July 27, 2002
Millhouse wrote: Om du menar hantel curl så kör jag som så här:
Set 1: 12 reps á 8.5kg(uppvärmning typ)
Set 2: 10 reps á 10kg
Set 3: 8 reps á 13.5kg
Set 4: 8 reps á 16kg (cirka 80% av max)
OK :blink:
Jag brukar faktiskt köra med 2.5 kg och köra 100, 100, 100 och 100. 🙂
Går det bra o köra så eller? 🙂
July 27, 2002
På en maskin som man sitter som i en stol och skjuter upp benen som man ska sparka nån i skrevet när man sitter ner :blink: så kör jag 20-30( om det nu är 10 kg på varje "stapel" ) annars är det 2-3 kg och kör 20 övningar
på en som man ligger ner på mage kör jag på 4.an och kör 20 där med
jag brukar köra 20 sen vila och köra 10-20 till
sen på en biceps maskin, man sitter ner på en pall typ och har benen och "håller" emot där framme och drar fram en sak mot ens mage, där kör jag på 5.an
Är det 10 eller 1 kg på en sån där stapel?
April 2, 2003
Jag skulle nog tro på 10kg per stapel.. Låter rimligare..
Den övning du beskriver såhär "sen på en biceps maskin, man sitter ner på en pall typ och har benen och "håller" emot där framme och drar fram en sak mot ens mage, där kör jag på 5.an
" låter för mig som ryggövningen 'Sitting row'..
De två första övningarna är ju Benspark och lårcurl också..
Försök att köra lite vader också, kan du lätt köra hemma i en trapp eller något..
July 27, 2002
Millhouse wrote: Jag skulle nog tro på 10kg per stapel.. Låter rimligare..
Den övning du beskriver såhär "sen på en biceps maskin, man sitter ner på en pall typ och har benen och "håller" emot där framme och drar fram en sak mot ens mage, där kör jag på 5.an
" låter för mig som ryggövningen 'Sitting row'..
De två första övningarna är ju Benspark och lårcurl också..
Försök att köra lite vader också, kan du lätt köra hemma i en trapp eller något..
Oki, det mest irreterande är att vid min ålder så går konditionen ner och upp ganska snabbt?
För man behöver bara dra på ett LAN så märks det 😉
nähmen fort går det :blink: eller? 🙂
brukade köra 10 situps och 10 armhävningar på morgonen, efter skolan och på kvällen. men det blev inte av får börja med det 😀
April 2, 2003
Jo, det är ju lite sådär med konditionen under "off-season" när jag bara styrketränar men den kommer ju snabbt igen när jag kommer ut på plan och får lite "smäll i kroppen" ;):)
Armhävningar och situps är bra, börja med det och försök få in det i dagsrytmen, för tro det eller ej, det lilla hjälper!
November 26, 2002
Callister wrote: "Det lilla hjälper" jepp jävligt mkt faktiskt, förut när jag var på sjukhus 1 vecka fick jag springa ner för trappor hela tiden! Hmm! när jag kom hem hade jag sån himla bra kondition. haha 😮
springa ner för trappor är inte bra...
det sliter mest i lederna..
April 2, 2003
Knowledge wrote: [quote=Knowledge]Grymt kul att höra att flera dator "nissar" är mån om sin hälsa och utseende 🙂
Hälsa håller jag med dig om, men utseende vette fan... Jag tränar bara för att bli bättre i footballen, och såklart må bra..
Men detta med utseende, ser man bra ut så kommer man ju såklart få massa fruntimmer efter sig, tjötiga fruntimmer.. Och det har jag inte tid med just nu för det är mycket tid vid datorn, mycket med skolan, mycket träning, så nej... Utseendet spelar ingen roll.. Inte just nu iaf..
November 15, 2002
Millhouse wrote: äh.. du är säkert en sån som vill ha/har magrutor.. 🙂
Snygga muskler kommer man inte långt med på planen, där är det massa muskler som gäller.. 😉
Njaa jag skrev nog lite fel där, jag tycker det är snyggt med muskler så länge det inte går till överdrift: Personligen tycker jag det är GRYMT fult med FÖR stora muskler, Nånstans lagom är bäst tycker jag, då har man bra uthållighet om man kört kondition då, och bibehållen styrka.
November 15, 2002
Millhouse wrote: Nej, magrutor är lite väl överambitiöst för mig.. Räcker med min lilla junior-ölmage...
Nice
Förresten nån i Sthlm som vill ha en tränings partner om sisådär lite mer än 1 år? jag vet att det låter långsökt, men wtf flesta av mina polare är ena riktiga latmaskar, och de som är aktiva skulle aldrig pröva sig på styrketräning 🙂
2 Guest(s)