mytomaner|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
mytomaner
macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
sp_UserOfflineSmall Offline
507885
January 13, 2004 - 4:40 am
sp_Permalink sp_Print

En som gick i min förra klass hade allting på Gotland, tex massa Porschar och Ferraris och några hundratals cross och ett antal moppar osv. men han kunde aldrig bevisa det.

Om man pratade om nån bil tex. "En sån har jag/min pappa på Gotland."

Alltid lika roligt.. ;P

xe0z
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 85
507895
January 13, 2004 - 10:34 am
sp_Permalink sp_Print

Ska berätta om 2 st i min skola.
Fy fan vad dom ljuger :bgrin:

Han som heter Peder:
Först då, så hade han ju slagit ner 20 st i sin gamla skola med järnrör mitt på skolgården... Sen var det 15 osv osv, looser säger jag bara :arg: Sen hade han ju kört ifrån snuten på sin ghetto vespa på bakhjulet i 120 kmh.... wink

Han som heter Johannes:
Fy fan vad han kan ljuga, han är 14 år och säger att han har 4 mopeder. En Reiju Drac, Vespa super 9:a, Mamba som gör 140 och en Yamaha DT. Men jag har inte sett skymten av någon av dom.

Hans farsa... Hade fått 4 miljoner för sin lilla ghetto-lackeri som han hade i nåt skruttigt hus. Sen hade inte ens ungen råd att köpa glass till skolan :bgrin:

Det finns mkt mer att berätta om dom här 2, men dom här är det bästa jag hört laugh

Laglorden
Member
Medlem
Forum Posts: 2243
507910
January 13, 2004 - 11:08 am
sp_Permalink sp_Print

Juggen som dödade Anna Lind är ju bror med Tom Cruise 😉 http://www.dn.se/DNet/jsp/polo.....nderType=6

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
507923
January 13, 2004 - 11:32 am
sp_Permalink sp_Print

nivaman wrote: en som kom kylde "objekt" till 5*C under rumstemperatur med en fläkt...

Han har blivit populär laugh

x-per
Member
Medlem
Forum Posts: 3038
507940
January 13, 2004 - 12:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har stött på några personer som ljuger för att dom inte kan erkänna att dom har fel!
Dessutom när Linköpings forskare sa att dom hade fel heller så försökte dom komma undan med en och annan lögn! :D:D:D Jäkligt underhållande faktiskt!

spartacus
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1041
507942
January 13, 2004 - 12:12 pm
sp_Permalink sp_Print

nivaman wrote: en som kom kylde "objekt" till 5*C under rumstemperatur med en fläkt...

Haha så klockren!

smurfen-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 419
507948
January 13, 2004 - 12:21 pm
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: Jag har stött på några personer som ljuger för att dom inte kan erkänna att dom har fel!
Dessutom när Linköpings forskare sa att dom hade fel heller så försökte dom komma undan med en och annan lögn! :D:D:D Jäkligt underhållande faktiskt!

Läst nivaman senaste inlägg? Ska bli intressant att se hur du får det att inte stämma 🙂

x-per
Member
Medlem
507969
January 13, 2004 - 12:41 pm
sp_Permalink sp_Print

smurfen- wrote: [quote=x-per]Jag har stött på några personer som ljuger för att dom inte kan erkänna att dom har fel!

Läst nivaman senaste inlägg? Ska bli intressant att se hur du får det att inte stämma 🙂

Förresten vad har detta med mytomani att göra? Slå upp ordet mytoman i SAOL så ni vet vad det betyder!

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
507970
January 13, 2004 - 12:42 pm
sp_Permalink sp_Print

x-per: Hur gammal är du?
Vad har du för utbildning?

Bara nyfiken..

x-per
Member
Medlem
507975
January 13, 2004 - 12:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Jiggly wrote: x-per: Hur gammal är du?

Bara nyfiken..

Min ålder kan du kolla upp i 2 rätt så nya trådar och min utbildning kan du hitta i en annan tråd!

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
507978
January 13, 2004 - 12:46 pm
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: [quote=Jiggly]x-per: Hur gammal är du?

Bara nyfiken..

Min ålder kan du kolla upp i 2 rätt så nya trådar och min utbildning kan du hitta i en annan tråd!

Är det så jobbigt att skriva det en gång till då jag inte känner för att leta upp "2 rätt så nya trådar" och "en annan tråd"?

smurfen-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 419
507980
January 13, 2004 - 12:47 pm
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: [quote=smurfen-][quote=x-per]Jag har stött på några personer som ljuger för att dom inte kan erkänna att dom har fel!

