Nån av er som styrketränar?|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nån av er som styrketränar?
Knowledge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 447
sp_UserOfflineSmall Offline
326038
May 1, 2003 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Med lite tålamod och motivation så är det inte alls så svårt att få en tvättbräda!

Edit: Måste sluta med all denna särskrivning alltså! embarassed

Millhouse
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 558
326040
May 1, 2003 - 9:37 pm
sp_Permalink sp_Print

det är bara det att jag SKA INTE HA EN ! ! 😉

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
326042
May 1, 2003 - 9:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Millhouse wrote: "varför tvättbräda när man kan ha tvättmaskin"

hähä detta kommer jag att ha anävnding av nästa gång någon nämner tvättbräda.

Knowledge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 447
326044
May 1, 2003 - 9:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Sen är det juh en annan femma om ni har viljan att lägga ner de flesta onyttigheter som tex läsk, skräpmat osv. Bättre att ha en ätardag i veckan då ni käkar precis allt ni känner för medans ni resten av veckan "sköter" er. På så sätt kommer ni kunna komma till en minimal fett nivå, om ni styrketränar då.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
326057
May 1, 2003 - 9:54 pm
sp_Permalink sp_Print

jag äter som en gris på lördagar, brukar värma upp på fredag kväll 🙂

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
326159
May 2, 2003 - 12:10 am
sp_Permalink sp_Print

hmm... som någon här sa så måste man anpassa sin träning efter sig själv... ingen ide att springa en gunde svan om man aldrig tränat innan... o sen så måste man väl sätta upp ett mål, som nån annan sa... o sen så måste du typ göra ett eget program som du sen följer exakt, o så man sen inte sätter upp 12 mil/dag varje dag om man vet att man inte kan det... vad mer... uhhmm.. anpassa din träning också till vilket resultat du vill få... gunde eller arnold liksom...

ahh, sen angående gym... om du dag1 tränar bröst o armar, dag2 rygg o ben o dag3 ben mage o typ nåt annat så kan du träna varje dag, istället för att träna allt på en gång o slippa vila upp sig två dar...

Millhouse
Kommer du hit ofta?
Medlem
326304
May 2, 2003 - 10:11 am
sp_Permalink sp_Print

Knowledge wrote: Sen är det juh en annan femma om ni har viljan att lägga ner de flesta onyttigheter som tex läsk, skräpmat osv. Bättre att ha en ätardag i veckan då ni käkar precis allt ni känner för medans ni resten av veckan "sköter" er. På så sätt kommer ni kunna komma till en minimal fett nivå, om ni styrketränar då.

Minimal fettnivå säger du.. Män har ju cirka 10-12% kroppsfett, kvinnar har ca 12-15%.. Då borde man ju som man kunna komma ner i 7-8% iaf..Det skulle vara rätt coolt, för just nu känner jag mig oerhört kvinnlig, if you know what I mean ;);););) hehehe

fet_loa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1332
326420
May 2, 2003 - 12:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Millhouse wrote: Minimal fettnivå säger du.. Män har ju cirka 10-12% kroppsfett, kvinnar har ca 12-15%.. Då borde man ju som man kunna komma ner i 7-8% iaf..Det skulle vara rätt coolt, för just nu känner jag mig oerhört kvinnlig, if you know what I mean ;);););) hehehe

tror ronnie coleman låg på 4% fett senast han tävlade i mr. olympia.. det är extremt lite och under det kan vara direkt farligt. elitidrottare brukar ligga på ca 7-8% kanske... så ja det är ju ett bra mål.

Knowledge wrote: Sen är det juh en annan femma om ni har viljan att lägga ner de flesta onyttigheter som tex läsk, skräpmat osv. Bättre att ha en ätardag i veckan då ni käkar precis allt ni känner för medans ni resten av veckan "sköter" er. På så sätt kommer ni kunna komma till en minimal fett nivå, om ni styrketränar då.

hmm ja det där med deffning är ju en hel vetenskap i sig. att som du säger chocka kroppen en dag i veckan är en väl använd metod. den sätter igång förbränningen men man får äta med lite måtta ändå. och om man vill komma ner i låga fettnivåer så är det mer än nyttig mat som krävs. en strikt diet med varierad träning med inriktning mot fettförbränning är ett måste...

Millhouse
Kommer du hit ofta?
Medlem
326428
May 2, 2003 - 12:45 pm
sp_Permalink sp_Print

fet_loa wrote: hmm ja det där med deffning är ju en hel vetenskap i sig. att som du säger chocka kroppen en dag i veckan är en väl använd metod. den sätter igång förbränningen men man får äta med lite måtta ändå. och om man vill komma ner i låga fettnivåer så är det mer än nyttig mat som krävs. en strikt diet med varierad träning med inriktning mot fettförbränning är ett måste...

nja, så seriös är jag väl inte... jag äter bara mycket av allt, grönsaker, kött, potatis, pasta osv osv och sen tränar 5-6ggr/ vecka.. samt dricker Gainer..

