November 27, 2003
Deranged wrote: [quote=Delph1][quote=Deranged][quote=Delph1][quote=Zyrus]All musik som säljer är bra musik, annars skulle den väl inte sälja.
Dummaste som sagts på länge. Med rätt marknadsföring säljer allt oavsett vilket skit det är.
//Andreas
Eftersom vad som är bra är högst subjektivt är det absolut inte det dummaste som sagts på länge. Det är ju alltid någon i slutändan som tycker att det är bra. :bok:
Ett totalt ignorerande av den extrema massmediala exponering som så många mindre begåvade artister får som enbart bygger på deras utseende eller sexappeal/whatever där de sedan får extremt stereotypiserade låtar serverade av ett gäng låtskrivare som matar ut samma skit till en hel hög "artister". Allt som säljer är fan inte bra. De enda som köper skiten är preteens och tonåringar som vill vara inne.
Långt ifrån all skit som säljer bra är bra och långt ifrån allt som inte säljer bra är dåligt.
//Andreas
Det är fortfarande en subjektiv åsikt du framför. Det är vad du, jag och kanske miljoner andra tycker är skit som en grupp andra människor tycker är bra, det kan vi aldrig ta ifrån dem. Sen kan man tycka något är bra för att det är hypat etc, men man tycker för stunden det man tycker. Och eftersom det inte skadar dig eller någon annan så tycker jag gott att de kan få göra det. 😎
Det skadar de musiker som faktiskt kan skriva musik, men kanske inte har det där supersexia/porriga looken 😉
//Andreas
April 10, 2003
Delph1 wrote: [quote=Deranged][quote=Delph1][quote=Deranged][quote=Delph1][quote=Zyrus]All musik som säljer är bra musik, annars skulle den väl inte sälja.
Dummaste som sagts på länge. Med rätt marknadsföring säljer allt oavsett vilket skit det är.
//Andreas
Eftersom vad som är bra är högst subjektivt är det absolut inte det dummaste som sagts på länge. Det är ju alltid någon i slutändan som tycker att det är bra. :bok:
Ett totalt ignorerande av den extrema massmediala exponering som så många mindre begåvade artister får som enbart bygger på deras utseende eller sexappeal/whatever där de sedan får extremt stereotypiserade låtar serverade av ett gäng låtskrivare som matar ut samma skit till en hel hög "artister". Allt som säljer är fan inte bra. De enda som köper skiten är preteens och tonåringar som vill vara inne.
Långt ifrån all skit som säljer bra är bra och långt ifrån allt som inte säljer bra är dåligt.
//Andreas
Det är fortfarande en subjektiv åsikt du framför. Det är vad du, jag och kanske miljoner andra tycker är skit som en grupp andra människor tycker är bra, det kan vi aldrig ta ifrån dem. Sen kan man tycka något är bra för att det är hypat etc, men man tycker för stunden det man tycker. Och eftersom det inte skadar dig eller någon annan så tycker jag gott att de kan få göra det. 😎
Det skadar de musiker som faktiskt kan skriva musik, men kanske inte har det där supersexia/porriga looken 😉
//Andreas
Ja tänkt dig om sexiga looken var allt då hadde inte frontpersonen i Strapping young lad kommit långt 😉
July 18, 2001
Inte så påläst kring många band å så, men jag kan iaf säga det att metalband spelar musik för att de tycker det är roligt och för att det är musik de gillar. Mainstream artister producerar(kan man säga att de spelar musik när de producerar på datorn?) musik av de två anledningarna också, men först å främst för att TJÄNA PENGAR! där är den stora skillnaden.
sen kan man även undra på hur många mainstream artister som överlevt nå vidare länge.. rätt många metalband har spelat väldigt länge, t.ex metallica, Iron maiden, In Flames, dark tranquillity osv osv
det var fyra band... nån som kan nämna lika många mainstreamartister som hållit på lika länge som dessa? (15år) jag kan iaf inte nämna ett ens 😛
n1ko: lyssna på vad skit du vill. det gör vi andra, å det utan att klaga.
EDIT: ang. sminket kan jag säga att när jag var på 2000 decibel (festival med endast svensk hårdrock) förra året så var det endast ett band som sminkat sej på det viset. Dock hann jag inte se dem så mkt men sminket var iaf en del av deras show(de showade en del å inte bara spelade musik..)
October 28, 2004
nej, hiphop å rap/rapp vette fan hur det borde stavas, värsta j**la ljud som kan strömma ur en högtalare. "dark medival times" är ju inget mot djungelfasonerna dom lyckas med, dom står som kåta fan vet vad och allt ser ut som nån sån där parningsdans som vi människor aldrig fattat.
ni som vet är poängen med hiphop och rap att vara så hjärndö´ som möjligt? :cy:
håller med dig totalt, fast glöm inte att lägga in techno , jag klassar inte ens hiphop som musik :),
sen det där med att folk sminkar sig... säg någon filmstjärna/artist/ som INTE sminkar sig... visst det ni tänker på är typ geisha smink, men det är otroligt grymt på visst folk (inte dig, jag lovar) för du sitter säkert och lyssnar på petter eller nått 😮 😮
http://WWW.Matlocks.net
Oerhört bra band för alla som gillar rock! verkligen värt att lyssna på!
1 Guest(s)