February 16, 2005
N1ko wrote: är det nån som håller med mig om att Black Metal musik är den dåligaste musiken som någonsin gjorts? det är o-genomtänkt, orutinerade killar som målar sig som clowner och tror att det fortfarande är "dark medival times" ute då man krigade med svärd och spjut... asså vem orkar sitta och lyssa på en som låter som ett j**la cerebral pares när han hmm, aa "sjunger" ja hatar black metal kan ej hjälpa det!!!
nej, hiphop å rap/rapp vette fan hur det borde stavas, värsta jävla ljud som kan strömma ur en högtalare. "dark medival times" är ju inget mot djungelfasonerna dom lyckas med, dom står som kåta fan vet vad och allt ser ut som nån sån där parningsdans som vi människor aldrig fattat.
ni som vet är poängen med hiphop och rap att vara så hjärndö´ som möjligt? :cy:
November 27, 2003
N1ko wrote: [quote=Delph1]Jag förstår inte riktigt vad du hänger upp dig på. Om du inte tycker om det varför bry sig?
Jag har personligen samma åsikter om techno men inte fan skapar jag dumma trådar och gnäller om det.
//Andreas
Varför ja skapar denna tråden?? Hmm om du läser vad den heter "HÅLLER NI MED?" jag undrar KANSKE om folk håller med mig eller om dom gillar "musiken" fast ja kallar inte det musik... och sluta du lipa över att ja skapade denna tråden istället..
Väx upp parvel och skaffa egna åsikter och sluta bry dig om vad andra tycker.
//Andreas
January 2, 2003
N1ko wrote: är det nån som håller med mig om att Black Metal musik är den dåligaste musiken som någonsin gjorts? det är o-genomtänkt, orutinerade killar som målar sig som clowner och tror att det fortfarande är "dark medival times" ute då man krigade med svärd och spjut... asså vem orkar sitta och lyssa på en som låter som ett j**la cerebral pares när han hmm, aa "sjunger" ja hatar black metal kan ej hjälpa det!!!
Kan ju då säga att Black metal är OFTA, men inte alltid, mkt genomtänkt.
Lovar dig att det är fruktansvärt svårt att spela, det går ofta så jävla fort.
Krävs otrolig teknik, och bara för att ditt otränade öra inte hör det så betyder det inte att det är cp och så jävla dåligt.
Alla har vi olika smak och Black metal faller då mig i smaken just för att de är oftast otroligt duktiga musiker som verkligen kan sina instrument.
Och "sången" som du uttrycker dig är inte heller lätt att åstadkomma, det är inte bara att skrika som ett djur.
Dessutom så tvingar ingen dig att lyssna på det så varför bry dig?
EDIT: Helt klart lysande bra: http://www.midsommarvisa.com/r.....slayer.mp3
Lite långsamare låt.
February 25, 2002
100% Metal när jag är själv, absolut bästa musiken. Att blackmetal skulle vara ogenomtänkt visar bara på att du inte lyssnat på några bra band. Finns ju givetvis massor av skräp även inom den genren.
Men smaken är som baken, eller som N1ko´s ansikte.
(Det kommer bara ut massa skit)
January 5, 2002
squarepusher wrote: Så ni menare alltså på fullt allvar att ni tycker detta ser coolt ut? Det enda jag ser är ett gäng miffon haha 🙂
http://www.goathorn.com/photob.....athorn.jpg
Hahahaha!
December 3, 2003
N1ko wrote: [quote=Dehman]Håller verkligen inte med, tycker att det är bra. Tillskillnad från alla äcklig smörpop som är populärt nu så är detta riktigt musik. Sen att du klagar på de som musiker, tycker att de flesta Black Metal band har ruskigt duktiga gitarrister och trummisar.
gittaristerna kan ja hålla med om men dom använder ju inte sin "talang" eller vad man ska säg eftersom att det är så j**la ojämna och kosntiga toner dom för ihop...
Vadå ojämna och konstiga toner?
All musik bygger på skalor, dominanta ackord, tunika, subdominanta och parallell ackord. Om man inte kör med detta så låter det inte bra för västerlänningar så är det bara.
June 27, 2002
hmm Korn har väl bara ett ackord därför han gillar dem. Smink på rätt sätt (black metal way) på rätt person och rätt utfört är coolt. Bara att se på de där norska bandet, vafan hette de nu igen som springer på fjälltoppar och sjunger och spelar..:)
Immortal heter de ju, de är skitfula men ack så tuffa och de är ju skitbra dessutom.
September 5, 2001
Cradle of Filth, WASP, Dirk Schneider(Accept(som fö är homosexuell)) är bara några få stjärnor i tajta läderbyxor och bar överkropp och smink överallt. Själv tycker jag det ser otroligt dumt ut med en sminkad kille oavsett om han sjunger om spjut och drakar.
Nu har jag iof lyssnat på alla ovanstående och musiken är inte så dålig som man får intrycket av(Hur kan ni kalla Cradle of Filth musik?). Hamerfalls texter är något av det dummaste jag någonsin hört, och orgenl-synt-rockarna med hon tjocka bruden som sjunger(kommer inte ihåg namnet), också löjligt.
Nä tacka veta lite bling-bling musik från staterna, eller infected mushrooms ljuva toner.
July 13, 2004
Jag håller med dig så sätt att den musiken inte är bra, om du menar musik som dom skriker i och man inte alls hör vad dom säger.
Sen det här med sminket kan ju även det gå för långt. Men i dessa tider så gör ju alla allt dom kan för att va orginela och sticka ut från mängden.
September 5, 2001
Fia.B wrote: Äsch det är ungefär samma med den mesta technon, visar inga känslor = det är inte musik.
Sån här musik däremot visar känslor.
Tanken med techno är ju att man ska dansa, hur dansar man till hårdrock? Bara stå och hoppa/headbanga?
Kan det vara så att alla som lyssnar på hårdrock är illa tvugna för att det inte kan dansa?
March 10, 2002
hawkie wrote: [quote=Fia.B]Äsch det är ungefär samma med den mesta technon, visar inga känslor = det är inte musik.
Sån här musik däremot visar känslor.
Tanken med techno är ju att man ska dansa, hur dansar man till hårdrock? Bara stå och hoppa/headbanga?
Kan det vara så att alla som lyssnar på hårdrock är illa tvugna för att det inte kan dansa?
Det är ju så man dansar till techno.
3 Guest(s)