Myter om killar.|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Myter om killar.
Bennos
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 256
sp_UserOfflineSmall Offline
842713
February 15, 2005 - 10:44 am
sp_Permalink sp_Print

Sprutor har jag inga problem med, men om jag skulle tåla stora äckliga sår vet jag inte då jag varken har sett eller haft sådana själv. Men när jag tittar på operationer i Tv-rutan så brukar det vara lugnt faktiskt.

Då jag tänkt plugga till tandläkare så måste jag försöka vänja mig vid sånt 😀

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
842716
February 15, 2005 - 10:48 am
sp_Permalink sp_Print

jag finner det intresant att se inälvor och liknande bös när någon opererar men en sak jag inte tål är att se folk som blir eller har blivit amputerade.

värst av allt är när folk skriker av skräck pga en skada, det är inget skrik man vill bli smittad av vill jag påstå.

GroundX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1619
842717
February 15, 2005 - 10:51 am
sp_Permalink sp_Print

Nja, ingenting jag skulle föredra det där exemplet du drog i första inlägget (såret) men är men tvungen så är man.. Har inga som helst problem med sprutor dock!

.ToL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1319
842723
February 15, 2005 - 10:59 am
sp_Permalink sp_Print

Sputor säger jag Nej till. Om det är köttsår och såna grejer på mig själv är det helt okej. Men på andra, Nej tack!

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
842732
February 15, 2005 - 11:13 am
sp_Permalink sp_Print

Är väl en till och från, sår och blod på mig själv är inga som helst problem. När andra fått ett sår av storleken större eller liknande så får jag typ en kall kår genom kroppen. Men det går över ganska så fort om det är något man måste göra/hjälpa till med.
Som när farsan slagit upp ett sår i handleden (inte så att den största ådern gått sönder som tur var), det blödde iaf jäkligt mycket om man säger så. Men efter den första "chocken" lagt sig fick jag lägga tryckförband med tändsticksask och sen in till sjukan =p

Mind
Member
Medlem
842737
February 15, 2005 - 11:26 am
sp_Permalink sp_Print

det är mindre trevligt att se ben sombryts inuti huden.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
842751
February 15, 2005 - 12:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Fick en video skickad till mig där de utför en obduktion på en "riktig" människa. När de knacka upp kraniet var det kanske inte världens trevligaste, att doktorn som gjorde det dessutom bröt på tyska gjorde inte saken bättre :p

Dock ganska intressant video, väldigt lång och i DVD-kvalité.

Urax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
842787
February 15, 2005 - 1:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Blir svimfärdig bara jag hör om sjukdomar eller hur något fungerar innuti kroppen. Föreställer mig omedvetet hur allt händer inom mig och luddiga fält dyker upp framför ögonen.

Märkte av det först på mellanstadiet då en klasskompis skröt/berättade detaljerat om sin blindtarmsoperation inför hela klassen. Satte mig utomhus för att få frisk luft. Sedan var det dags för någon anirökpropaganda med resten av skolan. Yay, så jäkla nice när han som stod och pratade om det stoppade och frågade om jag hade svimmat 🙄

Kan inte hjälpa det. Försökt koncentrera mig på att andas normalt. Hjälpte inte ett dugg så det är antagligen något psykologiskt. Lärt mig leva med det. Lite jobbigt att förklara hur det ligger till med sin plötsliga frånvaro från filmen om designandet av flygplansstolar och liknande saker för nya lärare och klasskamrater bara.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
842788
February 15, 2005 - 1:05 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: Obelix:
Hur e det på en Obduktion. Kan du berätta mer om dina upplevelser därifrån.
Jag har aldrig sett ett lik (som de flesta) men skulle vilja se det. I filmer reagerar jag typ med att blod o gore o typ coolt.. men däremot när jag kollar på filmer från exet.nu så mår jag illa oftast.
Hur äckligt är det att se ett lik på riktigt? Skäras upp o så.

Den riktiga, dvs den hela obduktionen fick vi se på film, det kostade för mycket att vara med "live".
Men den var tydligen tillräcklgt hemsk för mer än ett par klasskamrater fick lämna klassrummet.

Men när vi gjorde studiebesök hos patologen så hade dom en "kund" som låg på bordet som dom höll på att jobba med.

kan inte säga så mycket, jag tror jag stängde av allt för det var så pass intressant (vid studiebesöket).

Men det var en rätt märklig upplevelse att titta ner i en uppfläkt människa.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
842956
February 15, 2005 - 5:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: det är mindre trevligt att se ben sombryts inuti huden.

Mor åkte slalom för många år sedan. Fasta med skidan under en rot! som stack upp mitt i backen. Hela kroppsvikten framåt och båda smalbene knäcktes direkt. Huden brast inte utan bär hon drog upp byxorna så hängde benet och dinglade halvvägs.

