January 12, 2004
kommer ni att kunna "placera" dom på ett ålderdomshem utan problem, eller inte???
Själv har jag lovat min blivande svärmor att vid minsta misstanke på demens så ska hon iväg till "hemmet".
Hom är själv en gamal uska som jobbat med gamla, så hon vet hur pass jävligt det är med dementa människor.
February 10, 2005
October 28, 2002
obelix wrote: [quote=Hauk]Nej, det kan jag för allt i världen inte göra. Det existerar inte på något vis.
nej nej nej och åter nej.
vad är din plan?
Att ta hand om dom själv?
Jag hade tänkt ta itu med det problemet när dagen kommer. Men hitills vågar jag inte tänka på det.
Finns få saker som ger mig så enorma skuldkänslor som tanken på att se min mor eller far på något jävla hem...
February 21, 2003
är det inte då man cashar in å säljer deras boende till bättre behövande å tar hand om pengarna? (sarkasm)
klart de hamnar på hem... innanför min dörr kommer de inte
såg hur det var på andra sidan släkten där farmor bodde i samma hus som min faster... fyfan, aldrig att jag hamnar i en sån sits (mina föräldrar har samma åsikt)
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
Svår fråga, blir nog ett beslut man får överväga när den tiden är kommen.
Men i stora drag är jag emot att placera folk på hemmet..
Bo hemma och ha tillgång till hemtjänst är mera min melodi, men vid demens ställs frågan i annan dager förståss..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 26, 2002
ja, om det krävs.
mina föräldrar satte precis min farfar där.
de höll båda på att bli helt utbrända av att få hjälpa honom hela tiden, man klarar inte av ett jobb en familj och nåt sånt samtidigt, det finns inte en chans.
har för övrigt aldrig sett gubben så arg, när vi flyttade hans möbler skulle han slå sönder alltsammans.
själv har jag bestämt mig för att leva ett hårt liv så att kroppen dör först, jag vill verkligen inte råka ut för demens.
1 Guest(s)