August 22, 2001
Hej på er!
Jag håller på att skriva en instruktionstext till hur man sätter ihop en polisbil i lego. Övningen går ut på att man beskriver instruktioner med text, som egentligen lättast visas med bilder.
Nu undrar jag vad ni kallar de små upphöjningarna på legobitarna. "Pluppar", "fästen" eller vad?
Vad jag minns sa man: "Kan du ge mej en röd fyra" ...ehh, men det blir nog inte godkänt i beskrivningen.
November 4, 2001
Kan du inte skriva vad det betyder i inledningen då?
ex:
En röd legobit med 4st runda pluppar kommer fortsättningsvis kallas för "en röd fyra".
Bredare legobitar med två eller flera rader pluppar kommer anges som antal pluppar på längden gånger antalet pluppar på bredden, tex "en röd 4x2"
September 22, 2005
January 28, 2003
SuperNova wrote: Kan du inte skriva vad det betyder i inledningen då?
ex:
En röd legobit med 4st runda pluppar kommer fortsättningsvis kallas för "en röd fyra".
Bredare legobitar med två eller flera rader pluppar kommer anges som antal pluppar på längden gånger antalet pluppar på bredden, tex "en röd 4x2"
SuperNova, nu blev det alldeles för tekniskt, ta ner det på en humanists nivå.
Fast.. Då kommer det ju aldrig gå utan bilder 😮
:D/
Men, för att gå on topic, en sån inledning hade ju varit perfekt, bara att gå tillbaka och kolla i den om man skulle lyckas glömma bort vad en röd fyra är.
March 10, 2003
pluppar är det, sedan hade man mellan syskon en förståelse om vad man sökte när man byggde saker och letade efter en 4a t.ex.
Tjock, platt och lång är vissa ord man använde också.
t.ex.
platt långt 4a = [OOOO]
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)