Dehman wrote: [quote=hawkie][quote=Fia.B]Äsch det är ungefär samma med den mesta technon, visar inga känslor = det är inte musik.
Sån här musik däremot visar känslor.
Tanken med techno är ju att man ska dansa, hur dansar man till hårdrock? Bara stå och hoppa/headbanga?
Kan det vara så att alla som lyssnar på hårdrock är illa tvugna för att det inte kan dansa?
Det är ju så man dansar till techno.
Ska man dansa så funkar Black Jack eller Vikingarna bra..
Vad är det för mening med att stå en meter från fjällan man dansar med??
Näe, en tryckande slowfox är bra mycket mysigare..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 5, 2001
Dehman wrote: [quote=hawkie][quote=Fia.B]Äsch det är ungefär samma med den mesta technon, visar inga känslor = det är inte musik.
Tanken med techno är ju att man ska dansa, hur dansar man till hårdrock? Bara stå och hoppa/headbanga?
Kan det vara så att alla som lyssnar på hårdrock är illa tvugna för att det inte kan dansa?
Hur dansar man till hårdrock? (Bara tanken är skrattretande)
January 21, 2004
hawkie wrote: [quote=Dehman][quote=hawkie][quote=Fia.B]Äsch det är ungefär samma med den mesta technon, visar inga känslor = det är inte musik.
Tanken med olika sorts musik är att framkalla OLIKA känslor. Viss musik vill man dansa till, annan musik känner man något annat för.
March 21, 2003
Delph1 wrote: Jag förstår inte riktigt vad du hänger upp dig på. Om du inte tycker om det varför bry sig?
Jag har personligen samma åsikter om techno men inte fan skapar jag dumma trådar och gnäller om det.
//Andreas
Ja kan inget än hålla med ..... Techno är bara skit (enligt mej)
Sen till trådskaparen : Att det finns vissa band som bara sjunger om typ medeltidenskrig osv gör inte att alla gör det ... det är också mest power metal band som håller på med sånnt (vad jag har hört såklart)...
April 10, 2003
hawkie wrote: [quote=Dehman][quote=hawkie][quote=Fia.B]Äsch det är ungefär samma med den mesta technon, visar inga känslor = det är inte musik.
Mosh
December 5, 2002
hawkie wrote: Cradle of Filth, WASP, Dirk Schneider(Accept(som fö är homosexuell))
Eh du bör nog kolla lite vad du säger, Dirkschneider är varken bög eller sminkad, däremot gift (med en kvinna) och har barn.
Ingen av killarna i WASP var väl heller så överdrivet sminkad även om de använder läderbrallor.
hawkie wrote: Cradle of Filth, WASP, Dirk Schneider(Accept(som fö är homosexuell)) är bara några få stjärnor i tajta läderbyxor och bar överkropp och smink överallt. Själv tycker jag det ser otroligt dumt ut med en sminkad kille oavsett om han sjunger om spjut och drakar.
Nu har jag iof lyssnat på alla ovanstående och musiken är inte så dålig som man får intrycket av(Hur kan ni kalla Cradle of Filth musik?). Hamerfalls texter är något av det dummaste jag någonsin hört, och orgenl-synt-rockarna med hon tjocka bruden som sjunger(kommer inte ihåg namnet), också löjligt.
Nä tacka veta lite bling-bling musik från staterna, eller infected mushrooms ljuva toner.
FYI: sångaren i Accept heter inte Dirk Schneider, utan Udo Dirkschneider och är vad jag vet inte bög..
Antar att det är Rob Halford i Judas Priest du tänker på..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
Farbror wrote: [quote=Delph1]Jag förstår inte riktigt vad du hänger upp dig på. Om du inte tycker om det varför bry sig?
Jag har personligen samma åsikter om techno men inte fan skapar jag dumma trådar och gnäller om det.
//Andreas
Sen till trådskaparen : Att det finns vissa band som bara sjunger om typ medeltidenskrig osv gör inte att alla gör det ... det är också mest power metal band som håller på med sånnt (vad jag har hört såklart)...
Kom bort till NH-båset så kan vi mysa lite i RixTelecoms soffa 😉
//Andreas
March 21, 2003
Delph1 wrote: [quote=Farbror][quote=Delph1]Jag förstår inte riktigt vad du hänger upp dig på. Om du inte tycker om det varför bry sig?
//Andreas
Kom bort till NH-båset så kan vi mysa lite i RixTelecoms soffa 😉
//Andreas
Nu blev farbror lite rädd :cy:
September 12, 2001
obelix wrote: Säger bara Nemi...
😉
January 17, 2002
Nej jag håller absolut inte med, sångare, gitarrister, basister, trummisar och hela köret har mer musikaliska kunskaper än mer eller mindre varenda tomte efter -95 tillsammans.
Nu finns det självklart hemskt omelodiösa band där ute, men de kör sitt eget race endå och bryr sig inte mycket i hur det låter och inte låter. Majoriteten är dock stora talanger enligt mig.
Ta tex Dimmu Borgir, Dark tranquility och Blood Red throne (Dock tveksam om de räknas till black metal, men jag gissar på att skaparen av tråden menar all sorts growl so wth).
Tom Iniquity är duktiga musiker, hur lite du än hör vad killen sjunger. Man kan ju inte annat än förälska sig i låter som From Tarnished soil, Border into shadow och Poets of the trench :heart::heart:
Jag kan bara råda herrn att bli lite mer öppen för musikstilar. Jag avskyr nästan all Rap, men jag tycker att vissa låtar är mycket bra likväl för det.
Du BEHÖVER inte höra vad killen sjunger, se rösten som ett instrument istället, det underlättar.
Och ifall du tänker komma med kommentaren "Jag kan också låta sådär" så: Komigen, försök, jag ber dig, snälla, osv.
March 21, 2003
CoLiC wrote: [quote=Zyrus]All musik som säljer är bra musik, annars skulle den väl inte sälja.
Så du står här och hävdar att Peaches är bra? :S
*VARNING* Peachers kan farmkalla extrema aggritioner*VARNING*
Och vad det gäller texter så tycker jag att musik går först men jag skulle inte kunna lyssna på musik med texter som talar om saker jag inte tycker om som tex nazzemusik lyssnar jag inte på hur bra den än är samma med raggarmusik!!!!! TEXTER GER LÅTAR MENING!!!
August 2, 2001
CoLiC wrote: [quote=Zyrus]All musik som säljer är bra musik, annars skulle den väl inte sälja.
Så du står här och hävdar att Peaches är bra? :S
Peaches är ju skitbra. 😛 Jag har rosa helikopter på orginal-CD!
Sen kan jag inte hålla med om att all musik som säljer är bra. Tex massproducerad kommersiell popmusik. Skivbolagen har sina avtal med radiostationer som lirar musiken om och om igen tills ingen kan ha ungått att höra eländet. Sen köper alla fjårtisar skivorna. Det är musik man inte vill ha men blir påtvingad.
4 Guest(s)