nån anti-bush grej.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
nån anti-bush grej.
ruski2
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1468
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 6, 2004 - 1:23 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.bushin30seconds.org/

har jag fel lr håller USA på att bli fattigt som fan?

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
501269
January 6, 2004 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Hela världen blir väl fattigare? Men håller inte USA på att låna pengar av sina medborgare för att få in mer pengar.. Hur det nu går till...

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
501302
January 6, 2004 - 2:21 pm
sp_Permalink sp_Print

jag tvivlar på att dom är fattiga, dom må ha mindre pengar pga kriget men fattiga är dom inte.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
501734
January 6, 2004 - 8:28 pm
sp_Permalink sp_Print

ruski2 wrote: har jag fel lr håller USA på att bli fattigt som fan?

Vad syftar du nu på?

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
501755
January 6, 2004 - 8:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Dom är fattiga på intelligens

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
501765
January 6, 2004 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Dom är fattiga på intelligens

De reklamerna är ju politisk satir... Fattar man ju när Michael Moore är inblandad

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
501790
January 6, 2004 - 9:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Det skulle jag nog inte vilja påstå.. Jag tycker att svenska ungdomar är oerhört korkade också..

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
502341
January 7, 2004 - 12:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför är dem fattiga på intelligens? Bara för att inte den allmäna geografi-uppfattningen är den bästa? Eller för att deras vägräcken börjar uppe i luften, utan en böjd kant ner ?

Tycker det är så otroligt tradigt när folk anklagar USA för allting som händer. Det är USA´s fel om de invaderar ett land och det är TILL OCH MED Usa´s fel om de INTE invaderar ett land och bevarar "freden".
När ska folk förstå att vissa krig inte kan vinnas med byrokrati? Tyvärr är det så att DET alltid är demokrati > diktatur (oftast). Och då går det inte komma med ett papper och vifta som Europa verkar vilja.

Är Frankrike bättre? De som myglar i varenda hörn som finns att skåda.

Hur kommer det sig att USA är en superstat om de saknar intelligens? Tycker du Sveriges ungdom är så jävla smart? Går själv i gymnasiet, årskurs ett- och jag vet att MÅNGA av eleverna inte ens kan stava till enkla ord som "jägare". Tror du många av oss hittar alla länder på andra sidan atlanten (vi pratar inte om "samhälls-töntar" utan om fordon, som motsvarar den utbildning jänkarna ofta har, när de får förfrågningar som ställer dem mot väggen).

Man kan inte vinna ett krig mot terrorism med papper och snack. Tyvärr. Alla länder måste vara enade i den kampen, och så är det. Annars smäller det någon dag någon form av allvarliga bomb. En atombomb, vätebomb eller så strör dem något biologisk skit över våra storstäder från något flygplan.

Det är bara att inse, det är ett krig som är pågång mellan VÄST och många Muslim länder. Och allt vi tycker kommer från vår media-bevakning. Bara det att vi i VÄST inte fattar att många andra kulturer har oss som måltavla. Kanske inte som första mål, men framtida.

Ett krig skördar offer så är det. Du kan aldrig få NOLL civilla offer. Exempelviss tror jag att Irak nu under ledning av ockupitionsmakten inte har mer dödsoffer än under Saddams tid vid styret. Men ändå är den svenska bevakningen ENORM nu när man kan skylla det på USA.
Varför skickar inte övriga världen fredsbevarande styrkor?

Är så trött på att USA gör allting fel, och att man hela tiden skriver små
kommentarer som BIDRAR till ett USA-hat när man inte har några speciella anledningar. Om man inte kan diskutera politik i forumet, vilket man inte får så bör man inte skriva en sån klantig kommentar Colic. Annars får man ta att vissa blir sura och motsäger sig.

Eftersom en regel finns att INTE DISKUTERA POLITIK. Men det verkar vara okej att klanka ner på USA, så tycker jag det givetviss RÄTT att försöka förklara min sak på synen. Men man kanske måste ha rätt "åsikter" för att få skriva ner dem. Det kanske inte är något "politik-stopp" utan bara "åsikts-stopp"? För att få skriva det på NH så måste man vara emot USA, annars hänvisar ni en till regler.

HELIX wrote: Hela världen blir väl fattigare? Men håller inte USA på att låna pengar av sina medborgare för att få in mer pengar.. Hur det nu går till...

Det gör väl Sverige också. Obligationer eller vad det heter. Det är ju det som marknadsförs på tv. Att man inte har något att förlora, utan bara "vinna". Är inte säker att det är detta, men vet att även Sverige lånar av sina medborgare.

Edit: Jag är inte rassist eller nått sådant. Så snälla kom inte och påstå något sånt. Jag säger bara vad jag tycker. Tycker vi i Sverige förlitar oss för mycket på FN och sånt som inte HAR gett något. Förutom Kuwait som avbrötts abstrakt och delvis framkallade det som händer i Irak idag. Även om det mest var en USA-operation så var det under FN's namn (UN) och den internationella pressen mot USA var enorm vilket tvingade dem att dra sig ur och låta Saddam sitta kvar.

Jag har många vänner från olika delar av världen. Faktum är att jag umgås mest med "icke-svenskar". Och själv är jag 50-50 polsk - svensk.

Och det jag hatar MEST är när folk inte kan stå för sina åsikter, utan vill påstå att de inte är rasistiska och skriver på forum att jag är RASIST. Men på torget så säger många av er glåpord. Allt är "blattarnas" fel. Om en plånbok försvinner, vem skyller ni på ? Vems fel är det att sjukvården inte fungerar- jo social-beroende personer.

Det jag menar är inte att folk som "skriver postivit" om oss blattar är rasister. Och inte heller påstår jag att de som uttnytjar vårt samhälls-skydd som socialbidrag och sitter hemma är RÄTT. Utan att man bör ha samma åsikt när man sitter och skriver på sin dator som man har när man snackar med sina kompisar.

Höken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 268
502556
January 7, 2004 - 3:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Smurfen87, jag håller med dig på många punkter.

Det verkar vara en trend just nu att ställa sig emot väst-världen och förespråka kommunism, terrorism och allt sånt skit.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
502856
January 7, 2004 - 7:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack =)

Exakt håller med fullständigt. Det är faktiskt påväg mot en trend. Det började som lite skojjande och nu är det på väg att bli den allmäna uppfattningen.

/d

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
502904
January 7, 2004 - 8:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vill inte vara gnällig, men eftersom ingen annan är det: Politik snack?
Ta inte detta fel nu bara 😛

Smurfen87: true...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 67
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL