March 13, 2004
imorse när jag åkte till skolan så var tåg och buss ca en halvtimme försenat
det tog mej 2 timmar att komma hem från skolan , vanligtvis tar det 1 timme,
blir så jävla trött, kommer ju fan hem sent som fan
dom borde preparera sina jävla tåg, dom vet ju att det kommer kyla varje vinter,
June 28, 2001
enda överaskningen med vintern är att det kommer snö varje år.
ja dom bryr sig inte mkt, jag var i sthlm i onsdags och det var fan inga problem med kollektivtrafiken där inte.
medans i GBG brukar bussbolagen och tågen klanta till sig gämt.
Du vet väll att det heter SJ AB ( baklänges)
April 13, 2004
Krqagyzzz wrote: det är därför man åker båt till skolan, då slipper man problem med snö och annat tjafs ;).
Älvsnabben till Lindholmen? 🙄
Min buss var sen idag, plus att den kör inte till den vanliga stationen pga. en "isig" backe där de inte vågar köra upp. Så man fick ju gå en bit i snö/regn rusket också. 😕
November 26, 2003
Det ironiska är att storstäderna, Sthlm, Göteborg, Malmö varje år tas på sängen när snömassor och kyla kommer. Man tycker ju de borde ha lärt sig förbereda sig, t.ex. ha tillräckligt många plogfordon för vägarna. Jag kommer från Pajala från början. Inget konstigt när snö kommer där inte.
May 17, 2002
Neam wrote: [quote=Krqagyzzz]det är därför man åker båt till skolan, då slipper man problem med snö och annat tjafs ;).
Älvsnabben till Lindholmen? 🙄
Min buss var sen idag, plus att den kör inte till den vanliga stationen pga. en "isig" backe där de inte vågar köra upp. Så man fick ju gå en bit i snö/regn rusket också. 😕
exakt, eller Älvsnabbare om man nu vill säga så...
ang bussar.. När jag gick ned från stigberget i morse möter jag bussen som går uppför, efter cirka 30 meter upp i backen börjar den spinna, den fortsätter spinna och jag går vidare.. en kvart senare går min granne ned för berget och bussen står kvar på samma stället. Är det inte lika bra att ge upp och backa tillbaka de 30 metrarna istället för att stå där och spinna?
March 4, 2002
Håller med dig som ****
Man blir så jekla förbannad när man väl står där.
Värst är det med pendeltågen, kan vara försenat upp emot en halvtimma, med inställda tåg osv nu för tiden, det var fa* inte såhär förr i tiden, och som grädde på moset så höjjer de biljettpriserna, och skyller på plankarna. Yeah right. Vill fan inte betala pengar till de där svinen.
July 27, 2002
Jag förstår inte varför de blir förseningar, liksom.. Om det är för att det är halt o de måste köra segare.. GÖR OM TIDTABELLERNA??
Det är så jävla drygt, hela tiden är det skit. Första dagen det kom snö kom bussen 5 min för tidigt o körde iväg, sen vänta jag på en nästa buss, den kom aldrig. Och bussen efter kom, men MKT försent.
👿
April 13, 2004
Callister wrote: Jag förstår inte varför de blir förseningar, liksom.. Om det är för att det är halt o de måste köra segare.. GÖR OM TIDTABELLERNA??
Det är så j**la drygt, hela tiden är det skit. Första dagen det kom snö kom bussen 5 min för tidigt o körde iväg, sen vänta jag på en nästa buss, den kom aldrig. Och bussen efter kom, men MKT försent.👿
Varför vänta tills 3e bussen kommer? Frös du inte? 😮
May 3, 2004
Jag åker Pendeltåg/Tunnelbana/Buss, har inte drabbats av några som helst förseningar. Tycker SL skött sig jäkligt fint om man ser på tidigare år. Att en buss är 5 minuter försenad är inte något att bråka över när det kommer snö. Om man har något mellan öronen så är det en självklarhet att ge sig ut i tid så man även hinner med en lindrig försening. Lackar fan seriöst på lallare som glider in sent på lektionen och stör, sen jiddrar de något om att bussen var försenad...
Vill även uppmana alla som bor i "vi är vana med snö till skillnad ifrån fjollträsk bla bla" att hålla sig borta ifrån att besudla tråden med oväsentligt.
September 12, 2001
KorSpo wrote: Vill även uppmana alla som bor i "vi är vana med snö till skillnad ifrån fjollträsk bla bla" att hålla sig borta ifrån att besudla tråden med oväsentligt.
Så sjutton heller att vi håller oss borta.
Fjollträskare får ju panik och kaos så fort en snöflinga dalar ner.
Några centimeter snö i fjollträsk blir till saftiga rubriker där trycksvärtan sannerligen inte sparas på. Det är ju löjligt och rätt skrattretande .
September 13, 2001
Krqagyzzz wrote: det är därför man åker båt till skolan, då slipper man problem med snö och annat tjafs ;).
Mmm man kanske borde gjort det, själv stog jag och väntade i 35min i Brunnsparken innan 16 bussen kom loss.
Missade första delen på första föreläsningen.
Fick sedan reda på att min andra var inställd.
35 minuters väntande för 45 minuter föreläsning, var lite småsur.
2 Guest(s)