November 23, 2001
Här är en sida om en tjej som beskriver hur det är att leva med TCS (Treacher collins syndrome)
övrig info:
August 21, 2001
såg lite på den .. verkar vara en otroligt otäck sjukdom..
Visst kan även de uppenbarligen leva ett lyckligt liv..
men det får ändå mig att tänka på den dagen man blir pappa..
fy satans vad nervös man kommer att vara, och fy satans
vad tacksam man kommer bli om barnet är helt och hållet friskt.
Det finns alldeles för många otäcka sjukdomar i världen.
October 25, 2003
Garfzez wrote: såg lite på den .. verkar vara en otroligt otäck sjukdom..
Visst kan även de uppenbarligen leva ett lyckligt liv..
men det får ändå mig att tänka på den dagen man blir pappa..
fy satans vad nervös man kommer att vara, och fy satans
vad tacksam man kommer bli om barnet är helt och hållet friskt.
Det finns alldeles för många otäcka sjukdomar i världen.
WORD!
August 8, 2003
Finns ju betydligt värre och allvarligare sjukdommar iofs. Finns te.x en sjukdom som gör att musklerna som kroppen tillverkar istället blir till ben(!). Skapar en helt extrem smärta samt såklart enorm missbildning. Hela kroppen påverkas. Man fick se ett skellett från en sådan person i ett program jag såg, såg ungefär ut som spindelväv, fullt med trådliknande benvävnad överallt.
*ryser*
November 23, 2001
Vurt wrote: Finns ju betydligt värre och allvarligare sjukdommar iofs. Finns te.x en sjukdom som gör att musklerna som kroppen tillverkar istället blir till ben(!). Skapar en helt extrem smärta samt såklart enorm missbildning. Hela kroppen påverkas. Man fick se ett skellett från en sådan person i ett program jag såg, såg ungefär ut som spindelväv, fullt med trådliknande benvävnad överallt.
*ryser*
WORD igen. *ryser i hela kroppen*
June 17, 2002
Vurt wrote: Finns ju betydligt värre och allvarligare sjukdommar iofs. Finns te.x en sjukdom som gör att musklerna som kroppen tillverkar istället blir till ben(!). Skapar en helt extrem smärta samt såklart enorm missbildning. Hela kroppen påverkas. Man fick se ett skellett från en sådan person i ett program jag såg, såg ungefär ut som spindelväv, fullt med trådliknande benvävnad överallt.
*ryser*
:cy: :cy: :cy: :cy:
Såg ett program på Discovery om en kille vars hud inte satt fast på kroppen utan lossnade så fort man tog på det... O det gick lätt sönder oxå...
Tänk er hud som lossnar när man runkar eller så... Hela hans rygg var näst intill hudfri...
May 17, 2004
sjukdommar är naturens sjukaste båfund men ändå det som balanserar naturen bäst. Vilket som så är det synd om de som får sådana sjukdommar. Mötte för några år sedan en grabb som saknade sin hand och bara det gör det svårare och gör en uttittad. De som hade den där syndromen med flera har det extremt svårt. Man ska respektera dem.
När jag hade en perijod i livet inget allt för vättigt för mig på dagarna brukade jag vara på ett dagis och hjälpa några jag kände där med barnen. En liten flicka jag träffade där hade drownssyndromen och en till som jag inte mins riktigt vad den hette, hur som hällst så gjorde den så att hennes nivå var ungefär som den samma som en ettårings fastän hon var 5. Sånadär behöver hjälp i livet.Det är synd att genetiska sjukdommar som dessa är mer eller mindre obotliga för till fället men det är bra att vissa som treacher collins går att rätta till.
July 27, 2002
MULLVADEN wrote: [quote=Vurt]Finns ju betydligt värre och allvarligare sjukdommar iofs. Finns te.x en sjukdom som gör att musklerna som kroppen tillverkar istället blir till ben(!). Skapar en helt extrem smärta samt såklart enorm missbildning. Hela kroppen påverkas. Man fick se ett skellett från en sådan person i ett program jag såg, såg ungefär ut som spindelväv, fullt med trådliknande benvävnad överallt.
*ryser*
:cy: :cy: :cy: :cy:
Såg ett program på Discovery om en kille vars hud inte satt fast på kroppen utan lossnade så fort man tog på det... O det gick lätt sönder oxå...
Tänk er hud som lossnar när man runkar eller så... Hela hans rygg var näst intill hudfri...
The boy whose skin fell off. Såg det också..
1 Guest(s)