Någon som känner igen sig på detta?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Någon som känner igen sig på detta?
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
sp_UserOfflineSmall Offline
749306
October 17, 2004 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Utan kaffe och snus på morron så skulle alla omkring en bli hatiska..
Blir en jäkla sur typ utan koffein/nikoton-kicken på morgonen..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
749324
October 17, 2004 - 9:00 pm
sp_Permalink sp_Print

AMD_RULEZ wrote: Har aldrig dragit nåt med nikotin i, och det är jag stolt över. Tänker inte prova heller, blir bara onödigt dyrt i slutändan.

Testa ALDRIG att köra Gokart, för när du ska köpa en egen bil och delar kommer det bli svinigt dyrt.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
749337
October 17, 2004 - 9:10 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: [quote=AMD_RULEZ]Har aldrig dragit nåt med nikotin i, och det är jag stolt över. Tänker inte prova heller, blir bara onödigt dyrt i slutändan.

Testa ALDRIG att köra Gokart, för när du ska köpa en egen bil och delar kommer det bli svinigt dyrt.

Ok, jag menar... Om jag fastnar för det kommer det att bli dyrt, och varför lägga ner pengar på att förstöra sig själv? Ge mig ETT bra argument, så sticker jag ut och kedjeröker.
Gokart har jag åkt btw, och jag har lite väl dyr bilsmak kanske...:)

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
749341
October 17, 2004 - 9:13 pm
sp_Permalink sp_Print

AMD_RULEZ wrote: [quote=bjorne][quote=AMD_RULEZ]Har aldrig dragit nåt med nikotin i, och det är jag stolt över. Tänker inte prova heller, blir bara onödigt dyrt i slutändan.

Ok, jag menar... Om jag fastnar för det kommer det att bli dyrt, och varför lägga ner pengar på att förstöra sig själv? Ge mig ETT bra argument, så sticker jag ut och kedjeröker.

Så du äter inte skräpmat dricker inte alkohol etc.?

Jürgen Mc Kvack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
749353
October 17, 2004 - 9:23 pm
sp_Permalink sp_Print

får man inte en snus och en jolt cola på moronen blir jag ganska grinig

Jonas Klar
Member
Medlem
749354
October 17, 2004 - 9:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=AMD_RULEZ][quote=bjorne][quote=AMD_RULEZ]Har aldrig dragit nåt med nikotin i, och det är jag stolt över. Tänker inte prova heller, blir bara onödigt dyrt i slutändan.

Så du äter inte skräpmat dricker inte alkohol etc.?

Skräpmat äter jag ibland (sist till lunch idag... en pizza), men alkohol, nej... Ser inte nöjet i det. Btw, pizzan pröjsade jag inte själv...:)

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
749355
October 17, 2004 - 9:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har aldrig förstått tjusningen med att röka cigaretter.
Jag har aldrig känt något positivt av det.
Snus kan jag däremot förstå, det är jäkligt gott med en snus när man dricker öl. Och av snuset får iaf jag den känslan av välbehag.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
749362
October 17, 2004 - 9:37 pm
sp_Permalink sp_Print

AMD_RULEZ wrote: [quote=bjorne][quote=AMD_RULEZ]Har aldrig dragit nåt med nikotin i, och det är jag stolt över. Tänker inte prova heller, blir bara onödigt dyrt i slutändan.

Om du nu inte röker eller snusar, då ser jag ingen anledning till att du ska börja..Det är bara svårt att sluta..
Jag har försökt sluta i 23år nu, tror jag det blir...
🙄

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Jonas Klar
Member
Medlem
749374
October 17, 2004 - 9:51 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=AMD_RULEZ][quote=bjorne][quote=AMD_RULEZ]Har aldrig dragit nåt med nikotin i, och det är jag stolt över. Tänker inte prova heller, blir bara onödigt dyrt i slutändan.

Om du nu inte röker eller snusar, då ser jag ingen anledning till att du ska börja..Det är bara svårt att sluta..
Jag har försökt sluta i 23år nu, tror jag det blir...
🙄

Det är exakt det jag menar. Jag önskar dig all lycka med att sluta iaf.

mattan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1457
749409
October 17, 2004 - 11:01 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Utan kaffe och snus på morron så skulle alla omkring en bli hatiska..
Blir en jäkla sur typ utan koffein/nikoton-kicken på morgonen..

Hmm, det där känner jag igen!
Pratar inte med nån på jobbet innan jag fått ta min första klunk kaffe typ! 😀
Och då har ju snusen varit inne en halvtimme drygt! 😉

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
749418
October 17, 2004 - 11:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Ja nervgift är det.
Därför tänkte jag att det lär försvinna när man blir beroende. Den effekten kan ses på samma sätt som med Kaffe, vissa som inte får kaffe på morgonen blir griniga som f-n. :bgrin:

jag är grinig som fan dom första 4 timmarna oavsett vad jag får i mig, men kaffe mildrar det något.

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
749444
October 18, 2004 - 12:48 am
sp_Permalink sp_Print

MM snus efter maten, snus när man sätter sig ner o kopplar av, snus när man dricker kaffe o läser i någon bra bok lr kollar på nån bra film eller bara helt enkelt umgås med någon/några, snus på morgonen är underbart

jag har rökt men jag gilla inte lukten, röken, att man måste gå ut hela tiden, gilla inte de ömtåliga paketen,osv

snus är helt enkelt bättre på alla sätt 😀

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
749512
October 18, 2004 - 7:37 am
sp_Permalink sp_Print

Metz wrote: jag har rökt men jag gilla inte lukten, röken, att man måste gå ut hela tiden, gilla inte de ömtåliga paketen,osv

:)R

Måste ha varit en av de bästa anledningarna jag har hört till att sluta röka...

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
749529
October 18, 2004 - 8:10 am
sp_Permalink sp_Print

Jag feströker ibland... Det funkar faktiskt... Man blir gladare. Men så fort jag känner att man "måste" ha en cigarett så slutar jag.

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
749662
October 18, 2004 - 11:37 am
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=Metz]jag har rökt men jag gilla inte lukten, röken, att man måste gå ut hela tiden, gilla inte de ömtåliga paketen,osv

jag sa aldrig nått om att sluta helt utan välja det bättre alternativet som kommer i små runda o hårda plstförpackningar

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
749671
October 18, 2004 - 11:50 am
sp_Permalink sp_Print

Metz wrote: [quote=Coore][quote=Metz]jag har rökt men jag gilla inte lukten, röken, att man måste gå ut hela tiden, gilla inte de ömtåliga paketen,osv

jag sa aldrig nått om att sluta helt utan välja det bättre alternativet som kommer i små runda o hårda plstförpackningar

Snus är skit 8)

Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
749734
October 18, 2004 - 12:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Farbror wrote:

Snus är skit 8)

Lika dumt som antidrogfolkets Knark är bajs 😛

Jag snusar inte för att jag mått illa varenda gång jag provat. Jag röker för att jag är fast i det och inte orkar göra något åt det.
Anser att det är en väldigt onödig grej men det är gott att vakna och ta sig ett bloss.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
749874
October 18, 2004 - 3:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Bara för att du testar betyder det inte att du fastnar, visst är nikotin en av världens mest berondeframkallande droger, fler fastnar faktiskt på nikotin än på heroin. Men så jäkla beronde framkallande är det ändå inte. Feströkt under några år, även snusat en del. Idag har jag varken rökt eller snusat på kanske en månad eller något och känner itne det minsta sug.

Bärz
Member
Medlem
Forum Posts: 2735
749882
October 18, 2004 - 3:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag mår illa av snus. Iallafall av General Portion. Den luktar anus.

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
749953
October 18, 2004 - 4:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Snus är fint de. En fet ettan bak kan man suga på i några timmar.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 169
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL