December 11, 2002
Keni wrote: [quote=Joni^][quote=Keni][quote=Joni^][quote=Keni]Joni^ = racing förare.. berätta mer!
Har kört gokart i 8år, varav 5år på internationell elitnivå och deltagit i såväl EM som VM. Har även kört SM och NoM (nordiska mästerskapen). Har kört 3år som anställd fabriksförare. Förhandlar för tillfället om en kontrakt i formel renault för säsongerna 2005-2006. Där har du min racing historia vääääääldigt kort =)
trvligt trevligt 🙂 go-kart e sketa kul.. tänkte börja åka säiöst men de lär inte bli av pga skola och sedan lumpen.. 🙁 hemmabana i södertälje
Kanske lite sent... började när jag var 10. Tycker själv inte man ska ge sig in på det seriöst om man är äldre än 12.
med seriöst menar jag lek-seriöst.. ett seriöst fritids nöje
Jaha, för det är det aldrig försent :brgin:
February 3, 2003
Roligt och roligt var det knappast men jag jobbade på Kronfågel i Flyinge ett tag innan.
Tog hand om massa kycklingar som skulle transporteras bort och gödas samt dö sedan..
Det mest intressanta som hände där var när en kompis råkade välta en stapel av backar som var fulla med ägg... Blod överallt på golvet och semi utvecklade kycklingar slemmade omkring på golvet. Fick ta en spade och ta bort så mycket som möjligt. Resten bort med högtryckstvätt.
Och när äggskals-sorteraren strejkade och 200 kycklingar eller mer damp rakt ner i kvarnen. Som såklart proppades igen och vi fick tömma ut innehållet på golvet. Såg ut som pizza skinka 😀 med fjädrar.
Och så har jag varit och jobbat på en bilskrot. Mycket skoj 🙂
March 16, 2002
LorD_Kvadd wrote: Roligt och roligt var det knappast men jag jobbade på Kronfågel i Flyinge ett tag innan.
Tog hand om massa kycklingar som skulle transporteras bort och gödas samt dö sedan..
Det mest intressanta som hände där var när en kompis råkade välta en stapel av backar som var fulla med ägg... Blod överallt på golvet och semi utvecklade kycklingar slemmade omkring på golvet. Fick ta en spade och ta bort så mycket som möjligt. Resten bort med högtryckstvätt.
Och när äggskals-sorteraren strejkade och 200 kycklingar eller mer damp rakt ner i kvarnen. Som såklart proppades igen och vi fick tömma ut innehållet på golvet. Såg ut som pizza skinka 😀 med fjädrar.
Och så har jag varit och jobbat på en bilskrot. Mycket skoj 🙂
Hahahaaaha!!! DSnälla jag vill också jobba däer!!!! Fast just nu är jag elektriker.
January 28, 2003
November 26, 2002
För några år sedan kunde jag titulera mig: Assistant Chief Flightinstructor på Wrightway Aviation i Daytona Beach. Det var mitt drömjobb, men visumet tog slut och sen började folk flyga in i byggnader i USA och branchen vände upp-och-ner. Nu sitter jag och hackar datorkonfigurationer på Sun, det är väl ett helt ok jobb men...
Tänk att vakna på morgonen och tänka: På förmiddagen ska jag först träna starter och landningar med en nybörjare, sen ska jag till West Palm Beach i en 172:a med en intrumentelev och avslutar dagen med tur & retur till Key West med ngn annan elev! Tänk sedan att bli fråntagen jobbet för att visumet tar slut!
Det är nu 4 år sen jag flög själv senast.
March 14, 2001
John_lz wrote: För några år sedan kunde jag titulera mig: Assistant Chief Flightinstructor på Wrightway Aviation i Daytona Beach. Det var mitt drömjobb, men visumet tog slut och sen började folk flyga in i byggnader i USA och branchen vände upp-och-ner. Nu sitter jag och hackar datorkonfigurationer på Sun, det är väl ett helt ok jobb men...
Tänk att vakna på morgonen och tänka: På förmiddagen ska jag först träna starter och landningar med en nybörjare, sen ska jag till West Palm Beach i en 172:a med en intrumentelev och avslutar dagen med tur & retur till Key West med ngn annan elev! Tänk sedan att bli fråntagen jobbet för att visumet tar slut!
Det är nu 4 år sen jag flög själv senast.
Låter som ett mycket roligt och bra jobb.. dock vet ja inte om jag skulle våga flyga med elever under utbildning.. 🙄
June 28, 2001
Ivo wrote: Jag är säsongsarbetande tältbyggare, reser gigantiska partytält på Rent a Tent
Wow, det låter som ett rätt soft jobb, jag kan tänka mig att glida runt i en lastbil på sommardagarna och vara ute i det fina vädret och lysna på musik och kordinera upp ett tält.
låter som ett jävligt soft och skoj jobb för mig iaf.
själv så praktiserar jag som datasupport nisse på ett medelstort företag.(går allt väl så blir det förmodligen jobb)
har bara gjort det i 3 veckor och först idag så skickade min handledare ut mig på uppdrag helt själv.
kändes rätt nice när man viste vad man gjorde men fan vad dumma frågor folk kan ställa, när man väl förklarar vad felet är så fattar dom ju endå inte.
kan lika väl säga att det är modermodemet, själva hjärtat i hårddisken som är paj.
en efter en så kom 6 pers och frågade vad som var fel idag, 6 jävla gånger var jag tvungen att förklara att deras skitbilliga Dlink router var i himlen och att dom inte kan komma åt internet förens jag har fixat en ny.
1 Guest(s)