November 21, 2002
January 26, 2003
tänker du på Longinus spjut aka Ödets spjut?
har förövrigt inte sett filmen
du kan läsa mer här
http://en.wikipedia.org/wiki/S.....Of_Destiny
June 29, 2004
spear of destiny är det spjut som användes av en romare som hette Gaius Cassius Longinus för att döda jesus på korset. Spjutet hittades senare och togs till ett museum i Wien där det fortfarande ligger.
Spjutet sägs har magaska krafter då den som har den i sin ägo kommer erövra världen men han sedan förlorar den, omedelbar död.
Och här kommer the creepy part:
År 1938 så var Hitler i Wien och när han tog på glaset till reliken så fick han syner om hur han hyllades och dyrkades vägen över, och resten som hände är ju historia så det behöver jag inte förklara, men det här är ännu mera creepy :S :
02:10 den 30 April, 1945 så föll spjutet i handen på den amerekanska ledaren för den sjunde armen, General Patton, och som lägenden sa så betydde att förlora spjutet döden, och samma dag Hitler blev av med spjutet så tog han och hans fru självmord...
älskar legender :bok:
January 26, 2003
FonzzziE wrote: men vänta .. e detta samma dolk som jag menar? ;p ahah .. för syrrans pojkvän beskrev den som att har man den har man direktkontakt me gud ,.. jag veti nte hur mycke sant d va iallafall
Det är ingen dolk, det är en spjutspets.
Tovedal wrote: den sjunde armén
den tredje faktiskt 🙂
och om man läser på wikipedia så står det även
This legend has recently been shown to be quite false. The spear was not recovered until roughly six months after Hitler's suicide, and Patton never had possession of it.
^BeTa^: skrev jag inte det ovan??
January 26, 2003
festisMER wrote: Va duktig du är Etheral
visst är jag :bok:
gäller bara att söka lite
Tovedal wrote: JAJAJA men tycker min Tolkning" är mkt mer spännande hö! [-( [-(
jag trodde faktiskt ungefär samma som du, bara det att jag råkade se det när jag kollade lite på wikipedia
1 Guest(s)