Hon har rätt hög smärttröskeln efter att ha fött fem barn så det var rätt lungt på den biten iaf 😉

//Andreas

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
842977
February 15, 2005 - 5:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Nålar nej fy fan har sprutskräck så det är otroligt.
Är nästan överkännslig för sådant, är det en stillsam sen när en person ligger medveten och en annan börjar karva i denna och man får se allt och höra skrikandet så vrider det sig i magen rätt snabbt.

sår på mig själv är inte så farligt är värre att se på andra 🙂

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
842978
February 15, 2005 - 5:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Urax wrote: Blir svimfärdig bara jag hör om sjukdomar eller hur något fungerar innuti kroppen. Föreställer mig omedvetet hur allt händer inom mig och luddiga fält dyker upp framför ögonen.

Märkte av det först på mellanstadiet då en klasskompis skröt/berättade detaljerat om sin blindtarmsoperation inför hela klassen. Satte mig utomhus för att få frisk luft. Sedan var det dags för någon anirökpropaganda med resten av skolan. Yay, så jäkla nice när han som stod och pratade om det stoppade och frågade om jag hade svimmat 🙄

Kan inte hjälpa det. Försökt koncentrera mig på att andas normalt. Hjälpte inte ett dugg så det är antagligen något psykologiskt. Lärt mig leva med det. Lite jobbigt att förklara hur det ligger till med sin plötsliga frånvaro från filmen om designandet av flygplansstolar och liknande saker för nya lärare och klasskamrater bara.

Exakt som jag då 🙂 Vet hur förbannat jobbigt det är, mår ju kasst av att bara läsa om det folk skrivit här 😛

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
843081
February 15, 2005 - 7:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Sprutor och blod som kommer ut huvud eller ur munnen och öronen å jag ligger avsvimmad.

Resten klarar jag av.

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
843101
February 15, 2005 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Har sett infekterade sår, folk som spräckt skallen, spikar genom fötter, myggbett, farsan rännandes med en yxa i smalbenet... Har väl inga problem med det men inte är det trevligt...

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
843146
February 15, 2005 - 9:16 pm
sp_Permalink sp_Print

chalaha wrote: nånting som är obehagligt är att bränna sig på en lampa, det gjorde jag igår och då gjorde de jävligt ont plus att ja fick ett fett brännmärke, det tycker jag är värre än sprutor o skit

hahaha!! :)R

Hur fan lyckades du med det?? 😮

Tycker det är äckligt när man vet att det är på riktigt, men att se på en film när folk blir brutalt mördade eller slaktade eller what ever är inga problem.

Sortima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 914
843150
February 15, 2005 - 9:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Efter min praktik på blodbanken är jag inte "rädd" för blod längre ... fast plasmamaskinen ser ut som nån sorts avrättningsapparat. Sen är blod/plarmakylen jävligt nice (80 Minus)

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
843168
February 15, 2005 - 9:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=Dehman]och när man är på sjukhuset och de vill ha upp saker i bakdelen. Det tillåter jag inte. =)

Jag tror inte det räknas som otrohet när det är läkaren som är där och pillar, så du behöver nog inte oroa dig för att Wingen ska bli sotis...

Du såg ju hur arg han blev när du var där och försökte. 😉

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
843174
February 15, 2005 - 9:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Sprutor har jag inget problem med, inte heller sår. Det jag ogillar är ögon och när man är på sjukhuset och de vill ha upp saker i bakdelen. Det tillåter jag inte. =)

Vänta bara tills läkaren kommer med fingret dränkt i glidmedel och säger åt dig att ställa dig på alla fyra :)R

Nä, skämta bara, man får ligga på sidan i fosterställning när dom kör upp fingret i röven för att kolla prostatan. :bgrin:

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
843179
February 15, 2005 - 9:59 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Dehman]Sprutor har jag inget problem med, inte heller sår. Det jag ogillar är ögon och när man är på sjukhuset och de vill ha upp saker i bakdelen. Det tillåter jag inte. =)

Vänta bara tills läkaren kommer med fingret dränkt i glidmedel och säger åt dig att ställa dig på alla fyra :)R

Nä, skämta bara, man får ligga på sidan i fosterställning när dom kör upp fingret i röven för att kolla prostatan. :bgrin:

Haha, får mig att tänka på Road Trip (tror det är den filmen iaf :P) när han ska få hjälp med att donera sperma :)R

Mind
Member
Medlem
843222
February 15, 2005 - 11:10 pm
sp_Permalink sp_Print

tänk er detta.
Ett marsvin äter en jävla massa ris, och jag menar en jävla massa ris.
riset sväller och marsvinet dör inom ett dygn, men ingen hittar krypet utan det ligger och ruttnar medans riset suger åt sig mer vätska från kroppen så att tillslut när marsvinet väl hittas så sticker riskornen ut som små maskar genom pälsen.

detta är ungifärlig beskrivning som jag har fått av en annan, detta har alltså hänt.

lika äkligt som den bilden på ett bröst med massa maskar i.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 621
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL