January 17, 2002
Sedan jag vaknade idag har jag haft extremt ont i partiet runt höger axel, det är som om musklerna bränner då man använder dem. Hela höger skuldra, området runt nyckelbenet och en stor del av höger sida av halsen/nacke känns eldfängda då man ska röra sig, och det är ingen liten smärta heller.
Vad kan detta vara? Det gör absolut inte ont då jag är still och slappnar av utan bara då jag rör på huvud eller böjer kroppen... Jag är nästan fullkomligt handlingsförlamad vid det här laget då det blivit stadigt värre sedan imorse. jag ligger nu i en stresslessfotölj framför datorn, och det minsta jag försöker resa eller ens röra på mig så bränner som som fan från hals ner till höger bak/framsida, där skuldran slutar ungefär...
Nån som haft liknande och kan identifiera detta? Inte ens morsan som jobbat innom sjukvården i 20 år har nån konkret gissning om vad jag lyckats ställa till med.
Jag har inte ansträngt mig de senaste dagarna heller... Fortsätter det såhär så kommer jag inte kunna flytta mig om jag ska in till sjukhus eller något sånt, det bränner direkt jag rör mig olämpligt.
January 17, 2002
Callister wrote: Gammal Sen- och muskelinflammation i axel? Du har ju haft ont där förut vill jag minnas...
Ja det måste ju vara något sånt, men jag förstår inte varför halva höger sida inkl nacke måste vara inblandad, här snackar vi isf inflammation i ca 5 muskler samtidigt... Dessutom sitter inte den här smärtan där jag brukar ha ont i axeln.
July 27, 2002
CoLiC wrote: [quote=Callister]Gammal Sen- och muskelinflammation i axel? Du har ju haft ont där förut vill jag minnas...
Ja det måste ju vara något sånt, men jag förstår inte varför halva höger sida inkl nacke måste vara inblandad, här snackar vi isf inflammation i ca 5 muskler samtidigt... Dessutom sitter inte den här smärtan där jag brukar ha ont i axeln.
Ja, musklerna består ju av protein-kotletter och det har väl helt enkelt spridit sig via det isf. Mig vetterligen har man aldrig inflammationen i en enskild muskel. 🙂
August 16, 2002
jag brukar få kronisk smärta i min högra axel från typ halsen ner till armbågen ungefär... kommer o går typ lite som den vill, och går över efter typ mellan 6 timmar i två dar...
det är en gammal förslitningsskada (eller nåt) från när jag var yngre o tränade brottning... tränade i 8 år innan jag skadade ryggen så allvarligt att jag var tvungen o sluta... när det kommer så är det bara o bita ihop... eller snatta av farsans citodon...
January 17, 2002
keffing wrote: jag brukar få kronisk smärta i min högra axel från typ halsen ner till armbågen ungefär... kommer o går typ lite som den vill, och går över efter typ mellan 6 timmar i två dar...
det är en gammal förslitningsskada (eller nåt) från när jag var yngre o tränade brottning... tränade i 8 år innan jag skadade ryggen så allvarligt att jag var tvungen o sluta... när det kommer så är det bara o bita ihop... eller snatta av farsans citodon...
Det här sträcker sig inte till armbågen, bara sidan halsen och axeln...
Citodon!? Då kan du inte ha särskilt ont
July 27, 2002
CoLiC wrote: [quote=keffing]jag brukar få kronisk smärta i min högra axel från typ halsen ner till armbågen ungefär... kommer o går typ lite som den vill, och går över efter typ mellan 6 timmar i två dar...
ColiC briljerar.. men jag tror bara du utvecklat någon jävla resistent mot smärtstillande för dödliga.. 😀
January 17, 2002
Callister wrote: [quote=CoLiC][quote=keffing]jag brukar få kronisk smärta i min högra axel från typ halsen ner till armbågen ungefär... kommer o går typ lite som den vill, och går över efter typ mellan 6 timmar i två dar...
ColiC briljerar.. men jag tror bara du utvecklat någon j**la resistent mot smärtstillande för dödliga.. 😀
Var bara tvungen att kommentera det där 😛 La av med citodon då jag var 10-11 och gick över till finare saker 😉
Men du har rätt ang resistansen... Nu funkar knappt 15 mg ketogan för mig då det smäller till i nån led... DET är deprimerande om något då man inte kan höja dosen så mycket till.
August 16, 2002
CoLiC wrote: [quote=keffing]jag brukar få kronisk smärta i min högra axel från typ halsen ner till armbågen ungefär... kommer o går typ lite som den vill, och går över efter typ mellan 6 timmar i två dar...
mjoo, men tyvärr så har jag inte tillgång till andra lagliga ämnen som gör att smärta försvinner... då måste jag köpa av muhammed på hörnet liksom...
January 12, 2004
CoLiC...
Din förgrömmad pojkvasker...
Vaknade idag med en skarp/molande värk i höger skuldra.
Kan inte böja huvudet frammåt utan att det gör helvetiskt ont... 😮
Du kan behålla dina smittade trådar själv... :bgrin:
Btw.
Har du rakat dig?
Du ser annorlunda ut på din avatar... O:)
August 7, 2001
Fackamato wrote: [quote=CoLiC]Hah! Linement gjorde susen! Jäklar va skönt!
Har alltid undrat. Vad är linement?
ingen aning men det blir iallafall varmt när man smörjer på 🙂
använde det på knäna när smärtan var som värst i dom.
om har ryggproblem är det jävligt skönt att ha på.
fast jag använde hästlinement 🙂
September 2, 2003
Colic vad jag har läst av dig på forumet så verkar det som att du är "hyffsat" otursförföljd vad gäller smärtor och sjukdomar. Det verkar också som om du har använt en hel del smärtstillande och dylikt, och byggt upp en hög resistans tröskel gentemot vissa läkemedel(opiater och dyl)
Min fråga: vilka läkemedel har du använt hitils? Och vad är enligt dig "starka" smärtstillare idag?
July 27, 2002
galningen wrote: Colic vad jag har läst av dig på forumet så verkar det som att du är "hyffsat" otursförföljd vad gäller smärtor och sjukdomar. Det verkar också som om du har använt en hel del smärtstillande och dylikt, och byggt upp en hög resistans tröskel gentemot vissa läkemedel(opiater och dyl)
Min fråga: vilka läkemedel har du använt hitils? Och vad är enligt dig "starka" smärtstillare idag?
Han har von Willebrands sjukdom. Sen har han pajjat sitt knä riktigt rejält (rullstol för livet).. ang. läkemedeln så har alla kroppar en gräns där det inte går att få mer resistens - Colic har nog nått den.
Det finns alltid något starkare.. 😀
1 Guest(s)