När drack du alkohol första gången?|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
När drack du alkohol första gången?
whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
sp_UserOfflineSmall Offline
933727
August 8, 2005 - 4:41 pm
sp_Permalink sp_Print

15år.

Drack 4st Koff @ 33cl (dom svarta)
2st 50 cl @ 5.2% (var någon dansk öl)

Kom hem lullandes till farsan, så sa han när jag skulle slagga.

"har du druckit?"
"nej"
"det luktar alkohol"
"det måste vara tandkrämen".
Sen gick jag och slocknade.
Fan det var minnen.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
933764
August 8, 2005 - 5:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Drack första sippen öl runt 1½-2 års ålder och har växit upp med en lite mer hälsosam syn på alkohol än många andra så jag har har inget bra svar för alkohol har alltid funnits i min närhet, på ett positivt sätt, och aldrig varit en tabusak varför jag aldrig tyckt det varit häftigt att dra ut och supa sig redig för att vakna i sina egna spyor.

//Andreas

T0FFE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 454
933805
August 8, 2005 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: alkohol har alltid funnits i min närhet, på ett positivt sätt, och aldrig varit en tabusak varför jag aldrig tyckt det varit häftigt att dra ut och supa sig redig för att vakna i sina egna spyor.//Andreas

Håller med.. jag dricker men jag dricker för jag tycker det är gott och inte för att bli redig

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
933807
August 8, 2005 - 7:19 pm
sp_Permalink sp_Print

T0FFE wrote: [quote=Delph1]alkohol har alltid funnits i min närhet, på ett positivt sätt, och aldrig varit en tabusak varför jag aldrig tyckt det varit häftigt att dra ut och supa sig redig för att vakna i sina egna spyor.//Andreas

Håller med.. jag dricker men jag dricker för jag tycker det är gott och inte för att bli redig

Tror inte särskillt många sattsar på att sluta kvällen med att däcka på gatan eller spy, men det e bara min gissning :-k

T0FFE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 454
933815
August 8, 2005 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

NES_Boy wrote: [quote=T0FFE][quote=Delph1]alkohol har alltid funnits i min närhet, på ett positivt sätt, och aldrig varit en tabusak varför jag aldrig tyckt det varit häftigt att dra ut och supa sig redig för att vakna i sina egna spyor.//Andreas

Tror inte särskillt många sattsar på att sluta kvällen med att däcka på gatan eller spy, men det e bara min gissning :-k

Haha nä förmodligen så är det väll inte det ultimata målet för någon men varje gång det är nått på stan så ser man ju ett antal personer som ligger där ändå wink

Andreas Galistel
Member
Medlem
933846
August 8, 2005 - 8:03 pm
sp_Permalink sp_Print

NES_Boy wrote: [quote=T0FFE][quote=Delph1]alkohol har alltid funnits i min närhet, på ett positivt sätt, och aldrig varit en tabusak varför jag aldrig tyckt det varit häftigt att dra ut och supa sig redig för att vakna i sina egna spyor.//Andreas

Konstigt har jag sett just detta en väldans massa gånger speciellt bland yngre spån.

//Andreas

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
933859
August 8, 2005 - 8:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=NES_Boy][quote=T0FFE][quote=Delph1]alkohol har alltid funnits i min närhet, på ett positivt sätt, och aldrig varit en tabusak varför jag aldrig tyckt det varit häftigt att dra ut och supa sig redig för att vakna i sina egna spyor.//Andreas

Konstigt har jag sett just detta en väldans massa gånger speciellt bland yngre spån.

//Andreas

Ni vuxna fattar ju inte. 🙄
Det är en grej bland oss fjortisar, den som blir mest packad (Läs däckar först) vinner och får fet respekt.

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
933899
August 8, 2005 - 9:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=NES_Boy][quote=T0FFE][quote=Delph1]alkohol har alltid funnits i min närhet, på ett positivt sätt, och aldrig varit en tabusak varför jag aldrig tyckt det varit häftigt att dra ut och supa sig redig för att vakna i sina egna spyor.//Andreas

//Andreas

Skillnad på att vilja att det ska hända och att det "råkar" hända, dom flesta som det händer för vill väll bara spela tuffa genom att dricka mest.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
933912
August 8, 2005 - 9:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Första gången drack jag för mkt på renat, efter det har jag svårt för spritsmaken..

