Utan kaffe och snus på morron så skulle alla omkring en bli hatiska..
Blir en jäkla sur typ utan koffein/nikoton-kicken på morgonen..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
bjorne wrote: [quote=AMD_RULEZ]Har aldrig dragit nåt med nikotin i, och det är jag stolt över. Tänker inte prova heller, blir bara onödigt dyrt i slutändan.
Testa ALDRIG att köra Gokart, för när du ska köpa en egen bil och delar kommer det bli svinigt dyrt.
Ok, jag menar... Om jag fastnar för det kommer det att bli dyrt, och varför lägga ner pengar på att förstöra sig själv? Ge mig ETT bra argument, så sticker jag ut och kedjeröker.
Gokart har jag åkt btw, och jag har lite väl dyr bilsmak kanske...:)
March 10, 2002
AMD_RULEZ wrote: [quote=bjorne][quote=AMD_RULEZ]Har aldrig dragit nåt med nikotin i, och det är jag stolt över. Tänker inte prova heller, blir bara onödigt dyrt i slutändan.
Testa ALDRIG att köra Gokart, för när du ska köpa en egen bil och delar kommer det bli svinigt dyrt.
Ok, jag menar... Om jag fastnar för det kommer det att bli dyrt, och varför lägga ner pengar på att förstöra sig själv? Ge mig ETT bra argument, så sticker jag ut och kedjeröker.
Så du äter inte skräpmat dricker inte alkohol etc.?
February 12, 2003
Dehman wrote: [quote=AMD_RULEZ][quote=bjorne][quote=AMD_RULEZ]Har aldrig dragit nåt med nikotin i, och det är jag stolt över. Tänker inte prova heller, blir bara onödigt dyrt i slutändan.
Så du äter inte skräpmat dricker inte alkohol etc.?
Skräpmat äter jag ibland (sist till lunch idag... en pizza), men alkohol, nej... Ser inte nöjet i det. Btw, pizzan pröjsade jag inte själv...:)
AMD_RULEZ wrote: [quote=bjorne][quote=AMD_RULEZ]Har aldrig dragit nåt med nikotin i, och det är jag stolt över. Tänker inte prova heller, blir bara onödigt dyrt i slutändan.
Om du nu inte röker eller snusar, då ser jag ingen anledning till att du ska börja..Det är bara svårt att sluta..
Jag har försökt sluta i 23år nu, tror jag det blir...
🙄
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
ilg@dd wrote: [quote=AMD_RULEZ][quote=bjorne][quote=AMD_RULEZ]Har aldrig dragit nåt med nikotin i, och det är jag stolt över. Tänker inte prova heller, blir bara onödigt dyrt i slutändan.
Om du nu inte röker eller snusar, då ser jag ingen anledning till att du ska börja..Det är bara svårt att sluta..
Jag har försökt sluta i 23år nu, tror jag det blir...
🙄
Det är exakt det jag menar. Jag önskar dig all lycka med att sluta iaf.
May 12, 2001
ilg@dd wrote: Utan kaffe och snus på morron så skulle alla omkring en bli hatiska..
Blir en jäkla sur typ utan koffein/nikoton-kicken på morgonen..
Hmm, det där känner jag igen!
Pratar inte med nån på jobbet innan jag fått ta min första klunk kaffe typ! 😀
Och då har ju snusen varit inne en halvtimme drygt! 😉
June 28, 2001
Callister wrote: Ja nervgift är det.
Därför tänkte jag att det lär försvinna när man blir beroende. Den effekten kan ses på samma sätt som med Kaffe, vissa som inte får kaffe på morgonen blir griniga som f-n. :bgrin:
jag är grinig som fan dom första 4 timmarna oavsett vad jag får i mig, men kaffe mildrar det något.
November 16, 2002
MM snus efter maten, snus när man sätter sig ner o kopplar av, snus när man dricker kaffe o läser i någon bra bok lr kollar på nån bra film eller bara helt enkelt umgås med någon/några, snus på morgonen är underbart
jag har rökt men jag gilla inte lukten, röken, att man måste gå ut hela tiden, gilla inte de ömtåliga paketen,osv
snus är helt enkelt bättre på alla sätt 😀
November 16, 2002
Coore wrote: [quote=Metz]jag har rökt men jag gilla inte lukten, röken, att man måste gå ut hela tiden, gilla inte de ömtåliga paketen,osv
:)R
Måste ha varit en av de bästa anledningarna jag har hört till att sluta röka...
jag sa aldrig nått om att sluta helt utan välja det bättre alternativet som kommer i små runda o hårda plstförpackningar
March 21, 2003
Metz wrote: [quote=Coore][quote=Metz]jag har rökt men jag gilla inte lukten, röken, att man måste gå ut hela tiden, gilla inte de ömtåliga paketen,osv
:)R
Måste ha varit en av de bästa anledningarna jag har hört till att sluta röka...
jag sa aldrig nått om att sluta helt utan välja det bättre alternativet som kommer i små runda o hårda plstförpackningar
Snus är skit 8)
April 20, 2002
Farbror wrote:
Snus är skit 8)
Lika dumt som antidrogfolkets Knark är bajs 😛
Jag snusar inte för att jag mått illa varenda gång jag provat. Jag röker för att jag är fast i det och inte orkar göra något åt det.
Anser att det är en väldigt onödig grej men det är gott att vakna och ta sig ett bloss.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
October 24, 2002
Bara för att du testar betyder det inte att du fastnar, visst är nikotin en av världens mest berondeframkallande droger, fler fastnar faktiskt på nikotin än på heroin. Men så jäkla beronde framkallande är det ändå inte. Feströkt under några år, även snusat en del. Idag har jag varken rökt eller snusat på kanske en månad eller något och känner itne det minsta sug.
4 Guest(s)