June 1, 2003
har en Honda MT5:a med följande trim grejjer.
65 cc cylinder
trimkrök + dämpare
16 kuggars framdrev, 43 kuggars bak.
å 16.5mm förgasare
moppen gör ca 70km/h nu.
men nu ska jag köpa en 24mm förgasare av en kompis. jag undrar om det kommer bli stor skillnad i acc å toppfart. någon som vet? 😀
December 29, 2003
Tror att en 24 kommer att bli för stor, den går ju inte bättre bara för att den får en massa mer bensin......och en 24 är ju typ dubbelt så stor som en 16 så.....
Fila utblåset och kanalerna och kryssfila kolven så kanske den börjar gå lite snabbare.....orkar den varva ut som du har den nu då? Kanske för högt drevad.....
July 14, 2004
Fett fattigt att den där går i 70... min som inte har några trim alls går i 70 och det är en yamaha DT 91:a ....
usch, sälj MT5, kör DT :), med trim kommer man lätt upp i över 120 med en DT... min polare har sin trimmad o gör typ 105 max med den 😀
edit 1 : Effektavgasrör kanske skulle vara nåt?
July 4, 2003
Jag skulle då aldrig sätta på en 24mm på en 65cc, absolut minst på en 70cc. Det lär troligen bli som när jag hade en 20mm på 50cc. Det gick inte särskilt bra kan jag säga :p Nej 20 är nog att rekommendera i sådana fall om du vill få mer fart på grejjorna.
Har du högkompstopplock på nu? Det gör skillnad.
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
July 4, 2003
Nomic wrote: Fett fattigt att den där går i 70... min som inte har några trim alls går i 70 och det är en yamaha DT 91:a ....
usch, sälj MT5, kör DT :), med trim kommer man lätt upp i över 120 med en DT... min polare har sin trimmad o gör typ 105 max med den 😀
edit 1 : Effektavgasrör kanske skulle vara nåt?
:hehe: :rollsmile: :)R Ungefär så säger jag till att få upp en DT i 120 😉 Det krävs, mycket, väääldigt mycket för att få upp en moppe o över 110.
Min DTR hade förut: Sporluftfilter, mikuni 20mm, treläppade "kommer inte på vad det heter" reeds, 70cc+högkomptopplock och trimrör hela vägen plus 16/48 drevning och den gjorde väl någonstans mellan 90-100.
I över 100 blås så börjar luftmotståndet ta i rejält, då krävs det mer åt en 15-25 hk.
EDIT: Nu gör den 65KM/H Ärliga, uppmätta med flera olika fordon. Då sitter det Sportluftfilte, originalförgasare men med trimreedsen och en originalcylinder med högkomp och 11/48 drevning plus rör hela vägen.
Sorry för dubbelpost
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
July 14, 2004
Nord wrote: [quote=Nomic]Fett fattigt att den där går i 70... min som inte har några trim alls går i 70 och det är en yamaha DT 91:a ....
usch, sälj MT5, kör DT :), med trim kommer man lätt upp i över 120 med en DT... min polare har sin trimmad o gör typ 105 max med den 😀
edit 1 : Effektavgasrör kanske skulle vara nåt?
:hehe: :rollsmile: :)R Ungefär så säger jag till att få upp en DT i 120 😉 Det krävs, mycket, väääldigt mycket för att få upp en moppe o över 110.
Min DTR hade förut: Sporluftfilter, mikuni 20mm, treläppade "kommer inte på vad det heter" reeds, 70cc+högkomptopplock och trimrör hela vägen plus 16/48 drevning och den gjorde väl någonstans mellan 90-100.
I över 100 blås så börjar luftmotståndet ta i rejält, då krävs det mer åt en 15-25 hk.
EDIT: Nu gör den 65KM/H Ärliga, uppmätta med flera olika fordon. Då sitter det Sportluftfilte, originalförgasare men med trimreedsen och en originalcylinder med högkomp och 11/48 drevning plus rör hela vägen.
Sorry för dubbelpost
o.O Fan va sämst, min polare hade inte mycket problem att få sin gå i 105... han köpte den typ 2 månader sen, o den har typ 10 år på nacken också 😀
July 4, 2003
Nomic wrote: [quote=Nord][quote=Nomic]Fett fattigt att den där går i 70... min som inte har några trim alls går i 70 och det är en yamaha DT 91:a ....
usch, sälj MT5, kör DT :), med trim kommer man lätt upp i över 120 med en DT... min polare har sin trimmad o gör typ 105 max med den 😀
edit 1 : Effektavgasrör kanske skulle vara nåt?
:hehe: :rollsmile: :)R Ungefär så säger jag till att få upp en DT i 120 😉 Det krävs, mycket, väääldigt mycket för att få upp en moppe o över 110.
Min DTR hade förut: Sporluftfilter, mikuni 20mm, treläppade "kommer inte på vad det heter" reeds, 70cc+högkomptopplock och trimrör hela vägen plus 16/48 drevning och den gjorde väl någonstans mellan 90-100.
I över 100 blås så börjar luftmotståndet ta i rejält, då krävs det mer åt en 15-25 hk.
EDIT: Nu gör den 65KM/H Ärliga, uppmätta med flera olika fordon. Då sitter det Sportluftfilte, originalförgasare men med trimreedsen och en originalcylinder med högkomp och 11/48 drevning plus rör hela vägen.
Sorry för dubbelpost
o.O Fan va sämst, min polare hade inte mycket problem att få sin gå i 105... han köpte den typ 2 månader sen, o den har typ 10 år på nacken också 😀
10 år är ju fan som skick i ny! Min står i garaget, den lever fortfarande efter 13 år DT är dock lite lättare än DTR ja nej 105 tror jag nog dock att en DT kan klara.
O alla nya plastmopparna de är ju bara plugga ur o slänga på ett rör så gör den 100. Det är ingen sport längre hehe om jag nu också ska ta ett exempel så hade en polare förute en Gilera GSM (Gileras Supermotard som finns i 2-3 ex i Sverige) med 70cc och den gasreste på 2:an :bgrin:
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
October 25, 2003
Nomic wrote: Fett fattigt att den där går i 70... min som inte har några trim alls går i 70 och det är en yamaha DT 91:a ....
usch, sälj MT5, kör DT :), med trim kommer man lätt upp i över 120 med en DT... min polare har sin trimmad o gör typ 105 max med den 😀
HAHAHAHAHAHA :)R :)R :)R
Fyfan, jag dööööööör!!!
HAHAHAHAHA
...Jaha, du var seriös...
May 23, 2002
Jag hade själv en MT5:a... Skit i 24mm förgasaren, den behövs inte. Finns mycket mer att ta av det du har nu.
Kör du med orginal luftburk? Ifall ja, byt inloppsgummit till ett ostrypt, den är rejält strypt orginal.
Byt till 4 läppars reed.
Köp en högkomp tomp.
Bestycka om förgasaren, jag hade 135 på min.
Med detta trim lär den göra ~90 blås och fortfarande inte dra alltför mycket soppa...
2 Guest(s)