May 19, 2003
Hmm... Fick en gammal Amig och en Atari av storebrorsan när jag var mycket liten. Satt man och spelade mycket roliga spel 😀
Om man ska se på lite moderna datorer så var min alldeles egna dator en Amd Thunderbird 1200, och lite annat skit. Köpte den för egna pengar, tror det var år 2000 eller nå.
February 9, 2004
Quarzi wrote: hade en egen bärbar mac 1994 som jag spelade golf och test drive på 😛
sen en egen pc fick jag 1996, en 233mhz, 32mb ram, nått 12mb grafikkort, 4gb hd... var fan vet värsta man kunde ha då typ 😀 (kommer till och med ihåg att den kostade 24 000)
TEST DRIVE! Fyfan vad man spelade det på 433mhzarn
May 9, 2001
Min första dator köpte jag i mitten på 80-talet. Det var en Commodore 64 med diskett station. Lekte med den ett par år.
Sedan höll jag upp ett tag tills jag köpte min första PC 1997. Det var en Pentuim (1) på 200 MHz.
Top of the line på den tiden. Sedan har det blivit ett antal PC till efter den.
Den senaste är min bärbara dator.
February 9, 2004
LorD_Kvadd wrote: Min egna första var en Amiga 500 med utökad ram och hela 45mb hdd. Alla timma man satt med Sim City och Civilization, Monkey Island, Gods , Super Frog , Lemmings och Lotus spelen........ Det är så man blir gråtfärdig
Min morbror hade en gammal ericsson dator. Jag tror att det var 26MHZ eller nåt sånt. Pacman, Schack, och nåt krigsspel var det enda man kunde lira. 🙂
June 21, 2004
Commodore 64 vid 87-88 eller nåt sånt och då var det den heta bandstationen som gällde 😀 Satte man ett spel på "laddning" var det lagom klart att spela efter maten hee hee. (out run, Gauntlet osv)
Nästa steg var en grym 33 mhz med TURBO knapp de ni!
Sen har det ramlat på, f-n vad pengar det har runnit men vill man va med i karusellen får man offra sig.. :bgrin:
April 23, 2003
Ungefär vid 92 fick vi hem en 486DX2 25MHz med 4MB RAM och 180MB hårddisk. Visst, man verkligen inte säga att jag var gammal då..
Om det krisar idag och jag av nåt skäl inte har en dator i närheten är det bara dra ut den ur garderoben, koppla in skärm, tbord och mus och sitter man där med DOS/Win 3.11 och bredband 😀 btw, den kommer högst upp i ungefär 150kB/s på mitt 8Mbps ner 😛
June 20, 2002
Amiga 500 någon gång runt 90.
Sen har man lattjat med föräldrarnas datorer.
Farsans gamla schyssta burk vi spelade stunts på vet jag inte exakt vad det var för burk, men ett par år innan Pentium-eran var det.
Sen blev det en Pentium på 90 MHz (ni må tro att polarna var avundsjuka 😉 ).
Sen drog det igång med alla möjliga burkar i hemmen, för att landa med min första helt egna (2100+, 9500 PRO) i Mars förra året, när jag stack hemifrån.
May 12, 2002
ja räknas amiga så. en sån hade jag också runt 93 eller nåt. En amiga 500. Jag hade motörhead the game! det var skitbra, man ska gå runt och slå ner punkare med elgitarr, sen skulle man skjutsa en snygg tjej på motorcykel, sen skulle man dricka så mycket öl som möjligt, blev man grön var man duktig. hur kul osm helst!
February 23, 2004
boogey wrote: Amiga 500 någon gång runt 90.
Sen har man lattjat med föräldrarnas datorer.
Farsans gamla schyssta burk vi spelade stunts på vet jag inte exakt vad det var för burk, men ett par år innan Pentium-eran var det.
Sen blev det en Pentium på 90 MHz (ni må tro att polarna var avundsjuka 😉 ).Sen drog det igång med alla möjliga burkar i hemmen, för att landa med min första helt egna (2100+, 9500 PRO) i Mars förra året, när jag stack hemifrån.
Stunts var det det spelet man körde en bil genom typ en berg-och-dalbana?
3 Guest(s)