När ska det vara tyst i HSB lägenhets hus?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
När ska det vara tyst i HSB lägenhets hus?
Pertan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 316
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 29, 2005 - 7:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Hejsan!

Har en granne som spelar högmusik i tid och otid (oftast samtidigt som dom har fester). Dom som bor där bråkar på balkongen och det händer rätt ofta, mitt i natten gärna också. Står även och skriker till andra grannar tvärsöver vägen mitt i natten.

Jag undrar när det ska vara "tyst" i HSB lägenheter? Gärna en länk(jag letade lite snabbt på hsb.se men hittade inget).

Som idag fredag, ska det vara tyst kl 22 eller 23?

Edit: Nej nu jävlar.. nu studsar dom till musiken också... GRRRR...

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
928632
July 29, 2005 - 8:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Även om det är innan det ska vara tyst så kan man klaga på för hög musik.

Det är en förbannad myt att man får spela hur högt man vill och störa bäst man vill mellan vissa klockslag.

Ring störningsjouren, om du har en, annars så skriv ner klockslag och vem som stör, sedan går du till vicevärden och styrelsen med en klagan.

Jag bor i HSB-lägenhet, och vi har att det ska vara tyst efter 22:00.

Och jag tvekar inte att ringa störningsjouren, även om det är innan kl 22:00.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
928634
July 29, 2005 - 8:32 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Även om det är innan det ska vara tyst så kan man klaga på för hög musik.

Det är en förbannad myt att man får spela hur högt man vill och störa bäst man vill mellan vissa klockslag.

Ring störningsjouren, om du har en, annars så skriv ner klockslag och vem som stör, sedan går du till vicevärden och styrelsen med en klagan.

så anvundsjuk ja e nu obelix. Du har HSB bredband åsså då va, de de ja vill ha. Kan vi inte dra en kabel från dig till mig? :p

Pertan
Kommer du hit ofta?
Medlem
928636
July 29, 2005 - 8:36 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Även om det är innan det ska vara tyst så kan man klaga på för hög musik.

Jo, jag hade en liten aning att jag hört det förr.. Men var inte säker. Någon störningsjour vet jag inte om vi har, har iaf inte hörttalas om någon. Men tar och skriver upp klockslag och går till hyresvärden imorrn.

Urax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
928637
July 29, 2005 - 8:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan du inte se om du kan vara med istället? :pidu:

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
928638
sp_Permalink sp_Print

Vänd dig till hyresvärden och kräv att värden uppmanar grannarna att upphöra med störningarna. Gör inte värden något åt saken eller om ingen förbättring sker kan du vända dig till hyresnämnden med en ansökan om åtgärdsföreläggande gentemot värden. Det innebär att om inte värden gör något åt problemet med de störande grannarna kan nämnden förelägga värden att åtgärda problemet.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
928639
sp_Permalink sp_Print

Urax wrote: Kan du inte se om du kan vara med istället? :pidu:

Tänkte precis föreslå våldgästning 😀

//Andreas

Pertan
Kommer du hit ofta?
Medlem
928646
July 29, 2005 - 8:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Urax]Kan du inte se om du kan vara med istället? :pidu:

Tänkte precis föreslå våldgästning 😀

//Andreas

är inte på fest humör idag.. annars kanske.

Kronos
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 116
928650
July 29, 2005 - 9:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror det är upp till varje förening att bestämma efter vilken tid det ska vara tyst men i dom HSB lägenheter jag har bott har det varit 22.00 som gäller.
Men som andra skrev, tycker du detta är ett problem så kontakta vicevärden så får han ta ett snack med dom berörda.

Pertan
Kommer du hit ofta?
Medlem
928651
July 29, 2005 - 9:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Kronos wrote: Tror det är upp till varje förening att bestämma efter vilken tid det ska vara tyst men i dom HSB lägenheter jag har bott har det varit 22.00 som gäller.
Men som andra skrev, tycker du detta är ett problem så kontakta vicevärden så får han ta ett snack med dom berörda.

Hände det en gång varje månad att det spelades högt så hade jag inte brytt mig så mycket.. men det är oftast varje fredag och lördag det antingen, bråkas eller festas med musik.

Jo, ska palra mig iväg till hyresvärden imorrn. Det kan inte bara vara jag som tycker det är störande tycker man.

ren
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 833
928683
July 29, 2005 - 10:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Pertan wrote: Står även och skriver till andra grannar tvärsöver vägen mitt i natten.

Du var då en gnällig rackare wink

Pertan
Kommer du hit ofta?
Medlem
928687
July 29, 2005 - 11:02 pm
sp_Permalink sp_Print

ren wrote: [quote=Pertan]Står även och skriver till andra grannar tvärsöver vägen mitt i natten.

Du var då en gnällig rackare wink

hehe.. skyller på att jag var så sur :va: 🙂

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
928696
July 29, 2005 - 11:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Om dom har ansökt om tillstånd för o ha fest kan du ju glömma att dom gör nåt åt saken... men annars, visst

bodde bredvid en som hade fest 2 / 3 gånger i månaden varje gång med tillstånd, kunde inte göra ett piss..

Pertan
Kommer du hit ofta?
Medlem
928697
July 29, 2005 - 11:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: Om dom har ansökt om tillstånd för o ha fest kan du ju glömma att dom gör nåt åt saken... men annars, visst

bodde bredvid en som hade fest 2 / 3 gånger i månaden varje gång med tillstånd, kunde inte göra ett piss..

Det tror jag då inte.. men dom kan ju ha varit smarta och gjort det.. Får la se senare idag..

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
928698
July 29, 2005 - 11:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Pertan wrote: [quote=Nomic]Om dom har ansökt om tillstånd för o ha fest kan du ju glömma att dom gör nåt åt saken... men annars, visst

Det tror jag då inte.. men dom kan ju ha varit smarta och gjort det.. Får la se senare idag..

ok... för i regel är det så att det är skitlätt att få såna tillstånd... du ska nog inte tipsa dom om det iaf... fast jag bor i "Bostadsbolaget" hus och inte HSB, kanske är skillnad, vad vet jag...

Pertan
Kommer du hit ofta?
Medlem
928701
July 29, 2005 - 11:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=Pertan][quote=Nomic]Om dom har ansökt om tillstånd för o ha fest kan du ju glömma att dom gör nåt åt saken... men annars, visst

ok... för i regel är det så att det är skitlätt att få såna tillstånd... du ska nog inte tipsa dom om det iaf... fast jag bor i "Bostadsbolaget" hus och inte HSB, kanske är skillnad, vad vet jag...

Hehe.. njae hade inte tänkt det 🙂 laugh
Jag visste inte ens att det fanns sådana tillstånd.. Iof finns det en lokal att hyra här när man annordnar fester och dyl.

Har iaf iordning gjort en lista på klagomål.. dom flesta efter kl 00:00

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
928735
July 30, 2005 - 2:10 am
sp_Permalink sp_Print

Pertan wrote: [quote=Nomic][quote=Pertan][quote=Nomic]Om dom har ansökt om tillstånd för o ha fest kan du ju glömma att dom gör nåt åt saken... men annars, visst

Hehe.. njae hade inte tänkt det 🙂 laugh
Jag visste inte ens att det fanns sådana tillstånd.. Iof finns det en lokal att hyra här när man annordnar fester och dyl.

Har iaf iordning gjort en lista på klagomål.. dom flesta efter kl 00:00

give e'm hell 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 337
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL