December 20, 2000
Skulle i så fall vara intresserad av vad er clickrate ligger på. Som läget är nu så klickades det endast 84 ggr totalt på våra banners under 24 timmar. Tycker detta verkar otroligt lågt då vi har mer än 4000 besökare på en dag och dessa personer är inne många gånger på en dag och 8 olika företagsbanners (reklambilder) Alltså om en person klickade på alla 8 företagsbannersen så var det ca 10 personer som klickade på bannersen av över 4000 personer.
Tycker detta är väldigt lite och är intresserad av att höra hur det är för andra som har liknande reklam.
December 20, 2000
On 2001-10-19 13:22, carnail wrote:
men om du via loggen har bevis på att 4000 unika personer är på siten varje dag så bör du/ni väl fixa reklam som ger betalt per view istället för per click. Vore inte det bättre??
Självklart har vi logg som visar exakta antal folk till skillnad från många andra sidors räknare. Problemet är dock att få pay per view är enormt svårt att få och än så länge har vi inte sett några möjligheter till att få detta
April 10, 2001
Jag är lite nyfiken på att veta huruvida man måste låta hela det nya fönstret ladda helt klart.. eller kan man bara klicka på banner och sen stänga ner det på en gång.. för oss modemare är de segt att vänta på att vissa sidor skall laddas klart.
Nästa fråga är, om det räcker med att man öppnar sidan. eller måste man vara aktiv på sidan osså, typ klicka vidare på den för att det skall räknas.?
June 28, 2001
On 2001-10-19 15:42, Peter@20ghz wrote:
Jag är lite nyfiken på att veta huruvida man måste låta hela det nya fönstret ladda helt klart.. eller kan man bara klicka på banner och sen stänga ner det på en gång.. för oss modemare är de segt att vänta på att vissa sidor skall laddas klart.
Nästa fråga är, om det räcker med att man öppnar sidan. eller måste man vara aktiv på sidan osså, typ klicka vidare på den för att det skall räknas.?
Bra fråga! Det skulle jag oxå vilja veta...
December 20, 2000
On 2001-10-19 18:09, zajter wrote:
Ska skärpa mig 😀Ska ni köpa nytt hotell eller varför denna plötsliga penga-nöd?
Vi får givitvis börja fundera på att byta webhotell då det i längden är omöjligt att betala massor med pengar ur egen ficka. Men de webhotell som jag kollat på har liknande eller dyrare kostnader tyvärr. Så än så länge har vi inte hittat någon lösning.
Men det som var frågan i denna tråden är om någon har några erfarenheter av click banners typ tradedoubler och liknande. Kan inte bara vara jag som tycker att under 100 klick totalt på 8 olika banners är lite.......... Täcker knappt hälften av kostnaderna per dag att betala trafiken till NH......... Vore kul och veta om andra också har så fruktansvärt dåliga siffror....... I så fall får man nog ta en riktig funderare.....
February 11, 2001
1 Guest(s)