Förresten vad har detta med mytomani att göra? Slå upp ordet mytoman i SAOL så ni vet vad det betyder!

Från http://www.ne.se
mytomani • (sjuklig) benägenhet att blanda ihop fantasi och verklighet

och

mytomani´ (av grek. my´thos 'tal', 'ord', 'saga' och mani´a 'raseri', 'vansinne'), sjuklig lögnaktighet. Mytomani förekommer i samband med psykiska störningar och hos uttalat histrioniska personer (jfr histrionisk personlighet). Hos barn förekommer fabuleringstendenser som kan likna mytomani.

Jag tycker iaf att det stämmer in till viss del på det du har skrivit... men det kanske bara är jag

x-per
Member
Medlem
507982
January 13, 2004 - 12:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Erhm? Ok så bara pga den tråden så har jag en sjuklig lögnaktighet! Lite överdrivet kanske?

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
507983
January 13, 2004 - 12:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu börjar denna tråd ta en annan vändning killar!

Den är inte menad som en "mobbningtråd" .

John_LZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1844
507984
January 13, 2004 - 12:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Det som är lite tråkigt med mytomaner är att när de kommer igång med sina lögner så är det ofta med sådan inlevelse att de själva tror att det är sant. En kille i min bekantskapskrets har problem med detta, han kan komma igång med de mest fantastiska historier som inte har ngn som helst verklighetsförankring. Han har kommit så långt i alla fall att han själv erkänner att har problem och att han själv lider av det. Men det är svårt att bli fri från det. Det tråkiga är ju när han kommer igång bland nya människor och jag vet ju att han ljuger om allt han hittar på. Lite pinsamt ibland när man ser hur andra fattar att han hittar på, han själv börjar ju bara försöka övertyga om att det verkligen är sant.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
507988
January 13, 2004 - 12:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Att Cafú skruvade en straff ett varv runt målvakten... 🙄

conformeR
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 132
507991
January 13, 2004 - 12:56 pm
sp_Permalink sp_Print

en som går i min skola å är ökänd som FOB (Full of Bullshit) hittar på en massa skit varje dag... hans internetuppkoppling varierar men jag tror den är på över 100mb just nu (egentligen har han modem) hans farsa bjuder han och tre kompisar till Kenya för att fira hans födelsedag, han är kusin/släkt med diverse kändisar, känner alla osv, när folk frågar han hur det gick i olika prov osv fick han bästa vitsordet fast han var underkänd... listan kan göras allt för lång 😛

mytomaner ska ju också själv tro på allt dom ljuger om, och de märker inte när de ljuger osv...

Dreamspace
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 297
508005
January 13, 2004 - 1:07 pm
sp_Permalink sp_Print

En föredetta arbetskamrat är rejäl mytoman fastän han är över 45år. Jag berättade för han att jag fått sladd med hästransport och att det på något otroligt sätt gick bra. Då var han tvungen att dra nåt liknande. ENligt han så hade han fått sladd med bil och husvagnsekipage. För att göra en lång historia kort så hade bilen hamnat i diket och husvagnen hade ställt sej på taket på bilen, och det blev inga skador på nån av grejerna... ?!?!
Samme man hade (när han bodde i danmark) köpt en värstingmotor nere i tyskland för 500kr. Monterat denna i en Fiat,och sen gick bilen så in i helskotta så han behövde sätta blytyngder i kofångarna så bilen inte började flyga...

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
508008
January 13, 2004 - 1:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Dreamspace wrote: En föredetta arbetskamrat är rejäl mytoman fastän han är över 45år. Jag berättade för han att jag fått sladd med hästransport och att det på något otroligt sätt gick bra. Då var han tvungen att dra nåt liknande. ENligt han så hade han fått sladd med bil och husvagnsekipage. För att göra en lång historia kort så hade bilen hamnat i diket och husvagnen hade ställt sej på taket på bilen, och det blev inga skador på nån av grejerna... ?!?!
Samme man hade (när han bodde i danmark) köpt en värstingmotor nere i tyskland för 500kr. Monterat denna i en Fiat,och sen gick bilen så in i helskotta så han behövde sätta blytyngder i kofångarna så bilen inte började flyga...

HAHA fy vad bra, först den med husvagnen, sitter och visualiserar det framför mig, husvagnen på bilen, och inget blev skadat? HAHAHAHA

Och sen den med den starka motorn, smart kille. 🙄

Mottroz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 399
508044
January 13, 2004 - 1:30 pm
sp_Permalink sp_Print

edit

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 243
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL