December 15, 2002
Callister wrote: Som vet när kroppen går i sparläge och börjar spara på fettet och använder musklerna som energikälla istället? Handlar det om överdrivet litet kcal-intag eller hur e det? 🙂
gör inte nåt du ångrar nu, alltså banta utan att äta överhuvudtaget. Eller är du bara nyfiken?
July 26, 2003
Muskler som inte används prioriteras bort vid svält/lågt energiintag.
Så - teoretiskt - om du rör på dig och använder musklerna så kommer kroppen förbränna fett, inte muskler.
Men du skall ju absolut inte banta genom svält, eller helst inte ens banta överhuvudtaget!
Träna hellre, för att om du bara bantar så kommer du väldigt lätt upp i din originalvikt igen.
August 16, 2002
kan ju säga att jag för typ ett år sen hade ett experiment som jag dokumenterade noggrant på min prez på whoa... jag svälte mig i en vecka, och vägde mig varje dag... käkade typ minimalt o sen typ spydde jag med finget-i-halsen så ofta jag kunde...
gick ner 8.5 kilo ungefär på en vecka...
edit: kan ju säga att jag mådde inte precis bra efter den vecka... jag såg dock till att käka vitaminer o shiet bra o dricka fett me vatten...
July 26, 2003
keffing wrote: kan ju säga att jag för typ ett år sen hade ett experiment som jag dokumenterade noggrant på min prez på whoa... jag svälte mig i en vecka, och vägde mig varje dag... käkade typ minimalt o sen typ spydde jag med finget-i-halsen så ofta jag kunde...
edit: kan ju säga att jag mådde inte precis bra efter den vecka... jag såg dock till att käka vitaminer o shiet bra o dricka fett me vatten...
🙄
Och hur klyftigt var det då?
Att gå ner i vikt måste ju faktiskt inte innebära att man lägger av med ätandet.
Men om nu avsikten var att göra ett "kul" experiment, så är du bara allmänt knäpp i huvudet... 🙂
July 13, 2002
keffing wrote: kan ju säga att jag för typ ett år sen hade ett experiment som jag dokumenterade noggrant på min prez på whoa... jag svälte mig i en vecka, och vägde mig varje dag... käkade typ minimalt o sen typ spydde jag med finget-i-halsen så ofta jag kunde...
Undra hur mkt av de 8.5 kilona som var muskler :roll:? Tycker fortfarande styrketräning är den effektivaste metoden för att "get in shape"
October 16, 2003
Elias667 wrote: [quote=keffing]kan ju säga att jag för typ ett år sen hade ett experiment som jag dokumenterade noggrant på min prez på whoa... jag svälte mig i en vecka, och vägde mig varje dag... käkade typ minimalt o sen typ spydde jag med finget-i-halsen så ofta jag kunde...
Undra hur mkt av de 8.5 kilona som var muskler :roll:? Tycker fortfarande styrketräning är den effektivaste metoden för att "get in shape"
Muskler väger mer än fett...
July 26, 2003
Bogus^ wrote: [quote=Elias667][quote=keffing]kan ju säga att jag för typ ett år sen hade ett experiment som jag dokumenterade noggrant på min prez på whoa... jag svälte mig i en vecka, och vägde mig varje dag... käkade typ minimalt o sen typ spydde jag med finget-i-halsen så ofta jag kunde...
Muskler väger mer än fett...
Varför så viktfixerad då? Allt jävla tjafs med BMI och att man skall väga en viss vikt vid en viss längd.
Det är ju hundratals gånger bättre att väga mycket av muskler än fett.
Och muskler ökar viloförbränningen, så du får ett högre energianvändande vilket gör att du, på lång sikt, går ner i vikt.
Sen att muskler rent utseendemässigt ser bra ut är ju bara ett plus.
February 16, 2004
Callister wrote: Jo det är bra att styrketräna, minskar skaderisker, bättre återhämtning, högre förbränning, snyggt, hjälper dig i vardagen ( stark ).. osv
Att träna på rätt sätt ja men "minskar skaderisker" ska man veta vad man håller på med ganska lätt att få skador av styrketränning om man inte vet allt.
March 3, 2004
Att "mirakelbanta", dvs gå ner mycket fort, innebär ofta att det mesta är vätska som du förlorar och därmed går du upp igen senare.
May 19, 2003
kan ju säga att en man mellan 16-20 som rör sej normalt behöver ca3000kalorier du klarar dej på hälften men det är inget att rekomendera. givetvis behöver kroppen vitaminer mm. om du tränar mera så klar att din kropp behöver mer för att orka bygga musklerna.
du kan ju alltid lägga om kosten till det nytigare och tappa en del fett.
2 Guest(s)