Smutta på en bra whiskey, cognac eller liknande går bra men en för stark öl smakar fyfan..

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
933932
August 8, 2005 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

15 år.
Man kunde ha hållt sig mer tycker jag eftersom dem första gångerna hade man knappast kul tyckte jag.

Det är nu det är kul (18 snart 19 år).

GatriC
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 729
933934
August 8, 2005 - 10:03 pm
sp_Permalink sp_Print

16 år nu och har än så länge klarat mig bra utan alkohol.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
933949
August 8, 2005 - 10:17 pm
sp_Permalink sp_Print

16, inte supit ner mig på nånting än. Smakar dock på diverse saker, men jag tycker inte det finns någon egentlig mening att dricka mycket av nånting som inte är gott. (Så jag håller mig till Coca Cola.) 😉

Nord
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 661
934141
August 9, 2005 - 11:11 am
sp_Permalink sp_Print

Första gången vet jag inte, men minns att jag som liten fick smaka på lite öl o ibland Vin vid middagsbordet. Samt en annan gång jag minns det var fest i hemmet och jag satt i soffan och var törstig. Framför mig stod ett glas med "vatten" klunkade och fann att det inte var vatten 😛

Så riktigt skönt packad man kan bli var Midsommaren efter 9:an, alltså 16 år.

Det var på Bacardi Limon blandat med Fanta eller Cola och när den var slut så blev det Julsnapps. Det var en Riktigt onykter natt 😛 Men det var ändå jävligt roligt vi hade.

"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
934145
August 9, 2005 - 11:20 am
sp_Permalink sp_Print

Vänta lite nu... menar du idag? :bgrin:

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
934280
August 9, 2005 - 4:19 pm
sp_Permalink sp_Print

jag o min kusin drack oss lite halvfulla på en Vodka Finlandia med lingonsmak, inte så att vi stupade.
Men vi mådde päck och spydde.
var nog 10-11år.

Min första riktiga fylla, var när jag var 17år.

Helt okej, 17år. Mogen att hantera.

Blir nästan lite skrämd då jag ser 13-14åringar som balndar häxbladningar o super sig fulla bakom buskarna.
Sen blir dom våldtagna av någon 20åring.....

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
934283
August 9, 2005 - 4:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: jag o min kusin drack oss lite halvfulla på en Vodka Finlandia med lingonsmak, inte så att vi stupade.
Men vi mådde päck och spydde.
var nog 10-11år.

Min första riktiga fylla, var när jag var 17år.

Helt okej, 17år. Mogen att hantera.

Blir nästan lite skrämd då jag ser 13-14åringar som balndar häxbladningar o super sig fulla bakom buskarna.
Sen blir dom våldtagna av någon 20åring.....

Jag tycker det är ganska roligt att se dem. ;P Inte att de skulle bli våldtagna. Men när de dricker en öl och blir fulla. Ibland kan det t.o.m. vara root-beer. De blir fulla ändå. ;P

Men man får nog av dessa krabater ganska fort. De är så tröttsamma.

Fia.B
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 568
934310
August 9, 2005 - 5:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Första fyllan (häxblandning..) var väl när jag var 13 tror jag. den gången räckte för att jag skulle bli 'allergisk' mot sprit. Det är jag fortfarande. den gången räckte också för att lära mig hur meningslöst det är.

kicking_kangaroo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 608
934318
August 9, 2005 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Never done it, and never will...

Andreas Galistel
Member
Medlem
934390
August 9, 2005 - 6:15 pm
sp_Permalink sp_Print

NES_Boy wrote: Skillnad på att vilja att det ska hända och att det "råkar" hända, dom flesta som det händer för vill väll bara spela tuffa genom att dricka mest.

Liten skillnad egentligen eftersom det bottnar i den korkade status alkohol har här i landet.

//Andreas

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
934407
August 9, 2005 - 6:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=NES_Boy]Skillnad på att vilja att det ska hända och att det "råkar" hända, dom flesta som det händer för vill väll bara spela tuffa genom att dricka mest.

Liten skillnad egentligen eftersom det bottnar i den korkade status alkohol har här i landet.

//Andreas

You've got a point :-k

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 258
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL