January 12, 2004
Hur är det med er killar?
Hur reagerar ni vid synen av variga sår och blod?
Jag har inga problem med sånt.
När jag gjorde min praktik på ett ålderdomshem, så rengjorde jag bla ett sår, det var ett liggsår där man fick in hela pekfingret i ett hål som var lika stort som en handflata.
man fick använda fingret när man "gröpte" ur allt var i kanten av såret.
Jag har även hjälpt min vetrinär när han kastrerade min hanehund.
Jag har tömt och plåstrat om stora bölder utan problem.
Men vad jag däremot inte tål är sprutor.
När jag skulle lära mig att dra blod, då höll jag på att svimma. :bgrin:
April 11, 2003
Jag är väll inte helt med på noterna när det gäller denna typ att läbbighet. Nålar är inte så kul men går väll dom gångerna mam måste.
Kolla på C.S.I idag och i det så va det lite blod och saker när dom öppna upp en tjej där och så, samtidigt som jag käka lite mackor med typ cholkadkräm. Det gick ju bra så lite härdad är man iaf. 🙂
January 12, 2004
Rune wrote: Jag är väll inte helt med på noterna när det gäller denna typ att läbbighet. Nålar är inte så kul men går väll dom gångerna mam måste.
Kolla på C.S.I idag och i det så va det lite blod och saker när dom öppna upp en tjej där och så, samtidigt som jag käka lite mackor med typ cholkadkräm. Det gick ju bra så lite härdad är man iaf. 🙂
Obduktioner är intressanta.
fick se en under utbildningen.
December 28, 2004
Sprutor är ju fan ingenting, men att se blod spruta eller pilla i sår är inte direkt trevligt.
Men vad som slår precis allt är att se ett skadat öga, tänk dig paper-cut i ett ögat, det svarta + lins å hela paketet rinner ut, HUR FRÄSCHT ÄR DET?
Min far nämnde att han skulle operera ögonen inom några månader, min reaktion var inte den välkomnande precis.
Jag bad honom hålla tyst om det, jag ville inte veta mer...även om man gör dessa operationer med laser som är helt ofarliga egentligen.
January 12, 2004
Collateral wrote: Sprutor är ju fan ingenting, men att se blod spruta eller pilla i sår är inte direkt trevligt.
Men vad som slår precis allt är att se ett skadat öga, tänk dig paper-cut i ett ögat, det svarta + lins å hela paketet rinner ut, HUR FRÄSCHT ÄR DET?Min far nämnde att han skulle operera ögonen inom några månader, min reaktion var inte den välkomnande precis.
Jag bad honom hålla tyst om det, jag ville inte veta mer...även om man gör dessa operationer med laser som är helt ofarliga egentligen.
Tänk dig ett löskokt ägg, där äggvitan är som glaskroppen som sakta rinner ut :bgrin:
June 17, 2002
Obelix:
Hur e det på en Obduktion. Kan du berätta mer om dina upplevelser därifrån.
Jag har aldrig sett ett lik (som de flesta) men skulle vilja se det. I filmer reagerar jag typ med att blod o gore o typ coolt.. men däremot när jag kollar på filmer från exet.nu så mår jag illa oftast.
Hur äckligt är det att se ett lik på riktigt? Skäras upp o så.
January 14, 2002
Rejäla sår har jag inga problem med att se, är inte alls "alergisk" mot blod så att säga. Men vet där emot inte hur jag skulle reagera om jag fick se en människa på ett operationsbord med typ magen uppsnittad.
Sen filmer som finns på nätet tycker jag inte heller är så farliga, finns dock en film jag mår riktigt dåligt av och det är en film på http://www.pastejgrottan.com där en kille blir påsatt av en häst ganska rejält :spy: fy helvete.
March 10, 2003
Har sett obduktionsfilm men som utbildaren sade. Är det skillnad på att se på tv och vara där.
Det som han nämde var att när du är där så är alla dina sinnen inblandade.
Lukt, känsel.. etc.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
Sprutor och skalpeller ger mej rysningar..
Däremot kan jag ta ur en älg eller nån fågel utan problem..Men just att se en nål fara in i skinnet på mej själv eller se typ på teve när det skall snittas med en skalpell är obehagligt..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 4, 2001
Enda gången jag mådde riktigt illa av sprutor var när jag såg filmen Killing Zoe, när ett gäng sprutnarkomaner sitter och tar sina silar och den ena har en geting tatuerad på armen med gadden där han tar sprutan. Det äcklade mig verkligen.
Bör tilläggas att det är en Tarantino rulle...
1 Guest(s)