June 3, 2001
varför finns det fortfarande människor som envisas med att kalla hela dator´n (lådan) för "hårddisken"?! En annan sak, många på TV stationerna säger "mejla ert svar till ex "bollibompa snabel-a SVT punkt se"!! Alla som har en dator vet väll att "at" = @! Inte faan säger vi Televisionsapparaten om tv:n längre. Nån annan som har liknande saker som retar gallfeber på er?
March 24, 2001
On 2001-07-25 18:46, totto wrote:
varför finns det fortfarande människor som envisas med att kalla hela dator´n (lådan) för "hårddisken"?! En annan sak, många på TV stationerna säger "mejla ert svar till ex "bollibompa snabel-a SVT punkt se"!! Alla som har en dator vet väll att "at" = @! Inte faan säger vi Televisionsapparaten om tv:n längre. Nån annan som har liknande saker som retar gallfeber på er?
Jag blir så j**la sur på folk som skriver "mejla", Det heter maila eller skicka e-post för FAAAAN!
February 11, 2001
May 26, 2001
Vad jag hatar och stör mig på?
Hmm.. Jo
1) Folk som kallar burken för "hårddisken"
2) Folk som kallar sin dator för "datan" (tycker det är fel)
3) När min cola tar slut på LAN
I övrigt så säger man ju lite hursomhelst med "at" och "snabel-a".
Snackar man med andra nördar så blir det ju at men med brudar får man oftast säga snabel-a!
June 3, 2001
On 2001-07-25 22:42, Iceman wrote:
Det värsta är när folk säger t ex "min data blabla" om datorn...
dator = maskin
data = 1:or & 0:or o så....
Prexisum!
Data=Information, och det behöver inte tvunget ha ett skit med datorer att göra.
En sak till å reta sig på:
Folk som kallar hårddisken för "arbetsminnet" eller "minnet".
Typ "Jaug haur 20 sånna där va heiter de.... öh... geggabajts med minne i min data......"
Jag hade gärna oxo haft 20 gig RAM i min burk.
May 17, 2001
On 2001-07-26 00:28, Sonic Wanderer wrote:
On 2001-07-25 22:42, Iceman wrote:
Det värsta är när folk säger t ex "min data blabla" om datorn...
dator = maskin
data = 1:or & 0:or o så....Prexisum!
Data=Information, och det behöver inte tvunget ha ett skit med datorer att göra.
En sak till å reta sig på:
Folk som kallar hårddisken för "arbetsminnet" eller "minnet".
Typ "Jaug haur 20 sånna där va heiter de.... öh... geggabajts med minne i min data......"Jag hade gärna oxo haft 20 gig RAM i min burk.
fast i början när datorn kom in i svenska språket hette det: en data, flera dator
i samma stil som en matta, flera mattor
låter helfult idag "jag har två dator"
April 24, 2001
Hatar när:
*Folk förstör andras prylar för nöjes skull
*När folk inte kan skilja på mitt och ditt
*När folk antingen svänger ut precis framför en och sedan inte gasar eller när dom inte kan anpassa farten på påfarter och kör på motorvägen i typ 60 (hehe, det är därför det existerar H1 100W och kompressorhorn)
[ Detta Inlägg ändrades av: Micke O den 2001-07-26 13:04 ]
June 3, 2001
On 2001-07-26 12:03, Micke O wrote:
Hatar när:*Folk förstör andras prylar för nöjes skull
*När folk inte kan skilja på mitt och ditt
*När folk antingen svänger ut precis framför en och sedan inte gasar eller när dom inte kan anpassa farten på påfarter och kör på motorvägen i typ 60
Otroligt sant...
2 Guest(s)