June 20, 2002
En kombination av .doedels och Vamps svar.
Jag kan stava, och i enstaka, sällsynta fall där jag inte kan så slår jag helst i en ordbok.
Rättstava svenska verkar inte google vara bra på.
Skrev in parallell och det föreslår den engelska stavningen istället.
Jag sökte på svenska ska nämnas också.
March 19, 2003
boogey wrote: En kombination av .doedels och Vamps svar.
Jag kan stava, och i enstaka, sällsynta fall där jag inte kan så slår jag helst i en ordbok.Rättstava svenska verkar inte google vara bra på.
Mjo svenska kan man stava skapligt någorlunda, men jag tycker google funkar bra på engelska, effektift och snabbt.
June 20, 2002
BarateaU wrote: [quote=boogey]En kombination av .doedels och Vamps svar.
Jag kan stava, och i enstaka, sällsynta fall där jag inte kan så slår jag helst i en ordbok.Rättstava svenska verkar inte google vara bra på.
Mjo svenska kan man stava skapligt någorlunda, men jag tycker google funkar bra på engelska, effektift och snabbt.
Mjo, den verkar ju funka bra.
Funderade bara på hur den där funktionen är uppbyggd.
Om den bygger på andras sökningar kan det ju slinka med en del ord som många har problem att stava.
Nej, jag stavar aldrig fel..
Däremot kan jag skapa prejudikat för nya stavningar av gamla mossiga ord..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 7, 2002
BarateaU wrote: engleska
Jaså du kollar stavningen? 😛
Nej, jag använder inte Google. Däremot använder jag gärna MS Words rättstavning - speciellt när jag skriver på tyska eller spanska, som jag inte är tillräckligt bra på. Hade jag haft problem med svenska hade de täckts av den globala rättstavningen i Mac OS X. Inbyggt i operativsystemet - funkar överallt... 🙂
March 19, 2003
TERdON wrote: [quote=BarateaU]engleska
Jaså du kollar stavningen? 😛
Nej, jag använder inte Google. Däremot använder jag gärna MS Words rättstavning - speciellt när jag skriver på tyska eller spanska, som jag inte är tillräckligt bra på. Hade jag haft problem med svenska hade de täckts av den globala rättstavningen i Mac OS X. Inbyggt i operativsystemet - funkar överallt... 🙂
touche!
hehe, skulle vara rätt nice att ha nått intigrerat i FF som kollar t.ex. nä rman skriver forums inlägg osv.
Blir rätt lätt en hel del felstavningar som beror på att man inte är uppmärksam på vad man skriver samt att man stavar som en kratta.
May 10, 2002
Vamp wrote: Nope. Om det är något ord jag är osäker på så använder jag dictionary.com 🙂
samma här, http://lexikon.nada.kth.se/sve-eng.shtml använder jag också. Bra att ha sidor
1 Guest(s)