January 2, 2002
Hejsan!
Har en granne som spelar högmusik i tid och otid (oftast samtidigt som dom har fester). Dom som bor där bråkar på balkongen och det händer rätt ofta, mitt i natten gärna också. Står även och skriker till andra grannar tvärsöver vägen mitt i natten.
Jag undrar när det ska vara "tyst" i HSB lägenheter? Gärna en länk(jag letade lite snabbt på hsb.se men hittade inget).
Som idag fredag, ska det vara tyst kl 22 eller 23?
Edit: Nej nu jävlar.. nu studsar dom till musiken också... GRRRR...
January 12, 2004
Även om det är innan det ska vara tyst så kan man klaga på för hög musik.
Det är en förbannad myt att man får spela hur högt man vill och störa bäst man vill mellan vissa klockslag.
Ring störningsjouren, om du har en, annars så skriv ner klockslag och vem som stör, sedan går du till vicevärden och styrelsen med en klagan.
Jag bor i HSB-lägenhet, och vi har att det ska vara tyst efter 22:00.
Och jag tvekar inte att ringa störningsjouren, även om det är innan kl 22:00.
May 1, 2005
obelix wrote: Även om det är innan det ska vara tyst så kan man klaga på för hög musik.
Det är en förbannad myt att man får spela hur högt man vill och störa bäst man vill mellan vissa klockslag.
Ring störningsjouren, om du har en, annars så skriv ner klockslag och vem som stör, sedan går du till vicevärden och styrelsen med en klagan.
så anvundsjuk ja e nu obelix. Du har HSB bredband åsså då va, de de ja vill ha. Kan vi inte dra en kabel från dig till mig? :p
January 2, 2002
obelix wrote: Även om det är innan det ska vara tyst så kan man klaga på för hög musik.
Jo, jag hade en liten aning att jag hört det förr.. Men var inte säker. Någon störningsjour vet jag inte om vi har, har iaf inte hörttalas om någon. Men tar och skriver upp klockslag och går till hyresvärden imorrn.
December 31, 2001
Vänd dig till hyresvärden och kräv att värden uppmanar grannarna att upphöra med störningarna. Gör inte värden något åt saken eller om ingen förbättring sker kan du vända dig till hyresnämnden med en ansökan om åtgärdsföreläggande gentemot värden. Det innebär att om inte värden gör något åt problemet med de störande grannarna kan nämnden förelägga värden att åtgärda problemet.
January 2, 2002
Kronos wrote: Tror det är upp till varje förening att bestämma efter vilken tid det ska vara tyst men i dom HSB lägenheter jag har bott har det varit 22.00 som gäller.
Men som andra skrev, tycker du detta är ett problem så kontakta vicevärden så får han ta ett snack med dom berörda.
Hände det en gång varje månad att det spelades högt så hade jag inte brytt mig så mycket.. men det är oftast varje fredag och lördag det antingen, bråkas eller festas med musik.
Jo, ska palra mig iväg till hyresvärden imorrn. Det kan inte bara vara jag som tycker det är störande tycker man.
January 2, 2002
Nomic wrote: Om dom har ansökt om tillstånd för o ha fest kan du ju glömma att dom gör nåt åt saken... men annars, visst
bodde bredvid en som hade fest 2 / 3 gånger i månaden varje gång med tillstånd, kunde inte göra ett piss..
Det tror jag då inte.. men dom kan ju ha varit smarta och gjort det.. Får la se senare idag..
July 14, 2004
Pertan wrote: [quote=Nomic]Om dom har ansökt om tillstånd för o ha fest kan du ju glömma att dom gör nåt åt saken... men annars, visst
bodde bredvid en som hade fest 2 / 3 gånger i månaden varje gång med tillstånd, kunde inte göra ett piss..
Det tror jag då inte.. men dom kan ju ha varit smarta och gjort det.. Får la se senare idag..
ok... för i regel är det så att det är skitlätt att få såna tillstånd... du ska nog inte tipsa dom om det iaf... fast jag bor i "Bostadsbolaget" hus och inte HSB, kanske är skillnad, vad vet jag...
January 2, 2002
Nomic wrote: [quote=Pertan][quote=Nomic]Om dom har ansökt om tillstånd för o ha fest kan du ju glömma att dom gör nåt åt saken... men annars, visst
ok... för i regel är det så att det är skitlätt att få såna tillstånd... du ska nog inte tipsa dom om det iaf... fast jag bor i "Bostadsbolaget" hus och inte HSB, kanske är skillnad, vad vet jag...
Hehe.. njae hade inte tänkt det 🙂
Jag visste inte ens att det fanns sådana tillstånd.. Iof finns det en lokal att hyra här när man annordnar fester och dyl.
Har iaf iordning gjort en lista på klagomål.. dom flesta efter kl 00:00
July 14, 2004
Pertan wrote: [quote=Nomic][quote=Pertan][quote=Nomic]Om dom har ansökt om tillstånd för o ha fest kan du ju glömma att dom gör nåt åt saken... men annars, visst
Hehe.. njae hade inte tänkt det 🙂
Jag visste inte ens att det fanns sådana tillstånd.. Iof finns det en lokal att hyra här när man annordnar fester och dyl.
Har iaf iordning gjort en lista på klagomål.. dom flesta efter kl 00:00
give e'm hell 😉
1 Guest(s)