NÄ nu jävl........Nu är det krig. Satans biltullar.....|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
NÄ nu jävl........Nu är det krig. Satans biltullar.....
elajten
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 137
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 4, 2006 - 3:02 am
sp_Permalink sp_Print

Nu vill SATKÄRRINGEN Annika Billström ha sina satans biltullar här nere i Malmö med. Jag är SÅÅÅ trött på dessa förbannade skattegiriga KÄRRINGAR!!!

Citat: "– Det ser väldigt bra ut och jag tror det är en bra lösning även för andra storstäder, som Göteborg och Malmö, säger finansborgarrådet Annika Billström (s)."

Jag tänker då fan inte betala en krona för detta skitet. Kommer att köra utan plåtar eller ha nån funktion för att dölja dom på nåt sätt.

Bort med S-kärringarna nu och detta äckliga, satans förbannade "Miljöpartiet"! *USCH*

Edit: http://sydsvenskan.se/bil/arti.....140014.ece

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
1011181
February 4, 2006 - 3:15 am
sp_Permalink sp_Print

Det jag reagerar mest på är att hon kallar Göteborg och Malmö för "storstäder"?

elajten
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 137
1011182
February 4, 2006 - 3:19 am
sp_Permalink sp_Print

pompougnac wrote: Det jag reagerar mest på är att hon kallar Göteborg och Malmö för "storstäder"?

Hon är en falsk kärring. Hon vill ha tillbaka sverige på 1700-talet så att alla ska ha häst o vagn MED katalysator och HÖG skatt.

"Född FRI - SKATTAD till döds!"

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
1011183
February 4, 2006 - 3:21 am
sp_Permalink sp_Print

Hahahaha läste precis

"Än finns inga resultat av de luftmätningar som görs varje dag, eftersom man vill ha facit över en längre tid.
–Men alla upplever att luften känns renare, säger Annika Billström."

Vilka kanonargument hon slänger fram. Placeboeffekt tvåtusen.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1011185
February 4, 2006 - 3:24 am
sp_Permalink sp_Print

Det är verkligen fint med dom i stockholm.
Dom som drabbas är ju inte dom som bor i stockholm utan dom som bor utanför stockholm som jobbar i stockholm.
Och dom som röstar om det är bra eller inte är dom som bor i stockholm.

Läste en klockren sak också häromdagen.
Dom hade tagit registreringskylten från han som drog igenom beslutet i stockholm och kört fram och tillbaka i tullarna.
Fina räkningar i hans brevlåda blev det. 😀

Att dom nu ska börja med det i fler städer är ju sjukt.
Sitter massa miljöpartister och bestämmer sen åker dom hem i sin gamla amazon som släpper ut mer än en gammal traktor från 1935...

Jag har svårt att se något mer positivt i det förutom att det blir mindre trafik.

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
1011189
February 4, 2006 - 3:52 am
sp_Permalink sp_Print

hur stor avgift är det?

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1011192
February 4, 2006 - 6:28 am
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: Läste en klockren sak också häromdagen.
Dom hade tagit registreringskylten från han som drog igenom beslutet i stockholm och kört fram och tillbaka i tullarna.
Fina räkningar i hans brevlåda blev det. 😀

Ja, för "oss". Alla politiker får dra av det som körning i tjänsten och behöver inte pröjsa en krona för att de kör genom tullarna.

tiggre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 739
1011197
February 4, 2006 - 8:05 am
sp_Permalink sp_Print

hehe

Miljöpartist med lettisk bil slipper betala trängselskatt
http://www.dn.se/DNet/jsp/polo.....nderType=6

det tragiska med politiker idag är att de enda de lyckats med är att alienera sig med oss "vanliga"...

de har byggt upp (DE) en vi mot dom mentalitet... där DE är mer värda etc etc...

tror personligen ALDRIG att jag kommer lita på en politiker mer i mitt liv... och jag vet att jag inte är ensam

P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
1011199
February 4, 2006 - 8:12 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker personligen att alla som inte arbetar inom stadsgränsen ska få betala en högre avgift medans de som arbetar inom men bor utanför ska få betala en månadskostnad. Men de som bor inom ska ju slippa såklart eller ha en väldigt låg månadskostnad. Allt för att få fler att ta buss, tåg eller tunnelbana till stan istället för att vara så dumma mot resten av innevånarna i staden genom att köra bil. Fårstå vad lugnt och skönt det skulle bli i Stockholm om bara folk använde kollektiv trafiken istället.

Jag skulle helst se att de stängde alla centrum för trafik helt förutom för taxi, buss och utryckning. Bygga stora parkeringshus utanför staden med kamerövervakning och sånt och sen grati bussar därifrån för de som har parkeringsbiljett.

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1011214
February 4, 2006 - 9:53 am
sp_Permalink sp_Print

Malmö kan ju behöva det.
Skön hela skåne till Danmark så slipper vi höra på erat gnällande. 😉

jonaz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 940
1011215
February 4, 2006 - 10:03 am
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: Det är verkligen fint med dom i stockholm.
Dom som drabbas är ju inte dom som bor i stockholm utan dom som bor utanför stockholm som jobbar i stockholm.

Hur tänker du nu? Varför drabbas inte de som bor i Stockholm? Antar du att alla som bor där också jobbar där!? Dessutom är det ju de som bor i Stockholm som drabbas av den sämre milön. Man kan ju tycka att Stockholm bara ska vara en arbetsplats och inte en stad som man ska bo i och då förstår jag resonemanget, vi som bor här får skylla oss själva. Har dock sett några sådan områden, t.ex. i Miami och jag tycker inte att det är en trevlig lösning med stora kontorscentrum som tvärdör efter arbetstid...

Anser att det är Stockholmarna (ink kranskommuner) samt de som jobbar heltid i Stockholm som borde få rösta om detta. Det är dessa som påverkas mest. Även de som inte åker bil påverkas då den redan hårt pressade kollektiva trafiken kommer belastas ytterligare.

Tycker att Annika Billström är en lögnaktig och ytterst osympatisk människa MEN hur jag ska rösta vet i fan. Har blivit ganska mkt trevligare i Stockholm måste jag säga + att det går mkt smidigare när man åker buss. Sen om man dessutom kan slippa några långsamma plåtlådor under MC-säsongen blir det ännu bättre 😉

Hur det ser ut i andra större städer i Sverige vet jag inte då jag sällan åker bil i dessa städer. Var dock i Göteborg i helgen, kom dit med bil på fredag ca 17.00 och då behövdes det då inga biltullar i alla fall! Oavsett vad man tycker om biltullar i sig så måste väl de flesta som åkt bil i Stockholm i rusningstrafik hålla men om att det finns ett behov av att minska trafiken på något sätt?

Men som sagt, jag har inte bestämt mig för hur jag ska rösta, ville bara försöka nyansiera det hela lite. Och för att jag ska slippa frågor om var jag står partipolitiskt så kan jag redan nu säga att jag inte håller på Annika Billströms lag.

EDIT: Stavfel

Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
1011217
February 4, 2006 - 10:10 am
sp_Permalink sp_Print

Är det inte bara sätta på sådan photoblocker på skylten alt. sånna där prylar som "vickar ner" skylten? (Iaf det skulle ha kommit snö på den då givetvis.).

jaja, såhär går det när man röstar åt vänster, glöm inte det!

M3duz@
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 332
1011221
February 4, 2006 - 10:16 am
sp_Permalink sp_Print
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1011225
February 4, 2006 - 10:22 am
sp_Permalink sp_Print

För att sticka ut hakan lite..
Finns det möjlighet att resa kollektivt så behövs ingen bil, vilket dessa "tullar" verkar ha visat..
Inte fasen skulle då jag dra igång bilen och skrapa bort isen på rutorna om mornarna ifall jag hade möjlighet att kliva i en redan uppvärmd buss..
I det stora hela anser jag biltullar i storstäder vara en bra ide, dock med reservation för företagare som åker mycket fram å tebax..
Bra för miljön och statskassan..
Bor man så till så får man "gilla läget"..
Annars kan man ju flytta ut i glesbygden och klaga på arbetslösheten istället.
wink

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1011227
February 4, 2006 - 10:36 am
sp_Permalink sp_Print

Ska det finnas i Stockholm så ska det fan finnas i Göteborg och Malmö också. Annars vore det ju lite underligt.

Men visst fan håller jag med om att man ska ta bort skiten och lägga ner det, uush fyfan helt värdelöst.

ilg@add, ja för att flytta ut till glesbygden och bli bonde lockar säkert en del men långt ifrån alla. Ja nu är det så, man får "gilla läget" för det finns inget annat att göra.

Bort med skiten!

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1011228
February 4, 2006 - 10:37 am
sp_Permalink sp_Print

Typisk lösning, istället för att göra något åt problemet beskattar man det.

Hoppas verkligen att de inte tar tullarna till Gbg.

Här skulle man se till att inte ha motorvägen rakt genom staden + en extra bro över älven så skulle vi inte ha några problem.

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
1011230
February 4, 2006 - 10:41 am
sp_Permalink sp_Print

Jag kan verkligen inte förstå hur man kan vara för trängselskatten, tågen har blivit ännu fullare än förut (Jag trodde inte det var möjligt, men på något sätt har dom lyckats).
Och den som säger som ilg@dd att det är jätte skönt att gå ut till en uppvärmd buss så finns det fler sidor på det myntet, för att överhuvudtaget komma till bussen måte i alla fall jag gå en promenad på 10 minuter om jag inte vill ha en resväg som ligger en bit över en timme för att komma till skolan (Redan nu tar det runt 40 minuter kommunalt och max en kvart med bil).

Varför kan man inte bara inse att det måste finnas en balans mellan antalet bilåkare och antalet som åker kommunalt, alla får inte platts i kommunaltrafiken och trängselskatten tvingar dom att åka så i alla fall vilket förstör för dom som måste åka kommunalt (Har ingen bil, har inget körkort).

Och sen, varför är det bara dom som bor I stockholm som får rösta när det är vi andra som påverkas mest?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1011236
February 4, 2006 - 10:55 am
sp_Permalink sp_Print

NES_Boy wrote:

Och sen, varför är det bara dom som bor I stockholm som får rösta när det är vi andra som påverkas mest?

Kanske beror på just det faktum att det är dom som bor där, och är tvugna att andas den luften.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
1011237
February 4, 2006 - 10:58 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=NES_Boy]

Kanske beror på just det faktum att det är dom som bor där, och är tvugna att andas den luften.

Med tanke på att nästan alla som åker in till stockholm norrifrån passerar Väsby (brukar också bli långa köer här) känns det som att även får andas luften som trängselskatten ska rena.
Men juste, alla tar ju fortfarande bilen förbi här för att sen parkera i nån av komunerna precis utanför gränsen och SEN ta tåget, så trängselskatten hjälper ju inte oss, den BARA förstör.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1011240
February 4, 2006 - 11:06 am
sp_Permalink sp_Print

jonaz wrote: [quote=dree]Det är verkligen fint med dom i stockholm.

Hur tänker du nu? Varför drabbas inte de som bor i Stockholm? Antar du att alla som bor där också jobbar där!? Dessutom är det ju de som bor i Stockholm som drabbas av den sämre milön. Man kan ju tycka att Stockholm bara ska vara en arbetsplats och inte en stad som man ska bo i och då förstår jag resonemanget, vi som bor här får skylla oss själva. Har dock sett några sådan områden, t.ex. i Miami och jag tycker inte att det är en trevlig lösning med stora kontorscentrum som tvärdör efter arbetstid...

Såklart dom som bor i stockholm drabbas också. Tänkte mest ekonomiskt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 351
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL