March 30, 2003
vad va det jag sa... 😛
jag skrev ovanför att jag hade läst dom men det va nog lite luddigt formulerat...
bara hur dom hälsar är ju nästan lite skrämmande, hej! jag är xxxx och min pappa va en riktigt tuff typ men jag är lite mesigare och gömmer mej bakom vad han gjorde när han levde.
edit,,, öhhhh,
när man tänker efter är den nästan som en roadmovie 😕
det är nästan bara det faktum att dom har ett mål som skiljer den ifrån en roadmove, annars är det juh mest att följa dom på sina strapatser och så lite sidoinformation om vad som händer omkring.
October 26, 2002
Urax wrote: Läser Liftarens guide till galaxen nu och man kan f*n inte sluta skratta ibland
Terry Pratchetts böcker om skivvärlden är också, fantsy det med 🙄
Shakalen av Frederick Forsyth rekommenderar jag med, grymmt bra bok, läste den två gånger bara för det :corn:
ååååå...terry pratchet är ju bara så underbara... läs trioligin om omtarna..vi far, vi flyr och vi flyger
November 12, 2003
Ok, Urax! då är jag med........Vart sånt snack om än ringböcker och än skivlingsvärldar, så jag fintade bort mig själv där...
Jag gillade härskarringenfilmerna, men måste väl tillstå att jag inte är FULLT så överväldigad som många andra..Har aldrig vart så såld på trollhattsgenren!! Ut i rymden med er!!!!!!!
(Fast titta bara på de senaste Star Wars filmerna så ser man ju hur förskräckligt illa det kan gå.... )
Håller med föregående angående Vittulaboken! Så jävla bra!
March 10, 2002
Milos wrote: Ok, Urax! då är jag med........Vart sånt snack om än ringböcker och än skivlingsvärldar, så jag fintade bort mig själv där...
Jag gillade härskarringenfilmerna, men måste väl tillstå att jag inte är FULLT så överväldigad som många andra..Har aldrig vart så såld på trollhattsgenren!! Ut i rymden med er!!!!!!!
(Fast titta bara på de senaste Star Wars filmerna så ser man ju hur förskräckligt illa det kan gå.... )
Håller med föregående angående Vittulaboken! Så j**la bra!
Alltså, förstår inte. Har du läst böckerna?
November 12, 2003
Nej, som jag skrev så har jag inte läst böckerna. Det är väl det jag har gjort fel...Jag misstänker att alla som läst böckerna fick en fetare upplevelse!!! Min brorsa var rätt överväldigad, han läste böckerna för säkert 20 år sen...
Jag är totalt imponerad av maffigheten i filmerna dock! Kan inte ens fatta hur mycket jobb det måste ha varit! Och visst fan är det ett litterärt storverk, de böckerna. Jag säger bara att jag inte är helsåld på filmerna.
March 10, 2002
Milos wrote: Nej, som jag skrev så har jag inte läst böckerna. Det är väl det jag har gjort fel...Jag misstänker att alla som läst böckerna fick en fetare upplevelse!!! Min brorsa var rätt överväldigad, han läste böckerna för säkert 20 år sen...
Jag är totalt imponerad av maffigheten i filmerna dock! Kan inte ens fatta hur mycket jobb det måste ha varit! Och visst fan är det ett litterärt storverk, de böckerna. Jag säger bara att jag inte är helsåld på filmerna.
Ok, kan säga att jag tyckte alla filmerna var grymt bra. Har läst böckerna. Men jag kan ju inte säga att de blev bättre för att man läst dem. Men jag tror det i.a.f. 😉
July 13, 2002
BelGarath wrote: Sagan om BelGarion-serien
(oj vilken överaskning va?)
Sen tycker jag om Shannaras Svärd och hela den serien
Sen är ju
Bilbo
Sagan om ringen triologin väldigt bra
även fasten varje cell i min kropp skriker nej så får jag faktisk ta och hålla med käre belgarath här .
Tycker dock att silmarillion är mkt bättre än ringen triologin (fast man måste ändå läsa ringen triologin för att uppskatta den och andra tilläggsböcker). Arn triologin (börjar med "vägen till Jerusalem") är väääääääääääldigt bra, läst dem 3-4 ggr nu :cy:
November 29, 2001
Adams' Liftarens Guide är ju en evig klassiker, har läst den tre gånger trots dess närmre ett tusen sidor.
Mästaren och Margarita av Bulgakov är sanslöst bra, spring och låna på bibblan eller köp i pocketbokhandeln snarast.
Låt Tislarna Brinna och Och De Brände Tistlarna av Kemal. Riktigt spännande läsning, verkligen sådär så att man bara måste läsa ett kapitel till och sen när man läst det så måååste man bara läsa nästa. 😉
Steinbecks Vredens Druvor, något ångestfylld men bra som fan. Buss på villovägar är roligare och nästan lika bra.
Sen så klart Bilbo och LOTR och även Silmarillion. Många verka rogilla Silmarillion men om man läser den som en slags handbok till att förstå triologin bättre så är den riktigt trevlig.
Finns ju hur mycket som helst, Hi Fidelity gillade jag starkt, filmen var ju något av ett stolpskott dock. 😉
En bok som jag snubblade över för ett tag sen som var en väldigt positiv överraskning är Inka-triologin av A.B. Daniel. Har bara läst första delen "I pumans skugga" men är ruskigt sugen på de två återstående.
Populärmusik från Vittula var ju också klockren The Beach likaså.
Just nu läser jag Coetzee's (senaste nobelpristagaren i litteratur) Pojkår. Den började lite väl tragiskt men nu har jag kommit in i den. En av de första nobelpristagarna vars böcker jag uppskattat faktiskt.
Men men, jag har svårt att tro att jag någonsin skulle kunna falla så handlöst in i en bok som Tolkiens första gången jag läste triologin. Once in a lifetime experience tråkigt nog. :/
March 15, 2002
LOTR - Tolkien
Discworld-böcker - Pratchett
Shannara-serien - Brooks
Sagan om Otoriklanen - minns ej författarens namn..
Just for fun : mannen bakom Linux - Linus Torvalds
är ävl vad jag kmr på just nu 🙂 kan hitta mer imorgon =)
Edit: La till en bok som Linus Torvalds har skrivit, tycker den är mkt läsvärd. 🙂
1 Guest(s)