nån mer som tröttnat på SL??|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
nån mer som tröttnat på SL??
fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
sp_UserOfflineSmall Offline
779972
November 23, 2004 - 1:06 am
sp_Permalink sp_Print

Chewie wrote: [quote=Krqagyzzz]det är därför man åker båt till skolan, då slipper man problem med snö och annat tjafs ;).

Mmm man kanske borde gjort det, själv stog jag och väntade i 35min i Brunnsparken innan 16 bussen kom loss.
Missade första delen på första föreläsningen.
Fick sedan reda på att min andra var inställd.
35 minuters väntande för 45 minuter föreläsning, var lite småsur.

ot: du är ett inlägg ifrån 1337 inlägg. se till att det blir ett häftigt sådant 😉

😀

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
779973
November 23, 2004 - 1:07 am
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: [quote=Chewie][quote=Krqagyzzz]det är därför man åker båt till skolan, då slipper man problem med snö och annat tjafs ;).

Mmm man kanske borde gjort det, själv stog jag och väntade i 35min i Brunnsparken innan 16 bussen kom loss.

ot: du är ett inlägg ifrån 1337 inlägg. se till att det blir ett häftigt sådant 😉

😀

Det är bara en nörd som du som håller koll på sådant . 😀

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
779974
November 23, 2004 - 1:10 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Fackamato][quote=Chewie][quote=Krqagyzzz]det är därför man åker båt till skolan, då slipper man problem med snö och annat tjafs ;).

😀

Det är bara en nörd som du som håller koll på sådant . 😀

någon måste ju 😉

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
780033
November 23, 2004 - 7:25 am
sp_Permalink sp_Print

Ta cykeln då om ni inte gillar bussen. Det gör jag, hatar att åka buss.

Bärz
Member
Medlem
Forum Posts: 2735
780059
November 23, 2004 - 8:32 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=KorSpo] Vill även uppmana alla som bor i "vi är vana med snö till skillnad ifrån fjollträsk bla bla" att hålla sig borta ifrån att besudla tråden med oväsentligt.

Så sjutton heller att vi håller oss borta.

Fjollträskare får ju panik och kaos så fort en snöflinga dalar ner.
Några centimeter snö i fjollträsk blir till saftiga rubriker där trycksvärtan sannerligen inte sparas på. Det är ju löjligt och rätt skrattretande .

Varför säger du så? Jag tycker inte att folket i Stockholm (De jag pratar och umgås med varje dag) blir helt till sig bara för att snön kommer. Har inte sett några rubriker i tidningarna what so ever ang. Snön. Och jag har knappt brytt mig alls, jag tycker det är skönt med snö. Pulsar hellre i snö än att gå i 40°C värme så att man nästan smälter.

Jag tycker däremot att SL gör samma fel varje år. Man kan ju undra vad det är för vit sörja som kommer ner från himelen, regelbundet varje år. 🙄

chalaha
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 481
780064
November 23, 2004 - 8:42 am
sp_Permalink sp_Print

KorSpo wrote: Jag åker Pendeltåg/Tunnelbana/Buss, har inte drabbats av några som helst förseningar. Tycker SL skött sig jäkligt fint om man ser på tidigare år. Att en buss är 5 minuter försenad är inte något att bråka över när det kommer snö. Om man har något mellan öronen så är det en självklarhet att ge sig ut i tid så man även hinner med en lindrig försening. Lackar fan seriöst på lallare som glider in sent på lektionen och stör, sen jiddrar de något om att bussen var försenad...

Vill även uppmana alla som bor i "vi är vana med snö till skillnad ifrån fjollträsk bla bla" att hålla sig borta ifrån att besudla tråden med oväsentligt.

ja tänker fan inte slösa ut min tid på att sitta o uggla på en sleten kall jävla buss, ja åker inte tidigare för de, de är inte mitt fel att jag kommer försent till plugget.

Jontez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1645
780083
November 23, 2004 - 9:16 am
sp_Permalink sp_Print

Såklart så kom inte min buss i morse. Väntade 50 minuter, men nej, ingen buss. Sitter hemma nu och ska precis gå ner till bussen igen och kolla om den kommer nu...

WaLToN
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 90
780113
November 23, 2004 - 10:02 am
sp_Permalink sp_Print

KorSpo wrote: jag tycker det är skönt med snö. Pulsar hellre i snö än att gå i 40°C värme så att man nästan smälter

håller fan med mycket skönare med vinter å snö än överdriven hetta på sommaren..
vill bara påpeka att förra veckan (lr när fan det var, ursäkta att jag inte har så bra koll) när snön började dala ner från hilmen i mellersta delen av sverige var det som en panikartad stämning i dom större städerna (läste på aftonbladet.se).
om man nu vet att det ska snöa under natten varför inte bara slänga på vinterdäcken, vad tar det ungefär, jag vet att när jag själv gör det på bilen hemma tar det cirka en halvtimme...

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
780143
November 23, 2004 - 10:54 am
sp_Permalink sp_Print

WaLToN wrote: [quote=KorSpo]jag tycker det är skönt med snö. Pulsar hellre i snö än att gå i 40°C värme så att man nästan smälter

håller fan med mycket skönare med vinter å snö än överdriven hetta på sommaren..
vill bara påpeka att förra veckan (lr när fan det var, ursäkta att jag inte har så bra koll) när snön började dala ner från hilmen i mellersta delen av sverige var det som en panikartad stämning i dom större städerna (läste på aftonbladet.se).
om man nu vet att det ska snöa under natten varför inte bara slänga på vinterdäcken, vad tar det ungefär, jag vet att när jag själv gör det på bilen hemma tar det cirka en halvtimme...

Du citerade fel, jag skrev inte det där men men 🙄

Chewie
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1516
780223
November 23, 2004 - 12:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote:

😀

Hur skriver man ett häftigt inlägg ?
Räcker det inte med att jag skriver alls, är jag inte häftig nog. wink

Susning.nu wrote:
Häftig /adjektiv/

1. intensiv
2. (vardagligt) tilltalande, gärna genom att vara modern eller ny.

Hmm intensiv, kanske inte ändå.
Tilltalande, givetvis.
Modern, kanske och ny, usch jag känner mig gammal.

rsastin
Member
Medlem
Forum Posts: 4296
780580
November 23, 2004 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

He he, jag slipper SL. Har flyttat till Sandviken och har en ny bil.
Har man ingen bil här uppe så är man nästan handikappad.
Det går ju en del bussar men ändå. Går ju så mycket fortare med bil.

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
780596
November 23, 2004 - 7:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har tröttnat grovt !
Mönstrade idag och fick sitta totalt 5 timmar på deras pissiga försenade tåg!

Combat
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
780904
November 24, 2004 - 2:43 am
sp_Permalink sp_Print

Hmm.. Jo vad ska man säga?

Inte nog med att dom är dyra som fan! dom ska alltid vara förtidiga / försenade så att man alltid missar nått. iofs så står det på buss tidstabellerna "alla tider är ungefärliga". Så man kanske inte ska klaga allt för mkt. Men när dom kommer typ 5minuter innan dom borde elr 30 minuter efter så börjar man lessna rätt rejält.

Det jobbigaste med alla förseningar nu i vinterkylan är vel att det blir packat med folk överallt på bussr,pendeltåg,tunnelbanor & allt annat som rör komunala trafikfordon.

jaja nu orkar jag inte sitta här å förespråka! ner i bingen blire! Gonatt! 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 61
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL