Nån som håller med mig???|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nån som håller med mig???
squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
sp_UserOfflineSmall Offline
908376
June 16, 2005 - 4:33 am
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: [quote=squarepusher]Så ni menare alltså på fullt allvar att ni tycker detta ser coolt ut? Det enda jag ser är ett gäng miffon haha 🙂

nä men det här ser inte coolt ut heller

Definitivt inte...snubbar som sminkar sig = gay

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
908378
June 16, 2005 - 5:35 am
sp_Permalink sp_Print

N1ko wrote: är det nån som håller med mig om att Black Metal musik är den dåligaste musiken som någonsin gjorts? det är o-genomtänkt, orutinerade killar som målar sig som clowner och tror att det fortfarande är "dark medival times" ute då man krigade med svärd och spjut... asså vem orkar sitta och lyssa på en som låter som ett j**la cerebral pares när han hmm, aa "sjunger" ja hatar black metal kan ej hjälpa det!!!

nej, hiphop å rap/rapp vette fan hur det borde stavas, värsta jävla ljud som kan strömma ur en högtalare. "dark medival times" är ju inget mot djungelfasonerna dom lyckas med, dom står som kåta fan vet vad och allt ser ut som nån sån där parningsdans som vi människor aldrig fattat.
ni som vet är poängen med hiphop och rap att vara så hjärndö´ som möjligt? :cy:

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
908381
June 16, 2005 - 6:40 am
sp_Permalink sp_Print

N1ko wrote: [quote=Delph1]Jag förstår inte riktigt vad du hänger upp dig på. Om du inte tycker om det varför bry sig?

Jag har personligen samma åsikter om techno men inte fan skapar jag dumma trådar och gnäller om det.

//Andreas

Varför ja skapar denna tråden?? Hmm om du läser vad den heter "HÅLLER NI MED?" jag undrar KANSKE om folk håller med mig eller om dom gillar "musiken" fast ja kallar inte det musik... och sluta du lipa över att ja skapade denna tråden istället..

Väx upp parvel och skaffa egna åsikter och sluta bry dig om vad andra tycker.

//Andreas

Rogue
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 394
908383
June 16, 2005 - 7:53 am
sp_Permalink sp_Print

N1ko wrote: är det nån som håller med mig om att Black Metal musik är den dåligaste musiken som någonsin gjorts? det är o-genomtänkt, orutinerade killar som målar sig som clowner och tror att det fortfarande är "dark medival times" ute då man krigade med svärd och spjut... asså vem orkar sitta och lyssa på en som låter som ett j**la cerebral pares när han hmm, aa "sjunger" ja hatar black metal kan ej hjälpa det!!!

Kan ju då säga att Black metal är OFTA, men inte alltid, mkt genomtänkt.
Lovar dig att det är fruktansvärt svårt att spela, det går ofta så jävla fort.
Krävs otrolig teknik, och bara för att ditt otränade öra inte hör det så betyder det inte att det är cp och så jävla dåligt.

Alla har vi olika smak och Black metal faller då mig i smaken just för att de är oftast otroligt duktiga musiker som verkligen kan sina instrument.
Och "sången" som du uttrycker dig är inte heller lätt att åstadkomma, det är inte bara att skrika som ett djur.

Dessutom så tvingar ingen dig att lyssna på det så varför bry dig?

EDIT: Helt klart lysande bra: http://www.midsommarvisa.com/r.....slayer.mp3
Lite långsamare låt.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
908387
June 16, 2005 - 8:07 am
sp_Permalink sp_Print

Håller inte med.

Black är inte den metal-genre jag lyssnar mest på, men den har helt klart sin charm.

Dhorum
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 423
908389
June 16, 2005 - 8:14 am
sp_Permalink sp_Print

100% Metal när jag är själv, absolut bästa musiken. Att blackmetal skulle vara ogenomtänkt visar bara på att du inte lyssnat på några bra band. Finns ju givetvis massor av skräp även inom den genren.

Men smaken är som baken, eller som N1ko´s ansikte. laugh

(Det kommer bara ut massa skit)

Drinitiev
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 368
908390
June 16, 2005 - 8:14 am
sp_Permalink sp_Print

Håller absolut inte med..
Rap/hip hop och nördig popsmörja är ju däremot riktigt riktig värdelös. Precis som alla artisterna

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
908402
June 16, 2005 - 9:31 am
sp_Permalink sp_Print

squarepusher wrote: Så ni menare alltså på fullt allvar att ni tycker detta ser coolt ut? Det enda jag ser är ett gäng miffon haha 🙂
http://www.goathorn.com/photob.....athorn.jpg

Hahahaha!

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
908428
June 16, 2005 - 11:15 am
sp_Permalink sp_Print

squarepusher wrote: snubbar som sminkar sig = gay

Gene Simmons = Gay
Hmm... Det är inte intrycket jag fått.

PooSlice
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 193
908433
June 16, 2005 - 11:20 am
sp_Permalink sp_Print

N1ko wrote: [quote=Dehman]Håller verkligen inte med, tycker att det är bra. Tillskillnad från alla äcklig smörpop som är populärt nu så är detta riktigt musik. Sen att du klagar på de som musiker, tycker att de flesta Black Metal band har ruskigt duktiga gitarrister och trummisar.

gittaristerna kan ja hålla med om men dom använder ju inte sin "talang" eller vad man ska säg eftersom att det är så j**la ojämna och kosntiga toner dom för ihop...

Vadå ojämna och konstiga toner?
All musik bygger på skalor, dominanta ackord, tunika, subdominanta och parallell ackord. Om man inte kör med detta så låter det inte bra för västerlänningar så är det bara.

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
908438
June 16, 2005 - 11:51 am
sp_Permalink sp_Print

hmm Korn har väl bara ett ackord därför han gillar dem. Smink på rätt sätt (black metal way) på rätt person och rätt utfört är coolt. Bara att se på de där norska bandet, vafan hette de nu igen som springer på fjälltoppar och sjunger och spelar..:)

Immortal heter de ju, de är skitfula men ack så tuffa och de är ju skitbra dessutom.

Jürgen Mc Kvack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
908439
June 16, 2005 - 11:51 am
sp_Permalink sp_Print

Black metal är ett gäng killar som slår på intstrumenten så hårt dom kan medans en kille skriker så högt han kan.

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
908441
June 16, 2005 - 11:54 am
sp_Permalink sp_Print

copulator wrote: metal är ett gäng killar som slår på intstrumenten så hårt dom kan medans en kille skriker så högt han kan.

Verkar som du aldrig hört ett riktigt metalband. 😕

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
908442
June 16, 2005 - 11:57 am
sp_Permalink sp_Print

En bild säger mer än tusen ord.

[Image Can Not Be Found] Jag tycker att dom är skittuffa!

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
908446
June 16, 2005 - 12:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Cradle of Filth, WASP, Dirk Schneider(Accept(som fö är homosexuell)) är bara några få stjärnor i tajta läderbyxor och bar överkropp och smink överallt. Själv tycker jag det ser otroligt dumt ut med en sminkad kille oavsett om han sjunger om spjut och drakar.

Nu har jag iof lyssnat på alla ovanstående och musiken är inte så dålig som man får intrycket av(Hur kan ni kalla Cradle of Filth musik?). Hamerfalls texter är något av det dummaste jag någonsin hört, och orgenl-synt-rockarna med hon tjocka bruden som sjunger(kommer inte ihåg namnet), också löjligt.

Nä tacka veta lite bling-bling musik från staterna, eller infected mushrooms ljuva toner.

.ToL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1319
908450
June 16, 2005 - 12:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag håller med dig så sätt att den musiken inte är bra, om du menar musik som dom skriker i och man inte alls hör vad dom säger.

Sen det här med sminket kan ju även det gå för långt. Men i dessa tider så gör ju alla allt dom kan för att va orginela och sticka ut från mängden.

Fia.B
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 568
908451
June 16, 2005 - 12:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Äsch det är ungefär samma med den mesta technon, visar inga känslor = det är inte musik.
Sån här musik däremot visar känslor.

Sortima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 914
908453
June 16, 2005 - 12:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Fia.B wrote: Äsch det är ungefär samma med den mesta technon, visar inga känslor = det är inte musik.

Techno/Trance är inte till för att visa känslor heller. Om något så väcker det känslor, lycka kallas det

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
908456
June 16, 2005 - 12:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Fia.B wrote: Äsch det är ungefär samma med den mesta technon, visar inga känslor = det är inte musik.

Tanken med techno är ju att man ska dansa, hur dansar man till hårdrock? Bara stå och hoppa/headbanga?

Kan det vara så att alla som lyssnar på hårdrock är illa tvugna för att det inte kan dansa? laugh

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
908457
June 16, 2005 - 12:54 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: [quote=Fia.B]Äsch det är ungefär samma med den mesta technon, visar inga känslor = det är inte musik.

Tanken med techno är ju att man ska dansa, hur dansar man till hårdrock? Bara stå och hoppa/headbanga?

Kan det vara så att alla som lyssnar på hårdrock är illa tvugna för att det inte kan dansa? laugh

Det är ju så man dansar till techno.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 251
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL