som är under detta men författaren tog bort det och skrev om med citering.

//Andreas

_Danneman_
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 402
811037
January 1, 2005 - 4:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Pojo][quote=Hugge][quote=Pojo]Lite aftonbladet rubrik!!!

//Andreas

Ja, för innan detta hände så fanns det förstås inga katastrofer, inget lidande, ingen fattigdom, ingen missär runt om i världen som dessa pengar kunde användas bättre till :rolleyes:

Ni menar alltså att om katastrofen INTE hade inträffat och drabbat SVENSKAR, så hade det varit ok av skivbolagen att agera på detta sätt, för de pengarna hade ju bara gått till någon icke-människa av annan hudfärg på någon annan kontinent?

Nä, denna rubrik är mitt eget dramatiska påhitt, och artikeln är äldre än katastrofen. Jag tog upp den nu, i samband med katastrofen, dels för att den åter var aktuell, och dels därför att det är denna typ av agerande som går omärkt förbi när offren är andra (vem fan brydde sig då om att de snodde pengar från röda korset?). Nu när de flesta svenskar verkligen är mottagliga för denna typ av information då de har fått känna på hur det är att vara offer för olyckliga omständigheter, så kan denna nyhet äntligen få den uppmärksamhet och resultera i det ramaskri som den förtjänar.

Urax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
811038
January 1, 2005 - 4:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Vill dom ha pengar från sharman så får dom väl be sharman? :arg:

Pojo
Member
Medlem
811039
January 1, 2005 - 4:33 pm
sp_Permalink sp_Print

_Danneman_ wrote:
Ja, för innan detta hände så fanns det förstås inga katastrofer, inget lidande, ingen fattigdom, ingen missär runt om i världen som dessa pengar kunde användas bättre till :rolleyes:

Ni menar alltså att om katastrofen INTE hade inträffat och drabbat SVENSKAR, så hade det varit ok av skivbolagen att agera på detta sätt, för de pengarna hade ju bara gått till någon icke-människa av annan hudfärg på någon annan kontinent?

Nä, denna rubrik är mitt eget dramatiska påhitt, och artikeln är äldre än katastrofen. Jag tog upp den nu, i samband med katastrofen, dels för att den åter var aktuell, och dels därför att det är denna typ av agerande som går omärkt förbi när offren är andra (vem fan brydde sig då om att de snodde pengar från röda korset?). Nu när de flesta svenskar verkligen är mottagliga för denna typ av information då de har fått känna på hur det är att vara offer för olyckliga omständigheter, så kan denna nyhet äntligen få den uppmärksamhet och resultera i det ramaskri som den förtjänar.

Katastrofer händer lite hela tiden.
Men det var det att nån skrev i tråden att pengarna behövs nu så kan man ju inte säga eftersom det var en tid sen pengarna kom in.

Och de snor inte pengar från röda korset. Läs Läs.

Sen har nog musiken gett de behövande mest med pengar i tiden.

Band aid och live aid.

Men grunden till pengarna har inget att göra med röda korset igentligen de skulle lika bra kunnat suttit på någon bank.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
811041
January 1, 2005 - 4:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Vilka idioter. Ett stort jävla skämt är vad dom är och borde ha spö.

Hoppas det inte går igenom!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 231
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL