Nån av er som styrketränar?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nån av er som styrketränar?
Knowledge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 447
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 30, 2003 - 7:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Vill höra lite om det finns några på forumet här som styrketränar? Ska personligen börja snart, kul att se om det finns fler på detta forum som är intresserade av att ha en snygg kropp?
Sen är det juh _jäkligt_ kul att träna också, har provat på flera gånger men har inte börjat träna seriöst än. Tycker det är lite väl tidigt.

För ni sitter väl inte bara hemma framför datorn och dricker läsk 😛

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
325197
April 30, 2003 - 7:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag gymmar/gymmade 3 ggr i veckan. men jag kör mer kondition och högt temp promenader eller jogga eftersom jag vill förbättra min kondition samt gå ner i vikt. 🙂
Vill du ha några tips om styrketräning lr vad? 😛
Ska du träna biceps :
Kör du tunga vikter och gör lite övningar får du stora, starka och enligt mig klumpiga muskler
Kör du lite vikt och kör många övningar får du avlånga, uthålligare och mindre muskler. ( rekommenderat av mig 😀 )
tack o hej

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
325198
April 30, 2003 - 7:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför inte utöva en sport? Eller vill du bygga upp snabba muskler till sommaren 😀 8) ??

Btw, någon som utövar vattenpolo här?

Knowledge
Kommer du hit ofta?
Medlem
325201
April 30, 2003 - 7:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Jag gymmar/gymmade 3 ggr i veckan. men jag kör mer kondition och högt temp promenader eller jogga eftersom jag vill förbättra min kondition samt gå ner i vikt. 🙂
Vill du ha några tips om styrketräning lr vad? 😛
Ska du träna biceps :
Kör du tunga vikter och gör lite övningar får du stora, starka och enligt mig klumpiga muskler
Kör du lite vikt och kör många övningar får du avlånga, uthålligare och mindre muskler. ( rekommenderat av mig 😀 )
tack o hej

Tackar för tipsen =) Mer Tips uppskattas 🙂

har tänkt mig en "kombo" av sakerna du föreslog, vill absolut inte bli för biffig, det är bara fult tycker jag, Kör du med kostillskott? Själv funderar jag på Vassle protein pulver.
Hur är det bäst att fördela träningen i veckan?

Chris King
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 132
325203
April 30, 2003 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Det finns speciella sidor för sådana här frågor... Tycker bara att det blir töntigt om man frågar efter tips på ett sån här forum.. Skärpning från er alla!

Ps jag styrketränar och vad jag har läst hittills så verkar det bara som det är amatörer som har svarat.. Ds.

Knowledge
Kommer du hit ofta?
Medlem
325206
April 30, 2003 - 8:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo du har lite rätt Chris King. Men på allmänt får man ändå ställa frågor som inte är relaterade med datorer.

Brukar annars mest vara på
http://www.bahnhof.se/~bksport.....cboard.cgi

The Cadet
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 431
325228
April 30, 2003 - 8:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja man kanske skulle börja med någon sport, så man blir stor, stark och alert. Jag tror nog att jag ska börja med dart wink

gillbert
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1708
325244
April 30, 2003 - 9:29 pm
sp_Permalink sp_Print

är ute och springer varannan dag eller när jag känner för det. det funkar prima för att hålla kroppen igång :blink:

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
325251
April 30, 2003 - 9:41 pm
sp_Permalink sp_Print

The Cadet wrote: Ja man kanske skulle börja med någon sport, så man blir stor, stark och alert. Jag tror nog att jag ska börja med dart wink

Samma här.. Jag ska börja med CS.
Då blir man stor och stark.

🙂

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
325253
April 30, 2003 - 9:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=The Cadet]Ja man kanske skulle börja med någon sport, så man blir stor, stark och alert. Jag tror nog att jag ska börja med dart wink

Samma här.. Jag ska börja med CS.
Då blir man stor och stark.

🙂

🙂

Lille_Skutt
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 55
325266
April 30, 2003 - 9:53 pm
sp_Permalink sp_Print

För er som vill gå ner i vikt och få kondition.....stick ut och spring eller åk inlines varken för fort eller för långsamt. Du ska inte ligga på maxpuls. Vad gäller kosttillskott så är det helt onödigt och väldigt dyrt fall du tränar normalt. Äter man vanlig och varierande husmanskost så får man i sig det man behöver.

FarsanEdde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 910
325267
April 30, 2003 - 9:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag rekommenderar att du lånar en bok om bodybuilding. Det ger fin inspiration och kunskap direkt. Du kommer förr eller senare bli en bodybuilder ändå.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
325291
April 30, 2003 - 10:36 pm
sp_Permalink sp_Print

4-5dagar i veckan på gymmet!

gillbert
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1708
325292
April 30, 2003 - 10:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Lille_Skutt wrote: För er som vill gå ner i vikt och få kondition.....stick ut och spring eller åk inlines varken för fort eller för långsamt. Du ska inte ligga på maxpuls. Vad gäller kosttillskott så är det helt onödigt och väldigt dyrt fall du tränar normalt. Äter man vanlig och varierande husmanskost så får man i sig det man behöver.

och hur vet man som nybörjare om pulsen ligger där den borde? 😕

Zazo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 411
325298
April 30, 2003 - 10:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Tränar friidrott 5 gånger i veckan....varav 2 på gymmet.

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
325306
April 30, 2003 - 11:02 pm
sp_Permalink sp_Print

jasså ru sebbe du säger de

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
325325
April 30, 2003 - 11:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Lille_Skutt wrote: För er som vill gå ner i vikt och få kondition.....stick ut och spring eller åk inlines varken för fort eller för långsamt. Du ska inte ligga på maxpuls. Vad gäller kosttillskott så är det helt onödigt och väldigt dyrt fall du tränar normalt. Äter man vanlig och varierande husmanskost så får man i sig det man behöver.

Håller inte med, en proteindrink efter motionsrundan eller gympasset är perfekt... Det håller nivån uppe i 3-4h.
Jag var precis på en föreläsning om detta, där Christer Norman pratade och det var inte bara till oss som bygger utan även till motionärer.
Protein är inte alls dyrt, 1kg vassle för en hundralapp och 20-30gram om dagen innebär att det räcker 1½ månad.
Det man inte ska köpa om man vill minska i vikt är såklart gainer eftersom de innehåller extremt med kolhydrater.
Det värsta ni kan göra om ni ska gå ner i vikt är ju att sluta äta fett totalt, då tror ju kroppen att det helt plötsligt blev svält och sparar all fett.
Ät fisk, fiskleverolja som innehåller massa omegasorter, drick äppelcidervinäger och motionera FÖRE ni äter på morgonen så blir ni slanka till stranden03, ät dig smal wink

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
325331
May 1, 2003 - 12:03 am
sp_Permalink sp_Print

gillbert wrote: [quote=Lille_Skutt]För er som vill gå ner i vikt och få kondition.....stick ut och spring eller åk inlines varken för fort eller för långsamt. Du ska inte ligga på maxpuls. Vad gäller kosttillskott så är det helt onödigt och väldigt dyrt fall du tränar normalt. Äter man vanlig och varierande husmanskost så får man i sig det man behöver.

och hur vet man som nybörjare om pulsen ligger där den borde? 😕

Att du kan andas genom näsan eller kunna prata medan du springer utan att du är andfådd.

Att träna kondition är ingen en generell kunskap.
Det är väldigt individuellt det där.

Zazo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 411
325335
May 1, 2003 - 12:12 am
sp_Permalink sp_Print

Micha du har ju aldrig sett ett träningsredskap!!!

fet_loa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1332
325340
May 1, 2003 - 12:28 am
sp_Permalink sp_Print

den gyllene triangeln för en effektiv träning lyder

träning, kost, vila (tänkt som en triangel 🙂 )

det vill säga

Träning: träna rätt. många som precis börjat träna blir lätt viktfixerade. försök hålla dig undan det. gör övningarna rätt, strikt och välj vikt därefter så kommer du märka bra resultat. vissa dagar är man tröttare än andra och kör med lägre vikter än andra dagar, inget att skämmas för snarare visar det att man är seriös och resultaten kommer rätta sig därefter

kost: ät bra och ät proportionellt mot din träning och energiförbrukning. kosten är i stort sett lika viktigt som träningen. träna som fan o ät dåligt och du kommer inte se några bra resultat. tänk på att ligga plus på energi mot vad du gör av med så att säga så kommer du växa

vila: under träning bryter du ner musklerna. under vila bygger du upp musklerna till sitt ursprung + lite till (förhoppningsvis). vila är riiiktigt viktigt med andra ord. jag rekommenderar iaf 2 heldagars vila från styrketräningen och helst andra aktiviteter per vecka. o glöm inte äta.

hur du ska äta och träna beror ju på vilka resultat du är ute efter. om du tänkt börja på ett gym kan du be om lite personlig rådgivning. de flesta gym ställer upp med det.. lycka till

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 27
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL