October 28, 2002
har beställt hem pc...
väntat på den tåligt sen i oktober.
enligt avtalet ska den levereras "i slutet av januari"....
har väntat som fan på att kunna spela cs o så...
tnkte, nu e d ju slutet av januari....ringer dit för att fråga vilket datum exact den kommer; "nej tyvärr vi börjar skicka ut dom i mitten av februari istället."
JAAAHAHAAA!??!?!?!
hur sur blev jag inte nu?!?!? do har haft flera jävla månader på sig att skicka hit skiten...
men NEEEEEEEEEEE....det kan dom inte klara av...
det jag undrar är:
vad kan man göra??? för ersättning ska jag tamefan ha!! ska ha ett jävla fx om det hinner komma....
vart ska man ringa??
vad ska man säga??
eller är det bara att vänta eller?!?!
October 28, 2002
har inte haft en dator som det går att spela spel på sen 98!!! så jag är less!! JAG VILL DATANÖRDA!!
hade tnkt dricka jolt och inte gå ut på en månad när den kommer...
2 veckor är jättelänge om man väntat några månader....
ska ringa allmännareklamations nämnden emorrn o se vad dom kan göra....
"Atea Presale" ett compaq helvete....
dom ska fan hossta en gig ram o ett fx M I N S T.
sååå sur nu.
October 28, 2002
har ringt ARN, Konsumentverket, Konsumentvägledaren.
tog mig ungefär två timmar hos konsumentverket/arn för att få reda på att jag skulle ringa till konsumentvägledaren, väl framme där så fick man reda på att dom bara har telefontid mellan kl 12 och 14 på måndagar. tack då.
Ska iaf försöka ringa och skrämma dom med hot om anmälan för avtals brott eller liknande...har en polare vars farsa är advokat ska höra med han vad man ska säga också....för ersättning ska jag fan ha!
hur jag kan köpa en compaq???
p4 2,4
512 ddr @ 333mhz
gf 4 ti4600
cd/dvd läsare 48/16 x
DVD/Cd brännare
webcam
19" 1600X1200 @ 85hz
xp, norton med 3 års uppgrades
3 års garanti och försäkring "mot allt som inte orsakats av fysiskt våld"
strax under 10 delat på 36 månader, untan räntor och skit.
har kollat innan, man behöver inte köpa särskild compaq-ram, man kan trycka in andra delar, öppna datorn utan att garanti försvinner mm mm..!!
den har ett 3D mark på 9900 nånting (kan nog fixas med nya drivers)
PS:
VARFÖR: får man erbjudande om att prenumerera på amelia när man går in på NH??? hur många här är kärring, 40+ och intreserad av sommarens baddräkts mode för kärringar`??? skulle det inte vara bättre med reklam för....hårdvara??? 😀 (orkade inte slänga i NH förslags-forumet 😉
November 16, 2002
jaha..... vi fick vänta mer än ett halvår på den vi har nu!
När farsan mejlade dom som vi skulle köpa av så sa dom
att vi inte hade besällt nån dator, men det hade vi ju!
Så min farsa mejlade till dom igen och hotade med att stämma dom
om den inte komm inom en månad!
Så den kom en vecka efter att han hade mejlat dom!
June 3, 2001
Newbie2K wrote:
den har ett 3D mark på 9900 nånting (kan nog fixas med nya drivers)PS:
VARFÖR: får man erbjudande om att prenumerera på amelia när man går in på NH??? hur många här är kärring, 40+ och intreserad av sommarens baddräkts mode för kärringar`??? skulle det inte vara bättre med reklam för....hårdvara??? 😀 (orkade inte slänga i NH förslags-forumet 😉
Hmm.. 9700 får jag me min TB 1.4 och GF4 4200..
Lite slött va?
Många här e kärringar.. men dom vill inte visa det.. 🙄
May 29, 2001
Jag jobbar på en support avdelning så jag kan ge dig lite tips:
1 skäll inte på den som sitter på sligan och tar ditt samtal, dom brukar ha rätt hårda restriktioner och inte ha så mycket att säga till om, utan var trevlig och få dom att tycka synd om dig (hitta på någon snyft historia typ)tänk att så få kunder har fattat det *suck*.
2 Be att få tala med någon chef istället, dom har betalt för att få skäll och brukar oftast vara dåliga på att ta konfrontationer, ju högre chef ju svårar har dom att hantera en jobbig kund, försöka att jobba dig upp i organistationen.
3 Alla stora företag är livrädda för dålig pr, känner du någon som jobbar på en tidning (spelar ingen roll om den är liten)? om du gör det så försök att få den personen att hjälpa dig, tex maila in till någon chef som du har fått tag på och säga ett dom funderar på ett eventuellt repotage, dom tycker heller inte om dom som har bra koll på lagen så kan man få någon att ringa in som är advokat så är det också väldigt jobbigt.
4 Bearbeta både customer service och sälj samtidigt, det kan få dubbel effekt då.
Det var det, men det viktigaste är: don't shoot the messenger, är du bara dryg och otrevlig mot den som först tar ditt samtal, så kommer dom bara tycka att du är en dum jävel och inte hjälpa dig ett dugg mer än vad dom absolut behöver. Det är bäst att vara trevlig och bestämd, just ja..undvik e-mail för det är alltid lättare att säga nej till någon när man inte har dom i luren.
2 Guest(s)