KristofferP
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 184
326501
May 2, 2003 - 1:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Sitter man så mycket framför datorn som jag gör så måste man aktivera sig för att inte gå sönder i förtid.... Jag styrketränar/lyfter tungt, springer och cyklar flera gånger i veckan. Ett pass är dock inte längre än 1 timme exkl. stretching.

nivaman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1496
326533
May 2, 2003 - 2:28 pm
sp_Permalink sp_Print

kolla in...
http://www.hugenasserelsonbaty.....hotos.html
nasser är stor...
tror att det gör ont att ha så mycket massa...

fet_loa
Kommer du hit ofta?
Medlem
326616
May 2, 2003 - 4:30 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: ahh, sen angående gym... om du dag1 tränar bröst o armar, dag2 rygg o ben o dag3 ben mage o typ nåt annat så kan du träna varje dag, istället för att träna allt på en gång o slippa vila upp sig två dar...

mm visst kör man olika muskelgrupper varje dag men vilodagar är ändå viktiga. kroppen mår inte bra av att anstränga sig så mycket varje dag utan dagar med total vila. dessutom är det väldigt svårt att köra exempelvis rygg utan att omedvetet få in en del biceps, underarmar och axlar samt andra muskler hur strikt man än kör. väldigt svårt att köra bröst utan att belasta axlar och triceps etc. därför är 2-3 dagar med fullständig vila eller bara lätt konditionsträning mycket viktigt... antal vilodagar man behöver är själklart individuellt men jag har iaf 2 gärna 3 dagar i veckan..

fet_loa
Kommer du hit ofta?
Medlem
326624
May 2, 2003 - 4:38 pm
sp_Permalink sp_Print

nivaman wrote: kolla in...
http://www.hugenasserelsonbaty.....hotos.html
nasser är stor...

ja han e sjuk hehe.. 🙂

tycker dock bara de nya killarna som tävlar i olympia nu e svettiga o alldeles för stora.. inga snygga kroppar i mina ögon.. arnold hade cool kropp, så kan jag tänka mig att se ut hehe.. lou ferrigno (hulken) hade också cool kropp nu på 90 talet, mycket större än i pumping iron.. träffade förresten honom förra vecka o fick autograf o hälsade osv. köpte hans dvd "standing tall" vilken jag rekomenderar starkt..

nivaman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1496
326631
May 2, 2003 - 4:47 pm
sp_Permalink sp_Print

fet_loa wrote: [quote=nivaman]kolla in...
http://www.hugenasserelsonbaty.com/photos.html
nasser är stor...

ja han e sjuk hehe.. 🙂

tycker dock bara de nya killarna som tävlar i olympia nu e svettiga o alldeles för stora.. inga snygga kroppar i mina ögon.. arnold hade cool kropp, så kan jag tänka mig att se ut hehe.. lou ferrigno (hulken) hade också cool kropp nu på 90 talet, mycket större än i pumping iron.. träffade förresten honom förra vecka o fick autograf o hälsade osv. köpte hans dvd "standing tall" vilken jag rekomenderar starkt..

jag gillar olympia killarna som har lite smalare midja... dom brukar placera sig på 10-20 platserna... synd att domarna inte tar och "straffar" tillväxt-magarna... jaja, det kanske kommer efter att coleman abdikerar...

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
326742
May 2, 2003 - 6:51 pm
sp_Permalink sp_Print

jag spelar fotboll, och tränar tynglyftning, som faktiskt är väldig roligt. Jag tror att det är väldigt viktigt att man har ett mål när man styrketränar. För när man väl har nått målet, så blir man ju taggad till att köra ännu hårdare, och komma upp till ännu bättre resultat.

Millhouse
Kommer du hit ofta?
Medlem
327146
May 3, 2003 - 12:05 pm
sp_Permalink sp_Print

GoggeL wrote: jag spelar fotboll, och tränar tynglyftning, som faktiskt är väldig roligt. Jag tror att det är väldigt viktigt att man har ett mål när man styrketränar. För när man väl har nått målet, så blir man ju taggad till att köra ännu hårdare, och komma upp till ännu bättre resultat.

Spelar du fotboll eller football?

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
327151
May 3, 2003 - 12:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Levrone tycker jag är bland de bästa!
Ruhl absolut den fulaste.. dock väldigt stor..

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
327454
May 3, 2003 - 4:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Millhouse wrote: [quote=GoggeL]jag spelar fotboll, och tränar tynglyftning, som faktiskt är väldig roligt. Jag tror att det är väldigt viktigt att man har ett mål när man styrketränar. För när man väl har nått målet, så blir man ju taggad till att köra ännu hårdare, och komma upp till ännu bättre resultat.

fotboll, som jag skrev 🙂 fast personligen tycker jag även att football, är väldigt kul även om det inte har blivit av att börja med det. Det finns tyvärr ingen football klubb i skara som jag vet, den närmaste finns nog i Lidköping 😕

Millhouse
Kommer du hit ofta?
Medlem
327502
May 3, 2003 - 5:52 pm
sp_Permalink sp_Print

GoggeL wrote: [quote=Millhouse][quote=GoggeL]jag spelar fotboll, och tränar tynglyftning, som faktiskt är väldig roligt. Jag tror att det är väldigt viktigt att man har ett mål när man styrketränar. För när man väl har nått målet, så blir man ju taggad till att köra ännu hårdare, och komma upp till ännu bättre resultat.

fotboll, som jag skrev 🙂 fast personligen tycker jag även att football, är väldigt kul även om det inte har blivit av att börja med det. Det finns tyvärr ingen football klubb i skara som jag vet, den närmaste finns nog i Lidköping 😕

Jo, fotboll det förstod jag men vissa använder fotboll när de pratar om am.fotboll.. bara undra..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 41
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL