Myter om killar.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Myter om killar.
obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 15, 2005 - 12:08 am
sp_Permalink sp_Print

Hur är det med er killar?

Hur reagerar ni vid synen av variga sår och blod?

Jag har inga problem med sånt.
När jag gjorde min praktik på ett ålderdomshem, så rengjorde jag bla ett sår, det var ett liggsår där man fick in hela pekfingret i ett hål som var lika stort som en handflata.
man fick använda fingret när man "gröpte" ur allt var i kanten av såret.

Jag har även hjälpt min vetrinär när han kastrerade min hanehund.

Jag har tömt och plåstrat om stora bölder utan problem.

Men vad jag däremot inte tål är sprutor.
När jag skulle lära mig att dra blod, då höll jag på att svimma. :bgrin:

Rune
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1766
842626
February 15, 2005 - 1:35 am
sp_Permalink sp_Print

Jag är väll inte helt med på noterna när det gäller denna typ att läbbighet. Nålar är inte så kul men går väll dom gångerna mam måste.

Kolla på C.S.I idag och i det så va det lite blod och saker när dom öppna upp en tjej där och så, samtidigt som jag käka lite mackor med typ cholkadkräm. Det gick ju bra så lite härdad är man iaf. 🙂

obelix
Member
Medlem
842628
February 15, 2005 - 1:42 am
sp_Permalink sp_Print

Rune wrote: Jag är väll inte helt med på noterna när det gäller denna typ att läbbighet. Nålar är inte så kul men går väll dom gångerna mam måste.

Kolla på C.S.I idag och i det så va det lite blod och saker när dom öppna upp en tjej där och så, samtidigt som jag käka lite mackor med typ cholkadkräm. Det gick ju bra så lite härdad är man iaf. 🙂

Obduktioner är intressanta.

fick se en under utbildningen.

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
842629
February 15, 2005 - 1:44 am
sp_Permalink sp_Print

Sprutor är ju fan ingenting, men att se blod spruta eller pilla i sår är inte direkt trevligt.
Men vad som slår precis allt är att se ett skadat öga, tänk dig paper-cut i ett ögat, det svarta + lins å hela paketet rinner ut, HUR FRÄSCHT ÄR DET?

Min far nämnde att han skulle operera ögonen inom några månader, min reaktion var inte den välkomnande precis.
Jag bad honom hålla tyst om det, jag ville inte veta mer...även om man gör dessa operationer med laser som är helt ofarliga egentligen.

obelix
Member
Medlem
842631
February 15, 2005 - 2:00 am
sp_Permalink sp_Print

Collateral wrote: Sprutor är ju fan ingenting, men att se blod spruta eller pilla i sår är inte direkt trevligt.
Men vad som slår precis allt är att se ett skadat öga, tänk dig paper-cut i ett ögat, det svarta + lins å hela paketet rinner ut, HUR FRÄSCHT ÄR DET?

Min far nämnde att han skulle operera ögonen inom några månader, min reaktion var inte den välkomnande precis.
Jag bad honom hålla tyst om det, jag ville inte veta mer...även om man gör dessa operationer med laser som är helt ofarliga egentligen.

Tänk dig ett löskokt ägg, där äggvitan är som glaskroppen som sakta rinner ut :bgrin:

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
842637
February 15, 2005 - 3:30 am
sp_Permalink sp_Print

Obelix:
Hur e det på en Obduktion. Kan du berätta mer om dina upplevelser därifrån.
Jag har aldrig sett ett lik (som de flesta) men skulle vilja se det. I filmer reagerar jag typ med att blod o gore o typ coolt.. men däremot när jag kollar på filmer från exet.nu så mår jag illa oftast.
Hur äckligt är det att se ett lik på riktigt? Skäras upp o så.

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
842638
February 15, 2005 - 3:33 am
sp_Permalink sp_Print

Mm, rotten och exet.nu pics får en att må illa bara.

Som t ex C.S.I är inga problem då man vet att de mesta är staged 😛

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
842639
February 15, 2005 - 3:55 am
sp_Permalink sp_Print

Rejäla sår har jag inga problem med att se, är inte alls "alergisk" mot blod så att säga. Men vet där emot inte hur jag skulle reagera om jag fick se en människa på ett operationsbord med typ magen uppsnittad.

Sen filmer som finns på nätet tycker jag inte heller är så farliga, finns dock en film jag mår riktigt dåligt av och det är en film på http://www.pastejgrottan.com där en kille blir påsatt av en häst ganska rejält :spy: fy helvete.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
842643
February 15, 2005 - 5:58 am
sp_Permalink sp_Print

Har sett obduktionsfilm men som utbildaren sade. Är det skillnad på att se på tv och vara där.
Det som han nämde var att när du är där så är alla dina sinnen inblandade.
Lukt, känsel.. etc.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
842649
February 15, 2005 - 6:38 am
sp_Permalink sp_Print

Neh, har lämnat så mycke prover och skit via spruta så det är ingen fara, samma gäler väl blod. Jobbar ju med det ilabbet så ofta att det är ju inget särskilt längre.

Däremot gillar jag inte sjukhus längre efter jag operera nacken *shivers*

//Andreas

Drinitiev
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 368
842652
February 15, 2005 - 7:12 am
sp_Permalink sp_Print

sprutor? äsch det är inge farligt alls... Jag hade en pollenallergi( och har fortfarande iof) som jag fick gå o ta spruot för, 3 stycken åt gången, en gång i veckan i 1.5 år. sne blev det en gång i månaden i 3 år..

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
842655
February 15, 2005 - 7:22 am
sp_Permalink sp_Print

Sprutor tycker jag inte är så farligt, men att rengöra sår så dom du beskrev, fifan det skulle jag inte palla...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
842657
February 15, 2005 - 7:36 am
sp_Permalink sp_Print

Sprutor och skalpeller ger mej rysningar..
Däremot kan jag ta ur en älg eller nån fågel utan problem..Men just att se en nål fara in i skinnet på mej själv eller se typ på teve när det skall snittas med en skalpell är obehagligt..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

chalaha
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 481
842663
February 15, 2005 - 7:50 am
sp_Permalink sp_Print

nånting som är obehagligt är att bränna sig på en lampa, det gjorde jag igår och då gjorde de jävligt ont plus att ja fick ett fett brännmärke, det tycker jag är värre än sprutor o skit

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
842672
February 15, 2005 - 8:40 am
sp_Permalink sp_Print

Sprutor har jag inget problem med, inte heller sår. Det jag ogillar är ögon och när man är på sjukhuset och de vill ha upp saker i bakdelen. Det tillåter jag inte. =)

Coore
Member
Medlem
842692
February 15, 2005 - 10:01 am
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: och när man är på sjukhuset och de vill ha upp saker i bakdelen. Det tillåter jag inte. =)

Jag tror inte det räknas som otrohet när det är läkaren som är där och pillar, så du behöver nog inte oroa dig för att Wingen ska bli sotis...

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
842694
February 15, 2005 - 10:03 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har inga problem med sprutor eller liknande, inte heller blodiga köttsår.
Men när det börjar bli variga, smetiga, ruttna sår som bara väntar på likmaskar, nejtack.

Coore
Member
Medlem
842697
February 15, 2005 - 10:09 am
sp_Permalink sp_Print

Enda gången jag mådde riktigt illa av sprutor var när jag såg filmen Killing Zoe, när ett gäng sprutnarkomaner sitter och tar sina silar och den ena har en geting tatuerad på armen med gadden där han tar sprutan. Det äcklade mig verkligen.
Bör tilläggas att det är en Tarantino rulle...

M0rbid
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 692
842699
February 15, 2005 - 10:15 am
sp_Permalink sp_Print

heh, har varit hos tandläkparen och opererat o dragit tänder så mycket så sprutor rör mig inte i ryggen, brukar få ta en 4-6 sprutor i gommen och kinderna, känns ju knapt 😛

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
842704
February 15, 2005 - 10:28 am
sp_Permalink sp_Print

jag kan inte ta en spruta på mig själv men om någon annan tar sprutan på mig så är det lugnt.

när jag ser äckliga sår och andra äckligt så känns det som mina tänder blir mjuka. askonstig känsla.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 475
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL