Nån som är duktig på svea rikes lag?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nån som är duktig på svea rikes lag?
Sortima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 914
sp_UserOfflineSmall Offline
737764
October 3, 2004 - 8:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Det där med att han gjort sig skylig till skadegörelse behöver han egentligen inte heller stå till svars för eftersom han utsatts för våld och då inte kunde besinna sig och då tog ut sin ilska på bilen

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
737780
October 3, 2004 - 8:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Anmäl honom för allt , precis allt du sagt här, mordhot får du inte glömma, och han började med kniv, du var ensam och försvarade dig.

Glöm inte heller att säga att du "handlade under affekt" då du slog sönder bilen. "Du var alltså inte dig själv" utan det var adrenalin etc. Du var ju nära döden ju. Definitivt inte du som åker på det. Hade blivit en fin aftonbladethistoria, ring dom och berätta detta!

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
737792
October 3, 2004 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

alltså jag tycker du gjorde helt rätt bara tala om för rätten allt han gjorde och släng på lite extra salt på det också (det kommer dem också göra, det är givet). 😛

Hursomhelst tycker jag att du borde gå och spöa upp den här tjommen nån gång, alltså inte bara två smällar. 🙂

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
737818
October 3, 2004 - 9:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Tråkig historia...förstår att det var svårt att behärska sig med bilen. Ganska svårtippat att gissa vem som blir segrare ur rätten, men jag hoppas på att det blir du!
Lycka till!

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
737819
October 3, 2004 - 9:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Sortima wrote: Det där med att han gjort sig skylig till skadegörelse behöver han egentligen inte heller stå till svars för eftersom han utsatts för våld och då inte kunde besinna sig och då tog ut sin ilska på bilen

jag har svårt att tro att en domstol skulle köpa det som sagt, men man kan ju alltid försöka =)

Akatosh - menar du excess? har aldrig hört talas om 'affekt'

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
737821
October 3, 2004 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej, "affekt", jag kallade en polis för puckad idiot en gång och blev anmäld för "missfirmelse av tjänsteman" men fick bort det i tingsrätten genom att "jag talade i affekt". Lång historia där...

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
737835
October 3, 2004 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote:
Akatosh - menar du excess? har aldrig hört talas om 'affekt'

Affekt betyder intensiv känsla eller stark sinnesrörelse, typ vrede eller dylikt.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
737862
October 3, 2004 - 9:43 pm
sp_Permalink sp_Print

LorD_Kvadd wrote: Det är sånna personer som ger invandrare dåligt rykte. Och det leder till att alla som har utländskt ursprung blir utsatta (däribland jag).

lycka till i rätten!!!

Det leder till att invandrare känner sig förtryckta, som leder till att de blir som de personerna som ger invandrare dåligt ryckte, som leder till att fler hyser agg mot invandrare, som leder till att fler invandrare känner sig förtryckta...o.s.v.

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
737883
October 3, 2004 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=LorD_Kvadd]Det är sånna personer som ger invandrare dåligt rykte. Och det leder till att alla som har utländskt ursprung blir utsatta (däribland jag).

lycka till i rätten!!!

Det leder till att invandrare känner sig förtryckta, som leder till att de blir som de personerna som ger invandrare dåligt ryckte, som leder till att fler hyser agg mot invandrare, som leder till att fler invandrare känner sig förtryckta...o.s.v.

O det leder till:
http://www.albinoblacksheep.com/flash/end.php

TECH
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 331
737890
October 3, 2004 - 10:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm det verkar bli lättare om jag hänger mig själv diekt 🙁 Grejen e att jag är inte ostraffad innan 3 dudes hotade brorsan sen kom jag......= fängelse för mig :(.. Ok jag är inte ett litet oskyldigt lamm men denna gången är jag oskyldig och kommer slå ner allt motstånd! Vad ska dom hota mig med? Att jag spöar dom?

Mobile2400+@2512,sapphire9800pro@xt,512ocz-el-pc3200,nf7-sv2.0,maze4cpu,maze4gpu,antec550w

TECH
Kommer du hit ofta?
Medlem
737891
October 3, 2004 - 10:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Grejen är den att jag e inte guds odskyldigaste lamm, men jag flippar om nån f*cker hotar nån jag älskar! P.s jag ska ta lugnande innan rättegången! D.s

Mobile2400+@2512,sapphire9800pro@xt,512ocz-el-pc3200,nf7-sv2.0,maze4cpu,maze4gpu,antec550w

TECH
Kommer du hit ofta?
Medlem
737893
October 3, 2004 - 10:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmmmm... Keffing o grapparna backar ni upp mig 😉 JK! Grejen är den att det låter sorgligt men jag fixar allt! Oavsett! Vad skall hända? Tough shit mina parnets e döda? Hota vidare! Med Vadååååååååååååååå?

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
737896
October 3, 2004 - 10:42 pm
sp_Permalink sp_Print

TECH wrote: Hmmmm... Keffing o grapparna backar ni upp mig 😉 JK! Grejen är den att det låter sorgligt men jag fixar allt! Oavsett! Vad skall hända? Tough shit mina parnets e döda? Hota vidare! Med Vadååååååååååååååå?

Yo mannen lätt... jag o broms10 gänget kommer o backar upp dig! den där liraren kommer ångra att hans mamma födde honom!'¨

broms10 gänget, det är jag, korspo, sen typ inez, fjordor (fast han är tjock) och sen korspos brorsa

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
737910
October 3, 2004 - 11:53 pm
sp_Permalink sp_Print

GLöm inte lilla nomic på den listan där keffing

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
737915
October 4, 2004 - 12:23 am
sp_Permalink sp_Print

jag kan nog också komma om det inte ligger alltför låbnt härifrån

Keffing
Member
Medlem
737924
October 4, 2004 - 1:49 am
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: GLöm inte lilla nomic på den listan där keffing

ok... men du måste göra inträdesprovet...

jag lovar det är fett svårt... först måste du SVEPA tre 2.8or o sen ska du snatta en chokladkaka på gröna kiosken... om du klarar det så får du vara med i broms10... jag kan tom rita en cool tatuering på din arm med kulspetspenna

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
737932
October 4, 2004 - 5:13 am
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: [quote=Nomic]GLöm inte lilla nomic på den listan där keffing

ok... men du måste göra inträdesprovet...

jag lovar det är fett svårt... först måste du SVEPA tre 2.8or o sen ska du snatta en chokladkaka på gröna kiosken... om du klarar det så får du vara med i broms10... jag kan tom rita en cool tatuering på din arm med kulspetspenna

:)R
haha, det där vågar du aldrig Nomic 😛

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
737933
October 4, 2004 - 5:14 am
sp_Permalink sp_Print

desdecado wrote: 1) Du har gjort dig skyldig till skadegörelse.

2) "han" har gjort sig skyldig till olaga hot och grov misshandel alt. dråpförsök om det var planerat från hans sida.

Att du slog dom i självförsvar borde vara helt uppenbart för domstolen.

Han ska ha ersättning för sin skadade egendom och du ska ha ersättning för sveda och värk, ev att du inte kunnat gå till arbetet i 2veckors tid alt behövt leva annorlunda och ska ha ersättning för detta.

hur skall domstolen veta vem som började? Den andra snubben kan ju likagärna säga att TECH började och att han själv snittade TECH i självförsvar.

Keffing
Member
Medlem
737940
October 4, 2004 - 5:34 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=desdecado]1) Du har gjort dig skyldig till skadegörelse.

2) "han" har gjort sig skyldig till olaga hot och grov misshandel alt. dråpförsök om det var planerat från hans sida.

Att du slog dom i självförsvar borde vara helt uppenbart för domstolen.

Han ska ha ersättning för sin skadade egendom och du ska ha ersättning för sveda och värk, ev att du inte kunnat gå till arbetet i 2veckors tid alt behövt leva annorlunda och ska ha ersättning för detta.

hur skall domstolen veta vem som började? Den andra snubben kan ju likagärna säga att TECH började och att han själv snittade TECH i självförsvar.

sant... men vafan den andra killen var ju blatte... vafan ska dom tro på en blatte eller en renrasig arisk svensk...?

ne men vafan om han nu hade 5 pers med sig så kan dom ju hitta på värsta grejjen... men dina whatever kan väl intyga att han har mordhotat dom etc, så typ aa... det beror på vilket humör nämndemännen o domaren är på... bjud dom på lite öl före så blir det bra wink

edit: omfg blatte blev *cen-fucking-sur*

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
737952
October 4, 2004 - 5:52 am
sp_Permalink sp_Print

TECH wrote: Hmmmm... Keffing o grapparna backar ni upp mig 😉 JK! Grejen är den att det låter sorgligt men jag fixar allt! Oavsett! Vad skall hända? Tough shit mina parnets e döda? Hota vidare! Med Vadååååååååååååååå?

Broms10 ställer alltid upp för oskyldiga, SGV har vi oxå om det skulle behövas, keffing du glömde att fjordor bantat till JFK och C4M3L är aktuell som min "bror"

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 83
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL