June 23, 2006
Köpte lite grejor av igår..
1. Paketet lämnades in kl 6 på Söndag Kväll
2. Paketets status uppdateras klockan 10 på Måndag kväll, Var: Örebro?
http://img179.imageshack.us/im.....etehc9.jpg
Någon som vet vad dom håller på med? Brukar dom inte slänga på tåget och göra utahelvete, eller köra via E4an? Inte nån omväg till Örebro.
Postnummret stämmer, till Uppsala och allt så det är inte felskickat.
// Lanparty
August 30, 2005
posten har sitt eget liv. enligt nätet så hade packet kommit gick ditt. men nä inget packet. vänta en vecka till då hade packet kommit. gick ditt och hämta ut den sedan 2 veckor till så kom avin hem till mej. ifrån att nätet säger att det har kommit till 3 veckor innan man får avin i handen.
June 23, 2006
http://img216.imageshack.us/im.....tensc6.jpg
Kom till Uppsala kl 10 på tisdag morgon, jävla konstig väg tycker jag iaf
March 14, 2001
Har väl att göra med att det är en stor postterminal i Örebro som troligen hanterar större delen av posten som kommer söderut och ska uppåt och åt stockholmshållet (och åt andra hållet så klart).
Inte helt ovanligt att saker från Stockholm skickas till Örebro för att sedan åka därifrån till mig, trots att det är betydligt kortare färdväg om man åker uppåt Gävle och inåt landet sen.
Utlandspaket som kom idag anlände först till utlandsterminal i Stockholm och har sen varit en sväng upp till Sundsvall för att sen åka neråt till mig, en väldigt lång omväg.
February 12, 2003
Tidsdjuret wrote: Skulle skicka ett paket med UPS (som jag litade på efter en leverans från Japan) till Norrland och det gick en omväg via Finland pga. felleverans!
UPS är riktigt bra på att göra bort sig. De hittade iofs hit med ett paket på sitt femte försök eller något. 🙂
October 22, 2002
Det är precis som Snorch säger att Posten har en stor anläggning i Örebro på Bista/Pilängen.
Sen att det förbannade Bengts Åkeri inte vågar hålla farten när det är smalt mellan Gävle-Heby är värdelöst. Skittuffa när vägen är stor och bred, då åker man med bägge fötterna i rutan. När vägen är lite mindre så kör fanskapen 60-65km/h där man utan problem kan köra 90km/h med 60ton.
April 18, 2003
Äsch det finns inga smala sträckor kvar över Gysinge längre, bara finväg nu. Sista delen kostig byggdes bort för 10-12 år sen när nyvägen runt Skärsjö-Tärnsjö öppnades.
Men som du säger fisken så är det knepigt att det ska köras så sakta mellan Heby-Tärnsjö, det är som om dom tror att vägen blir bredare bara för att man sänker farten.
April 18, 2003
Blir man rädd och sänker farten när vägen inte blir smalare än vad 67:an är eller om man vinglar fram och tillbaka och inte ens klarar av att hålla ratten rakt så ska man nog se över sitt yrkesval.
Det spelar ingen roll hur bred eller smal vägen är så kör man iaf efter högerlinjen, kan man inte det så har man inget bakom ratten att göra.
October 22, 2002
Jekyll 3000 wrote: Blir man rädd och sänker farten när vägen inte blir smalare än vad 67:an är eller om man vinglar fram och tillbaka och inte ens klarar av att hålla ratten rakt så ska man nog se över sitt yrkesval.
Det spelar ingen roll hur bred eller smal vägen är så kör man iaf efter högerlinjen, kan man inte det så har man inget bakom ratten att göra.
Instämmer helt klart att man bör se över yrkesvalet ifall man tycker det är läskigt.
Sen att man möter en bunt som tror att man kan ligga lite över mittlinjen gör ju inte saken bättre. Fast värst är det när man möter 10-12st tradare som håller 10-15m till framförvarande för då hamnar man rejält konstigt i suget och vindarna.
Personligen tycker jag att det är jobbigare att köra 65-70km/h än 80-85km/h för att jag upplever "gunget och ryckandet" värre då.
March 14, 2001
Jo hålller med om att man bör se över sitt yrkesval då, men det är det nog många som kör lastbil som bör göra. Jobbar själv med iaf två som verkligen inte borde köra lastbil, av många anledningar.
Håller även med om att det är drygt när man kommer ikapp någon som kör sakta, tänkte mest på de man möter. Inte för att jag kommer ikapp så många, stadiga 80km/h så blir mer omkörd än man kommer ikapp någon.
1 Guest(s)