March 5, 2002
Chewie wrote: [quote=Krqagyzzz]det är därför man åker båt till skolan, då slipper man problem med snö och annat tjafs ;).
Mmm man kanske borde gjort det, själv stog jag och väntade i 35min i Brunnsparken innan 16 bussen kom loss.
Missade första delen på första föreläsningen.
Fick sedan reda på att min andra var inställd.
35 minuters väntande för 45 minuter föreläsning, var lite småsur.
ot: du är ett inlägg ifrån 1337 inlägg. se till att det blir ett häftigt sådant 😉
😀
September 12, 2001
Fackamato wrote: [quote=Chewie][quote=Krqagyzzz]det är därför man åker båt till skolan, då slipper man problem med snö och annat tjafs ;).
Mmm man kanske borde gjort det, själv stog jag och väntade i 35min i Brunnsparken innan 16 bussen kom loss.
ot: du är ett inlägg ifrån 1337 inlägg. se till att det blir ett häftigt sådant 😉
😀
Det är bara en nörd som du som håller koll på sådant . 😀
March 5, 2002
skiroy wrote: [quote=Fackamato][quote=Chewie][quote=Krqagyzzz]det är därför man åker båt till skolan, då slipper man problem med snö och annat tjafs ;).
😀
Det är bara en nörd som du som håller koll på sådant . 😀
någon måste ju 😉
October 6, 2003
skiroy wrote: [quote=KorSpo] Vill även uppmana alla som bor i "vi är vana med snö till skillnad ifrån fjollträsk bla bla" att hålla sig borta ifrån att besudla tråden med oväsentligt.
Så sjutton heller att vi håller oss borta.
Fjollträskare får ju panik och kaos så fort en snöflinga dalar ner.
Några centimeter snö i fjollträsk blir till saftiga rubriker där trycksvärtan sannerligen inte sparas på. Det är ju löjligt och rätt skrattretande .
Varför säger du så? Jag tycker inte att folket i Stockholm (De jag pratar och umgås med varje dag) blir helt till sig bara för att snön kommer. Har inte sett några rubriker i tidningarna what so ever ang. Snön. Och jag har knappt brytt mig alls, jag tycker det är skönt med snö. Pulsar hellre i snö än att gå i 40°C värme så att man nästan smälter.
Jag tycker däremot att SL gör samma fel varje år. Man kan ju undra vad det är för vit sörja som kommer ner från himelen, regelbundet varje år. 🙄
March 13, 2004
KorSpo wrote: Jag åker Pendeltåg/Tunnelbana/Buss, har inte drabbats av några som helst förseningar. Tycker SL skött sig jäkligt fint om man ser på tidigare år. Att en buss är 5 minuter försenad är inte något att bråka över när det kommer snö. Om man har något mellan öronen så är det en självklarhet att ge sig ut i tid så man även hinner med en lindrig försening. Lackar fan seriöst på lallare som glider in sent på lektionen och stör, sen jiddrar de något om att bussen var försenad...
Vill även uppmana alla som bor i "vi är vana med snö till skillnad ifrån fjollträsk bla bla" att hålla sig borta ifrån att besudla tråden med oväsentligt.
ja tänker fan inte slösa ut min tid på att sitta o uggla på en sleten kall jävla buss, ja åker inte tidigare för de, de är inte mitt fel att jag kommer försent till plugget.
May 8, 2003
KorSpo wrote: jag tycker det är skönt med snö. Pulsar hellre i snö än att gå i 40°C värme så att man nästan smälter
håller fan med mycket skönare med vinter å snö än överdriven hetta på sommaren..
vill bara påpeka att förra veckan (lr när fan det var, ursäkta att jag inte har så bra koll) när snön började dala ner från hilmen i mellersta delen av sverige var det som en panikartad stämning i dom större städerna (läste på aftonbladet.se).
om man nu vet att det ska snöa under natten varför inte bara slänga på vinterdäcken, vad tar det ungefär, jag vet att när jag själv gör det på bilen hemma tar det cirka en halvtimme...
May 3, 2004
WaLToN wrote: [quote=KorSpo]jag tycker det är skönt med snö. Pulsar hellre i snö än att gå i 40°C värme så att man nästan smälter
håller fan med mycket skönare med vinter å snö än överdriven hetta på sommaren..
vill bara påpeka att förra veckan (lr när fan det var, ursäkta att jag inte har så bra koll) när snön började dala ner från hilmen i mellersta delen av sverige var det som en panikartad stämning i dom större städerna (läste på aftonbladet.se).
om man nu vet att det ska snöa under natten varför inte bara slänga på vinterdäcken, vad tar det ungefär, jag vet att när jag själv gör det på bilen hemma tar det cirka en halvtimme...
Du citerade fel, jag skrev inte det där men men 🙄
September 13, 2001
Fackamato wrote:
ot: du är ett inlägg ifrån 1337 inlägg. se till att det blir ett häftigt sådant 😉😀
Hur skriver man ett häftigt inlägg ?
Räcker det inte med att jag skriver alls, är jag inte häftig nog.
Susning.nu wrote:
Häftig /adjektiv/1. intensiv
2. (vardagligt) tilltalande, gärna genom att vara modern eller ny.
Hmm intensiv, kanske inte ändå.
Tilltalande, givetvis.
Modern, kanske och ny, usch jag känner mig gammal.
February 10, 2004
Hmm.. Jo vad ska man säga?
Inte nog med att dom är dyra som fan! dom ska alltid vara förtidiga / försenade så att man alltid missar nått. iofs så står det på buss tidstabellerna "alla tider är ungefärliga". Så man kanske inte ska klaga allt för mkt. Men när dom kommer typ 5minuter innan dom borde elr 30 minuter efter så börjar man lessna rätt rejält.
Det jobbigaste med alla förseningar nu i vinterkylan är vel att det blir packat med folk överallt på bussr,pendeltåg,tunnelbanor & allt annat som rör komunala trafikfordon.
jaja nu orkar jag inte sitta här å förespråka! ner i bingen blire! Gonatt! 😛
1 Guest(s)