January 17, 2002
Urk, never underestimate the power of repeating sounds...
Har ont i mitt knä, så för några timmar sedan drog jag i mig smärtstillande och la mig och såg på andra delen av Liftarens Guide till galaxen (Serien på DVD som jag köpte igår), jag somnar naturligtvis av smärtstillandet. För ett tag sedan vaknade jag av att filmen var slut, och att menyn är framme med sin musik, och med musik menar jag ett otroligt störande stycke på 5 sekunder som upprepar sig i all oändlighet.
Så där ligger jag och försöker kvickna till och stänga av tvn för att slippa ljudet, men jag hittar inte igen kontrollen, och eftersom att minsta rörelse gör ont efter att man vaknat kan jag inte ta mig upp i rullstolen och rulla fram till TVn. Den första minuten var störande, den andra och 3dje direkt olidliga pga smärtan i knäet som gör att man blir hypersur på allt som stör. Efter typ 10 minuter känner jag att jag håller på att få störningar, hjärnan liksom snetänder och vägrar tänka korrekt. Alla sover och dörren till rummet är stängd. Strax efter börjar jag nästan bli tårögd av plågan och försöker tvinga mig upp ur sängen även om smärtan är extrem, omöjligt.
Till min stora räddning öppnar morsan dörren för att släppa in katten till mig.... Men fyyyy faaaaaaan! Nu har jag säkerligen fobi mot upprepande ljud! Mår illa då jag tänker på det såhär en halvtimma efter!
Ni som har DVD utgåvan av LGTG vet vilket ljud jag menar... Några minuter till och jag hade seriöst behövt rehabilitering. Tog tom smärtstillande igen ca 2 timmar inna rekomenderad tid för att kunna komma upp och stänga av.
June 23, 2002
Ogrebeast wrote: Då skulle du varit med i lumpen CoLiC. Där fick vi under en fångövning höra på en 8-sekundersslinga 8 timmar i sträck stående med luva över huvudet. Det var den kända "Arbetarbröder"-slingan plus lite skrapande och tjutande ljud de lagt till på bandet. :cy:
Skulle fan bli helt jävla tokig. :cy:
Aldrig att jag utsätter mig för något sådant. 😕
February 21, 2003
macrus wrote: [quote=Ogrebeast]Då skulle du varit med i lumpen CoLiC. Där fick vi under en fångövning höra på en 8-sekundersslinga 8 timmar i sträck stående med luva över huvudet. Det var den kända "Arbetarbröder"-slingan plus lite skrapande och tjutande ljud de lagt till på bandet. :cy:
Skulle fan bli helt j**la tokig. :cy:
Aldrig att jag utsätter mig för något sådant. 😕
Det var rätt sjukt hur hjärnan började uppfatta ljudslingan efter ett tag. Man tyckte till slut att texten ändrades till nåt helt annat, men det var samma hela tiden. Sen efter några timmar så tänkte man inte ens på ljudet. Man hade blivit så van vid det att det bara smälte in i bakgrunden. Men man kommer aldrig glömma den där slingan 😕
December 10, 2002
Ogrebeast wrote: Då skulle du varit med i lumpen CoLiC. Där fick vi under en fångövning höra på en 8-sekundersslinga 8 timmar i sträck stående med luva över huvudet. Det var den kända "Arbetarbröder"-slingan plus lite skrapande och tjutande ljud de lagt till på bandet. :cy:
Det är inte arméen .. det är psykhuset som gör allt för att hålla sina patienter kvar =D
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
February 21, 2003
dest wrote: [quote=Ogrebeast]Då skulle du varit med i lumpen CoLiC. Där fick vi under en fångövning höra på en 8-sekundersslinga 8 timmar i sträck stående med luva över huvudet. Det var den kända "Arbetarbröder"-slingan plus lite skrapande och tjutande ljud de lagt till på bandet. :cy:
Det är inte arméen .. det är psykhuset som gör allt för att hålla sina patienter kvar =D
Nope! Flygvapnet. :bgrin:
[Image Can Not Be Found]
September 1, 2002
Nästan lika horribel som den upplevelse jag hade då...
Jag och tjejen satt och "mysade" 😀 i min studentkorridorslägenhet på campus en kväll precis innan sommarlovet skulle börja. Det är Allkår (jättefest som varar i en vecka) och folk tjoar och tjimmar på campus och någon jävel har satte kl 20 igång en låt på jättevolym med jättehögtalare vändna utåt på 2:a våningen i huset mittemot mitt fönster.
Låten som spelades var Victora Silvstedt - Rocksteady Love, och singeln var satt på repeat.
Jag trodde jag hatade V.Silvstedt redan innan denna kväll... Men min avsky mot henne och den där låten förvärrades otroligt mycket mer efter att ha fått hört den om, och om igen ända fram till kl 07:30 nästa dag...
För att vara en gentleman gav jag tjejen båda mina kuddar så hon kunde ljudisolera huvudet och sova, medans jag låt i min säng i mörkret i 10 och en halv timma och "njöt av det fina musikstycket" i repeat...
Jag är inte, sen den händelsen, samma person längre....
2 Guest(s)